משרד המשפטים פירסם את טיוטת תקנות התכנון והבנייה

באתר החקיקה הממשלתי פורסמה היום טיוטת תקנות התכנון והבנייה (סדרי הדין בועדות ערר) (תיקון), התשפ"ג-2023.

כרמית יוליס, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מסררה בתקציר הטיוטה כי מטרת התיקון לתקנות היא לקבוע הוראות בנוגע לשלושה נושאים: 

א. ערר של רשות רישוי על החלטת מורשה להיתר - במסגרת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), תשפ"ב-2021, נוסף פרק ה'4 לחוק התכנון והבנייה, העוסק ברישוי באמצעות מורשה להיתר. התיקון המוצע מבקש להתאים את סדרי הדין בפני ועדת הערר לעניין ערר שהוגש על ידי רשות רישוי מקומית על החלטת מורשה להיתר לפי סעיף 158נז לחוק, שקובע כי אם רשות רישוי מצאה שלא מתקיימים בהיתר הוראות פרק ה'4 לחוק, היא רשאית להגיש ערר בתוך 6 חודשים מיום שנמסר לה ההיתר על ידי המורשה להיתר או עד למתן תעודת הגמר אם התקיים בהיתר אחת מהנסיבות המנויות באותו סעיף.

ב. בקשת רשות לערור על החלטת ועדה מקומית עצמאית או ועדה מקומית עצמאית מיוחדת בקשר לתכנית - במסגרת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023, תוקן סעיף 112 לחוק התכנון והבנייה ונקבע כי הגשת ערר על ידי מגיש התכנית, מי שהתנגדותו נדחתה או מי שהשמיע טענות לפי סעיף 106(ב) לחוק, לא תהיה בזכות אלא ברשות יו"ר ועדת הערר, אשר יביא בהחלטתו, בין היתר, שיקולים אלה: הבקשה מגלה עילה או שהיא מעוררת שאלה בעלת חשיבות או השלכה רחבה והיא אינה קנטרנית או טורדנית. התיקון המוצע מסדיר את סדרי הדין בהליך הגשת בקשת הרשות לערור על החלטת ועדה מקומית מוסמכת כאמור, באופן דומה לסדרי הדין הקבועים בתקנות התכנון והבנייה (ערר בפני המועצה הארצית), התשל"ב-1972, בקשר לבקשת רשות לערור על החלטת ועדה מחוזית, בשינויים המתאימים.

ג. אפשרת להגשת ערר מקוון – על מנת לייעל את הליך הגשת הערר, מוצע לקבוע כי עורר רשאי להגיש את הערר באמצעות טופס מקוון שיהיה זמין באתר האינטרנט של מינהל התכנון. אם בחר העורר להגיש את הערר באמצעות טופס מקוון כאמור, הוא לא יידרש להגיש לוועדת הערר ששה עותקים בצירוף עותקים כמספר המשיבים, אלא שיידרש ממנו להגיש רק שני עותקים בצירוף עותקים נוספים כמספר המשיבים.

 

לפרסום המלא באתר החקיקה הממשלתי 

 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר