מתי האירוע
30/11/2015 - 08:30 עד 09/12/2015 - 20:30
היכן האירוע
כתובת:
הודו
אזור:
חו"ל

סיור מקצועי הנדסי להודו

לשכת המהנדסים בשיתוף אשת טורס מזמינה לסיור מקצועי הנדסי להודו. לפרטים נוספים והרשמה לחץ כאן.

תוכנית הסיור:

ימים 1-2: תל אביב – מומבאי - דלהי

ניפגש בנמל התעופה בן גוריון לטיסת אל על ישירה למומבאי (בומביי לשעבר). עם ההגעה, נמשיך בטיסה לדלהי, ולאחריה נצא ליום טיול בבירת הודו - שילוב נדיר של ישן וחדש. נסייר באתרים עתיקים, ביניהם קוטאב מינאר– מינארט אבן עתיק שמסמל את ניצחון המוסלמים על שליטי האזור. נרכב בריקשות בסמטאות העיר העתיקה, בלב שוק ססגוני של תכשיטים ובדים לכלות וחתונות, נבקר במסגד הגדול של דלהי - הג'אמה מסג'יד ונותיר זמן חופשי לסיורים וקניות באזור.

יום 3: סיור במפעל אלקטרוניקה SHEENA ENTERPRISES/ סיור במפעל מחשבים NOIDA-NTT

לאחר ארוחת הבוקר נצא לביקור בשני מפעלי ייצור , האחד מתחום האלקטרוניקה והשני מתחום המחשבים . בשניהם נערוך סיור במתחם המפעל ונקבל הסבר על דרכי הייצור. בתום הביקור באם יתאפשר נמשיך את סיורנו בדלהי החדשה - נקייה ונעימה. נראה את שער הודו אשר נבנה לזכר הנופלים במלחמות, נראה את בנייני הממשל הקולוניאליים, בית הנשיא ובתי הנבחרים. נבקר במקדש הסיקי הראשי של דלהי ובראג' גאט - מקום שריפתו ואתר ההנצחה והזיכרון למהטמה גנדי. נבקר גם במקדש הלוטוס המפורסם - מקדש השייך לדת הבהאים. מקדש יפהיפה הבנוי משיש לבן ומוקף בבריכות וגינות.

יום 4: סיור לימודי הטאג' מהאל

לאחר ארוחת הבוקר, ניפרד מדלהי, וניסע דרומה אל אגרה. עם ההגעה נצא לסיור מקצועי בטאג' מהאל. הסיור יודרך ע"י מרצה מתחום ההנדסה/אדריכלות אשר יסביר על ייחודיות המבנה. לאחר מכן נמשיך לסיור במבצר אגרה המוקף בחומה אדומה ושימש בעברו כמבצר צבאי ובתקופות מסויימות שימש כעיר בה שכנו ארומונות ומקדשים. לינה באגרה.

יום 5: סיור במפעל טקסטיל

ניפרד מאגרה בנסיעה מערבה לכיוון פושקאר. בדרכנו נעצור לביקור במפעל טקסטיל שם נסייר במתחם הייצור ונקבל הסברים על תחום הטקסטיל ההודי. לאחר מכן נמשיך לביקור בעיר הרפאים פטיפור סיקרי, העיר שנבנתה ע"י השליט המוגולי אכבר - ושימשה כבירת האימפריה המוגולית במאה ה-16. העיר נבנתה ב-1571 אך שימשה כבירה 14 שנה בלבד. העיר ננטשה בשל מחסור במים ושלל מבניה נשתמרו באופן מפליא עד ימים אלו. פטיפור סיקרי היא דוגמא מובהקת לעיר מבוצרת מוגולית בעלת הגדרות ברורות לעיר פרטית וציבורית. בנוסף, נצפה במסגד הגדול שבעיר בו קבור השייח סלים. בתום הביקור במקום, נמשיך אל פושקאר הרוגעת, ששוכנת על גדות האגם הקדוש. לינה בפושקאר.

יום 6: פושקאר

יום טיול בעירו של האל בראמה – פושקאר, השוכנת ליד האגם הקדוש פושקאר שלפי המיתולגיה ההינדית נוצר ע"י פרח הלוטוס שנפל מחיקו של האל בראמה וכך נוצר האגם. נסייר בעיר ונראה את המקדש המיועד לאל בראמה. נמשיך לסייר בעיר על גדות האגם נצפה במאמינים ההינדים אשר לאורך כל שעות היום מבצעים טבילות טהרה באגם וטקסים דתיים שונים ואף מציעים לעוברי האורח להשתתף בטקסים. נותיר זמן לסיור וקניות בשווקיה הססגוניים של העיר. לקראת הערב, נצא לסיור גמלים במרחבי החולות של המדבר . לינה בפושקאר.

יום 7: גא'יפור – מצודת אמבר

נצא בבוקר אל ג'איפור, "העיר הוורודה" המכונה כך בשל הצבע הוורוד העז של אבני החימר מהם בנויים בתיה של העיר העתיקה, הנחשבת לאחת מהערים היפות והמעניינות שבהודו. נקדיש את היומיים הקרובים, לביקור בבירת חבל רגא'סטן והאתרים שבסביבותיה: גא'יפור נחשבת לאחת הערים המיוחדות בהודו. היא כרך עירוני מלא בריקשות, פרות, נשים בסארי וגברים בטורבנים. את הבוקר נתחיל במצודת אמבר הנמצאת במרחק 15 ק"מ מגא'יפור. נעפיל למצודה רכובים על גבי פילים ומשם נצפה על האזור. המבצר משלב מוטיבים ארכיטקטוניים מוסלמיים והינדים. במבצר זה חיו המהראג'ות עד בנייתה של העיר למרגלות המבצר. בג'אייפור עצמה נצפה אל ארמון "הרוחות" מבנה בעל 5 קומות הצופה על הרחוב הראשי. נערוך סיבוב ברחוב הססגוני שכולו שוק, החוצה את העיר ונוכל להתרשם מתעשיית אבני החן היקרות המפורסמות בכל העולם ובתעשיית הטקסטיל המיוחדת. לינה בגא'יפור.

יום 8: גא'יפור - ארמון המלך - מצפה אסטרונומי

נמשיך את ביקורינו בג'איפור. נתחיל את היום בסיור בארמון המלך, שנבנה ע"י המהראג'ה ג'יי סינג השני במחצית הראשונה של המאה ה-18. מאז ועד ימינו המהראג'ה של ג'איפור מתגורר בחלק מארמון זה, וחלק נוסף פתוח לציבור כמוזיאון. בארמון נוכל לראות חפצים, רהיטים, את אולם קבלת הפנים המלכותי, בגדים מלכותיים ועוד. לאחר הסיור בארמון נסייר במצפה האסטרונומי שנקרא "ג'נטר מנטר". המצפה נבנה גם הוא ע"י המהראג'ה ג'יי סינג השני )בונה העיר(, והוא המצפה האסטרוני הגדול והשמור ביותר מבין המצפים האסטרונומים שנבנו. בערב, נחתום את סיום הטיול, בקבלת פנים אצל משפחה הודית מקומית, שתארח אותנו על פי מיטב המסורת. 

ימים 9-10 : גא'יפור – מומבאי – תל אביב

בחלקו הראשון של היום, נותיר זמן חופשי לביקור בשווקים הססגוניים והצבעוניים של ג'איפור. לקראת אחה"צ, העברה לשדה התעופה המקומי, וממנו נצא בטיסה למומבאי, ממנה נמריא בטיסת לילה ישירה של אל על לתל אביב בה ננחת למחרת.

סיווג
סוג האירוע:
לפרטים והרשמה