רצפות בטון מלוטש

בטון

מזה אלפי שנים ידוע שהבטון הוא קשיח ועמיד. שמו הלטיני של הבטון, קונקרטום (concretum), הפך במהלך ההיסטוריה לשם נרדף לחוזק ועמידות. עקבות קדומים של החומר מעידים כי נעשה בו שימוש כבר לפני כ- 7000 שנה, ואחדים מן המבנים המפורסמים ביותר שנבנו באימפריה הרומית, לרבות הפנתיאון, עשויים מבטון. אולם מלאכת הכנת הבטון נשתכחה מבני האדם. הבטון התגלה מחדש רק במאה ה-17, והפך לאחד מחומרי הבניין השכיחים ביותר בימינו.

רצפה יפהפייה
בטון מלוטש הנו רעיון ריצוף מהפכני המבוצע בטכניקה המעניקה לבטון עוד תכונות בנוסף לחוזק ועמידות בפני שחיקה. זוהי טכניקה פשוטה וגאונית. מכשירי ליטוש מודרניים וכלי יהלום משייפים ומלטשים את רצפות הבטון על מנת להסיר את השכבה העליונה ולחשוף את הבטון החזק יותר שמתחתיה. תהליך זה יוצר רצפת בטון מלוטשת חזקה, עמידה, מבריקה ויפה יותר.

בטון מלוטש הנו קונספט שלם לשינוי הבטון. שיטת הליטוש מעדנת באופן מכני את פני הבטון על ידי הסרת שכבת המלט העליונה וחשיפת הבטון החזק יותר שמתחתיה. הבטון הקיים נגרס ומלוטש בעזרת ציוד ליטוש רצפות וכלי יהלום מודרניים ויעילים בשיטה אמינה שנבדקה ביסודיות. כתוצאה מכך מתקבלת רצפה בעלת משטח ישר ומלוטש באיכות גבוהה, הן מבחינה פונקציונאלית והן מבחינה אסתטית. להשגת כל היתרונות הטכניים הדרושים על מנת שניתן יהיה לכנות משטח - בטון מלוטש, יש לבצע את פעולת הגריסה והליטוש בהתאם להנחיות השיטה הספציפית.
 

גורמים המשפיעים על המראה הסופי
  • איכות האבן וצבעה
  • איכות המלט (המלט או הבטון יכולים להיות צבועים)
  • איכות הבטון
  • עומק הגריסה: גודל האגרגטים, סמיכות המלט וכלי היהלום מאפשרים שליטה מסוימת בעומק גריסת משטח הבטון. עומק הגריסה משפיע על מידת חישוף האבנים ובהמשך על המראה האסתטי של המשטח המלוטש
היופי מתחיל מלמטה
רצפות מהוות חלק חשוב בחיי היום יום, הן במשטחים תעשייתיים והן בבתי מגורים. אך בנוסף למראה הטוב, עליהן להיות גם פונקציונאליות. משטח הבטון המבריק מביא עמו, בנוסף להנאה אסתטית, גם יתרונות רבים אחרים.

רצפה חזקה וחסכונית
בטון מלוטש מהווה אופציה חסכונית ביותר עבור סוגים רבים של פעילויות עסקיות. הבטון המלוטש, בהשוואה לרצפות הבטון או האפוקסי המסורתיות, מציע עמידות חסרת תחרות. אורך חיי בטון מעובד לבנייה הנו בלתי מוגבל, כלומר, אורך החיים שלו כמוהו כאורך חיי הבניין. ההשקעה הראשונית זהה להשקעה בפיתרונות ריצוף מסורתיים או נמוכה ממנה, אך עלויות האחזקה הנמוכות והחיים הארוכים יותר של הבטון המלוטש, הופכים אותו להשקעה המשתלמת ביותר בבניית רצפות תעשייתיות, וכן מרבית הרצפות האחרות. עלות מחזור החיים נמוכה בכ-60% מזו של פתרונות ריצוף מסורתיים. השימוש בשיטת ניקוי על בסיס כריות יהלום (diamonds pad) מדגימה עד כמה אחזקת רצפה זו קלה, ידידותית לסביבה וכדאית.
 

לקראת סביבה טובה יותר
הבטון מורכב מחומרים טבעיים לחלוטין. החומרים בהם מצפים בטון, בד"כ, הנם בעלי השפעה שלילית על הסביבה. בטון מלוטש צורך פי 30 פחות אנרגיה מזו הנדרשת בפיתרונות ריצוף מסורתיים. בנוסף, תחזוקת רצפות בשיטת כריות יהלום היא שיטת הניקוי היחידה שהינה ידידותית לחלוטין לסביבה. היא עושה שימוש במים רגילים בלבד, ללא כל תוספת של כימיקלים.

ריצפה שתתאים לכל טעם
בטון מלוטש ניתן לביצוע במספר קונספטים שונים. כלומר, ניתן לבחור בין ריצפה בעלת גימור מט, מראה טראצו, גימור מבריק ביותר או משהו ביניהם. המשותף לכל סוגי הרצפות הוא פונקציונאליות, חיסכון, ידידותיות לסביבה, חזות אסתטית והתאמה מוחלטת לרצפה תעשייתית.

ריצפה עבור תעשיית האלקטרוניקה
בדיקות העמידות שנערכו, הן לקורות רצפה והן ללוחות בטון המונחים על גבי הקרקע, מראות כי בטון מלוטש עומד בדרישות התקן SS-EN 61340-5-1 לרצפות תעשייתיות עבור תעשיית האלקטרוניקה. הערכים שנמדדו נמצאו בגבולות הטווח הקבוע בתקן IEC הבינלאומי כמו גם בתקן האמריקניANSI/ESD. בדיקות צעידה בנעלי ESD מצביעות בדרך כלל על רמת חשמל סטטי נמוכה או בלתי קיימת בכלל. באף אחד מן המקרים לא עברו הרמות את הגבולות הקבועים בתקן לטיפול במכשירים חשמליים
 
הרצפות ניתנות לצביעה
בטון מלוטש מציע יותר מאשר הזדמנות לרצפה עמידה ומבריקה.  רצפת הבטון ניתנת לגיוון מבלי לגרוע מתכונותיה המעולות. ניתן לגוון את הרצפה כולה או פשוט להטביע את לוגו החברה ברצפה תעשייתית.

תחזוקה וניקוי באמצעות מים בלבד
שיטת ניקוי זו מאפשרת שמירה על ניקיון כל סוגי הרצפות (כולל רצפות תעשייתיות) בהשקעה מזערית של מאמץ. כל הדרוש הוא מים – ללא תוספת כימיקלים או חומרי הברקה.  השיטה עושה שימוש בכריות יהלום המתאימות למרבית מכונות הפוליש הקיימות בשוק.  שיטה זו מעניקה לרצפות טיפול עדין יותר ומשיגה תוצאות מזהירות.
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר