תוצאות סקר השכר מבית CivilEng יוצא לדרך ! (2017)

מטרת הסקר

בדיקת מגמות ושינויים בשוק העבודה בענפי ההנדסה האזרחית, הבנייה והסביבה.

 

בסיס הנתונים

בחודשים האחרונים התבקשתם למלא שאלונים אנונימיים, אודות השכר ותנאי ההעסקה האישיים, כחלק מהאסטרטגיה של הפורטל, להציג בפני הגולשים את המידע העדכני ביותר בענף ההנדסה האזרחית.

מזה 8 שנים שפורטל CivilEng עוסק בהשמת עובדים בענף הבנייה, בין היתר לתפקידי ביצוע, פיקוח וניהול, תכנון, יזמות ותפקידי מטה שונים. לאור ניסיון זה, אנו מעורים במגמות השכר בשוק, כמו גם בשינויי ההיצע והביקוש בתחומים השונים.

מעוניינים למצוא את התפקיד הבא ? כל הפרטים כאן

נתוני הסקר

כל נתוני הסקר מבוססים על שאלון אנונימי מקוון שמלאו הגולשים/ות - במהלך הרבעון האחרון של 2016 והרבעון הראשון של 2017.

 

למילוי סקר השכר (אנונימי)

 

ניתוח התוצאות

באופן כללי, נראה שבשנה האחרונה חלה עלייה קלה בלבד בשכר העובדים בענף. יש לציין שבשכר מנהלי העבודה חלה עלייה משמעותית יותר בשכר, זאת בהתאם לעלייה בביקוש למנהלי עבודה מוסמכים ומנוסים, ולתשומת הלב ההולכת וגדלה לנושאי בטיחות באתרי הבנייה.

ענף הבנייה מאופיין במוביליות גבוהה של עובדים, זאת בהתאם לאופי הענף שמושפע מעיכובים שונים בפרויקטי בנייה, חוסר יציבות של חברות בתחום ומעבר עובדים מפרויקט לפרויקט הכרוך לעתים בנסיעות ארוכות וכו'. חוסר יציבות החברות בענף ושינויים תדירים בפרויקטים, גורמים לעובדים לתחושת חוסר ביטחון תעסוקתי וחיפוש מתמיד אחר המשרה הבאה. במקביל, שינויים אלה פוגעים בחברות המעוניינות בעובדים נאמנים לטווח ארוך, אשר יכולים להוביל פרויקטים. כתוצאה מכך, ובהתאמה, אפשר לראות ששכר מנהלי פרויקטים בכירים עלה בשנה האחרונה, וזאת במטרה לנסות לשמר ולמשוך מנהלים איכותיים. ידע וניסיון מוערכים בענף הבנייה וחברות מוכנות לשלם משכורות גבוהות למנהלים איכותיים.

לעומת זאת, צעירים בוגרי לימודי הנדסה אזרחית או תעודת הנדסאי בניין, נתקלים לא אחת בקשיים במציאת עבודתם הראשונה, לאור חוסר ניסיונם. באופן כללי, אפשר לומר שחברות קטנות יעדיפו מועמדים בעלי ניסיון, בעוד שבחברות הביצוע והניהול הגדולות ומשרדי התכנון המובילים ישנה נכונות לקלוט בוגרים טריים או בעלי ניסיון מועט, בשאיפה להעסיקם לטווח הארוך, תוך חניכה ומתן אופק מקצועי והתפתחותי.

לסיכום, שינויי השכר בהשוואה לשנת 2016 אינם דרמטיים, עם זאת ישנה מגמת שימור עובדים איכותיים וביקוש לבוגרים איכותיים בענף, תוך הכרה הולכת וגוברת בצורך להגברת הבטיחות בעבודה.

 

הערות לתוצאות

  • התוצאות בסקר באלפי [ש"ח] ובשכר 'ברוטו'
  • לצפייה בתוצאות סקר השכר לשנת 2016 ולכל הסקרים הקודמים לחץ כאן

 

תוצאות סקר השכר לשנת 2017

טבלת השכר לעיל משקפת תמונה עדכנית של מצב השכר במגוון המקצועות תחום ומאפשרת לכם, המועמדים והעובדים, להשתמש בהן ככלי לקידום אישי. ניסיון, ידע והשכלה מעלים את ממוצע השכר וכך הוא סביר להיות קרוב יותר אל הקצה העליון של הטווח. לחלופין, היעדר התאמה או היעדר ניסיון/ השכלה יקרבו את השכר לקצה התחתון של הטווח:

 

התפלגות ממלאי הסקר לפי מקצוע [אחוזים]

 

 

התפלגות ממלאי הסקר לפי תחומי עיסוק [אחוזים]

 

התפלגות ממלאי הסקר לפי מין 

 
 
קרן השתלמות 
קרן השתלמות היא קופת חיסכון לשכירים ולעצמאיים, שנועדה לשמש את העובדים למימון השתלמויות כגון כנסים מקצועיים ולימודי המשך, אולם כיום משמשת על פי רוב כאפיק חסכון כללי לטווח בינוני - האפיק היחיד שלא לטווח ארוך, שנותר פטור ממס לאחר הרפורמות במיסוי שוק ההון בישראל.
 
 
עבודה בימי שישי 
בענף הבנייה, רוב החברות הקבלניות עובדות גם בימי שישי וכנגזרת מכך אנשי הביצוע. בחלק ממקומות העבודה, מתאפשרת "חלוקת עבודה פנימית באתר" ואז תקבע רוטציה בין צוות הניהול אולם תמיד ימצא מנהל עבודה בשטח. בחברות הניהול-פיקוח והחברות היזמיות, העבודה בימי שישי כמעט ואינה מקובלת, כמובן שהכל מותנה ונקבע בהתאם לחוזים האישיים.  
 
 
רכב חברה 
כחלק מההטבות אותן מבקש המעביד להעניק לעובד, יקבל העובד רכב חברה. הרכב יעמו לרשותו של העובד במהלך העבודה ומחוצה לה. השתתפות העובד בגין הרכב תהיה על בסיס שווי שימוש ברכב, על פי התקנות שנכנסו לתוקף בחודש ינואר 2011. לחישוב שווי רכב ראה כאן
 
 
 
טלפון חברה 
כחלק מההטבות אותן מבקש המעביד להעניק לעובד, יקבל העובד טלפון חברה. השתתפות העובד בגין שימוש בטלפון תהיה כ 100 [ש"ח\חודש].
 
 
משכורת 13 
תשלום הניתן לעובד כחלק מהטבה \ בונוס בגובה השכר החודשי של העובד. מאחר שמדובר בהטבה (תוספת לשכר) היא איננה מהווה רכיב לצורך חישוב פיצויי הפיטורים.
 
 
בונוסים
הטבה כספית הניתנת לעובד הנובעת בדרך כלל מהצלחת הפרוייקט או המשימה. גובס הבונוס יהיה לפי דיקול החברה ויהיה נגזרת של ההצלחה שהושגה (לדוגמא - רווחים מפרוייקט וכו'). ברוב המקרים, הבונוס יהיה חלק מהחוזה האישי של העובד או לחילופין - בהתאם לשיקול דעתו של המעסיק.
 
 

 


מעוניינים למצוא את העבודה הבאה? כל הפרטים


 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
16 תגובות
התמונה של אנונימי
שי ערד
מרוצה מאוד מהמצגות והשרותים הנילוים
התמונה של אנונימי
ניצן דוד
האם במילוי השכר ברוטו, כלול ומגולם הרכב או שיש להחריגו?
התמונה של אנונימי
משה לוי
האם במילוי השכר ברוטו, כלול ומגולם הרכב או שיש להחריגו?
התמונה של אנונימי
א.ד
הסקר הזה לא משקף כלל את המציאות בשטח, על מה הוא מבוסס??? דיווח סובייקטיבי? או צפייה אובייקטיבית בתלושי שכר אמתיים?
התמונה של אנונימי
ב.א.
גם מהכרות שלי את השוק הסקר אינו משקף כלל את מצב השכר במציאות אלא אם מתייחסים לערכים הנמוכים בלבד בכל תקופת וותק.
התמונה של אנונימי
מפקח בענף התשתיות, מרכז הארץ
בניגוד לתגובות הקודמות, הסקר כן משקף את הסובבים אותי.
התמונה של אנונימי
מהנדס צעיר
הייתי שמח אם היה כך אבל לצערי זה לא נכון, השכר שציינתם ממש רחוק ממה שמוצע היום בשוק!!!
התמונה של אנונימי
הרצל הראל
אני מתייחס לאנרגיה סולרית בישראל. אני עוקב אחר מאמרים בתחום ונראה שתחום די נרחב הקשור בבניינים עירוניים לא מקבל מספיק התייחסות. ידוע שבבתים משותפים יש הרבה בעיות שכנות וגם הרבה בירוקרטיה, המכבידה על יישום מערכות אילה. האם יש קבוצה כלשהי שיכולה לקחת על עצמה גם את נושא הרישוי והנדרש לכך? אם כן, זה שוק גדול מאוד ונדרש גם פרסום כמובן. מי מכל קבוצות האנרגיה מוכן למנף את הנושא? בברכה הרצל הראל.
התמונה של אנונימי
פלוני
אני מוכרח לציין כי בשנה האחרונה אני מחפש משרה חדשה תוך כדי שאני עובד במשרה קיימת, ואינני מבין את פשר סקר השכר הזה. גובה השכר המצוין בסקר כמעט בכל התחומים אינו משקף כלל את רמת השכר בשוק הבנייה. השכר שמציעים כמעט בכל החברות והתחומים נמוך ב-20% מהשכר שהצגתם בסקר. או שרוב האנשים שהשתתפו בסקר אינם מציינים את השכר האמתי שהם מרוויחים. חשוב לציין כי הייתי בחברות הגדולות ביותר בשוק וגם בחברות בינוניות וקטנות וזה ממש לא רמת השכר שמציעים כיום בשוק . ייתכן שזה השכר שכל אחד מאיתנו שואף להרוויח אבל זה ממש לא השכר שמשולם כיום בשוק... צר לי שמשקיעים כל כך הרבה משאבים כל שנה בסקר כל כך חשוב אך לצערי הנתונים המתפרסמים אינם נכונים כלל..
התמונה של אנונימי
יאיר2
סקר חשוב ועוזר. האם שנות הוותק מתייחסות לשנות עבודה בתפקיד או לסה"כ שנות עבודה בענף ?
התמונה של igalzvi
יגאל
יש התפלגות לפי אזורים גיאוגרפיים בארץ? מן הסתם בתל אביב השכר יותר גבוה
התמונה של אנונימי
מהנדסת טרייה
היה נחמד לדעת גם על השכר לפי התפלגות מגדרית, במיוחד כאשר אחוז הנשים בסקר הוא קטן מאוד..
התמונה של אנונימי
בנטולילה
אחלה סקר ויופי של רעיון. הלוואי ותמשיכו לעדכן ולהוביל את הבנייה וההנדסה כמו שאתם עושים. תודה רבה ממשיך לעקוע אחריכם (אני עובד בדניה)
התמונה של מערכת האתר
מערכת CivilEng
נתוני הסקר מתבססים על כ 1,400 משיבים לאחר ניפוי של חריגים
התמונה של אנונימי
אנונימי
סקר חשוב ומקיף. הערה קטנה: יהיה מאוד אינפורמטיבי אם תוסיפו בהתפלגויות למטה (גיל, קה"ש וכל השאר) גם התפלגויות ענפיות. כי למשל בענף הביצוע עבודות בימי ו' מקובלות הרבה יותר מבתכנון.
התמונה של אנונימי
אסף
כמה אנשים מילאו את הסקר?
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר