קורס ניהול משא ומתן בענף הבנייה והתשתיות

עקרונות וכלים לניהול משא ומתן מקצועי, המותאמים לאתגרים הייחודיים של בכירים ומנהלים בענף הבנייה

משא ומתן למעשה הינו כל ניסיון להניע אדם אחר מפעולה אחת לפעולה שנייה. התהליך אינו מתמקד בהכרח בערך מוחשי, במחירים ובעלויות, אלא נוגע בסוגיות רחבות כדוגמת דיון על לוחות זמנים והתמודדות עם חריגים, דרך הכנת חוו"ד מקצועית, בחינת נזקים וכשלים בפרויקט ועד הנעה לפעולה ללא סמכות של עובדי קבלן משנה, התמודדות עם רשויות, ניוד כוח אדם. למעשה כל הנעה לפעולה של בעלי עניין במסגרת פרויקט בינוי או הקמה נכללים בהגדרה הרחבה של ניהול משא ומתן.

בעולם הבנייה מגוון הנושאים ונותנים הינו אינסופי – החל במשא ומתן פנימי מול עמיתים, כפיפים וקולגות וכמובן  המשא ומתן החיצוני עם לקוחות פוטנציאליים, קבלני משנה, מפקחים, רשויות, ספקים ועוד. על מנת לעבוד בצורה יעילה, יש חשיבות מכרעת ליכולת של הנושא ונותן לפעול בצורה אופטימאלית בהתאם לנסיבות, לצורך שמירה על האינטרסים שלנו – הן המקצועיים והן האישיים.

 

קורס ייחודי זה מתמקד במתן כלים מקצועיים לחיזוק היכולת להניע לפעולה כל גורם וממשק, על מנת לקדם ולשפר את התוצאות הכלכליות ולהגיע לאינטרס הרצוי מבחינתך. הקורס יעניק למשתתפים ידע מקצועי לצד כלים פרקטיים יחד עם סדרת כלים שלובים מעולם הפסיכולוגיה, התקשורת וקבלת ההחלטות. במסגרת המפגשים ייחשפו המשתתפים לכלים מתקדמים אלו, במטרה לסייע בידם להתנהל בצורה אפקטיבית יותר במסגרת תהליכי המשא ומתן היומיומיים השוטפים במקום העבודה ובדינאמיקות בינאישיות.

 

מטרות הקורס

  • רכישת כלים לניהול משא ומתן בצורה מתוחכמת ולא אינטואיטיבית
  • הבנת העקרונות והרחבת הידע להתנהלות במשא ומתן 360
  • ידע והבנה מקצועית ומקיפה בניהול משא ומתן בענף הבנייה והנדל"ן

נושאי לימוד

מהסתכלות נקודתית להסתכלות מערכתית: משא ומתן אינו מה שחשבת! 

משא ומתן כניהול פרויקט – עיקרי עולם המשא ומתן המקצועי ▪ עקרונות משא ומתן מרובה שחקנים: יזם, דיירים, קבלני המשנה – מי משפיע על התוצאה? ▪ עיקרון הברזל במשא ומתן: האבחנה בין עמדה לאינטרס ▪ על הגורם האנושי במשא ומתן: מקומם של האנשים סביב השולחן ▪ כפתורי הפעלה רגשיים וחשיבותם במשא ומתן בעולם הבנייה.

על כוח, כוחניות ותרבות המשא ומתן הישראלית (באמצעות סימולציה)

באיזה מגרש מתנהל המשא ומתן? בסיסי הכוח, האינטרס והזכות במשא ומתן ▪ מגרש הכוח: מקורות כוח במשא ומתן ומשמעותה של אלטרנטיבה משפטית ▪ מגרש האינטרס: שפת הפתרונות, החלופות וצמצום הנזקים ▪ מגרש הזכות: עקרונות לניהול משא ומתן סכסוכי.

על שלבי המשא ומתן: משלב ההכנה ועד לשלב המסירה

עקרונות להכנה לקראת משא ומתן מהיר ודינאמי ▪ עקרונות להכנה יעילה לקראת משא ומתן שאינו פנים מול פנים ▪ אסטרטגיות מובילות במשא ומתן עסקי ▪ טכניקות הכלה ותרגול התמודדות מול נושא ונותן קשה ▪ הטיות פסיכולוגיות וטכניקות שכנוע מתקדמות במשא ומתן ▪ עקרונות ליישום אסטרטגיה מיקוחית: כיצד ניתן להתמקח בצורה חכמה?

מתודולוגיות הלימוד משלבות לימוד פרונטלי, הקניית ידע, תרגול בכיתה והטמעה של ארגז כלים פרקטיים ממגוון עולמות תוכן, המרחיב את דפוסי המשא ומתן למתוחכמים ומתוכננים ולא אינטואיטיביים, לצורך יישום במסגרת עבודת הניהול.

קהל יעד

מנהלי פרויקטים בכירים בחברות יזמיות, בחברות ניהול ופיקוח ובביצוע, מנהלי אזור, מנהלי אגפים, מנהלים בכירים במשרות מטה, סמנכ"לים ומנכ"לים של חברות קבלניות, חברות ניהול ופיקוח, משרדי אדריכלים ומשרדי תכנון.

תנאי סף לרישום: הרישום לקורס מותנה ב-10 שנות ניסיון בתפקיד ניהולי בענף הבנייה לכל הפחות, ותואר אקדמי ראשון לכל הפחות.

ניהול מקצועי

עו"ד ונסה סיימן, נושאת ונותנת מקצועית, עוסקת בליווי, הוראה וייעוץ להליכי משא ומתן מורכבים במגוון סקטורים במגזר הפרטי והציבורי, לרבות חברות יזמיות וקבלניות בענף הבנייה, בדגש על תהליכי משא ומתן עסקיים בתחומי ניהול פרויקטים, הרכש והקניינות, וענף הבנייה והנדל"ן (תמ"א 38 ותהליכי פינוי בינוי).

לפרטים והרשמה

הטבת רישום מוקדם 10% הנחה לנרשמים עד חודש לפתיחת הקורס.
הטבת חבר מביא חבר נרשמים יחד ומקבלים 10% הנחה כל אחד!
להורדת סילבוס

למידע נוסף ויצירת קשר