עובי שונה משפיע כי המשקל ליחידת שטח הוא יחסי ישר לעובי. הקשיחות למאמצי כפיפה היא יחסית לעובי בריבוע, הקשיחות למאמצי מברנה יחסית ישר (פחות או יותר) לעובי. כתצאה לזכוכיות בעלי אותו שטח אך בעלי עובי שונה יש תדר עצמי שונה. ולכן אופי העברת גלי קול שונה. התופעה דומה למה שאנו מכירים במכוניות, כדי לקבל ריסון וסינון טוב של תנודות הדרך : התדר העצמי של המערכת גלגל - צמיג חייבת להיות שונה מזו של המערכת גוף הרכב - קפיצים ובולמים - גלגל.
ציטוט "
טריפלקס מסוגל לבודד אקוסטית, בתנאי
שעובי שכבות הזכוכית איננו זהה, רק כך ניתן לקבל הנחתה של המיצלול.
"
"בתנאי
שעובי שכבות הזכוכית איננו זהה,"
מה קשור ?...
אני יכול להעלות השערה ואם תמצא לי את הנוסחא - אני אנסה לאשש אותה.
עוצמת וכוון גל קול שעובר בחומר תהיה שווה אם מדובר על חומר שהוא בעובי זהה. במידה ועובי החומר ישתנה, תשתנה גם זווית יציאת הגל מהחומר ולכן תתכן ההפחתה.
מה דעתך ?
עובי שונה משפיע כי המשקל ליחידת שטח הוא יחסי ישר לעובי. הקשיחות למאמצי כפיפה היא יחסית לעובי בריבוע, הקשיחות למאמצי מברנה יחסית ישר (פחות או יותר) לעובי. כתצאה לזכוכיות בעלי אותו שטח אך בעלי עובי שונה יש תדר עצמי שונה. ולכן אופי העברת גלי קול שונה. התופעה דומה למה שאנו מכירים במכוניות, כדי לקבל ריסון וסינון טוב של תנודות הדרך : התדר העצמי של המערכת גלגל - צמיג חייבת להיות שונה מזו של המערכת גוף הרכב - קפיצים ובולמים - גלגל.
תודה יוסי