בניית קורה עליונה

3 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
יובלי
התמונה של יובלי
שלום,אני גר בקומה שניה בבית

שלום,


אני גר בקומה שניה בבית משותף. במסגרת הרחבה של הדירה המקורית נבנתה קורה עליונה בקיר הצפוני של ההרחבה. לאחרונה הדייר בקומה השלישית מעל לדירה שלי ביצע הרחבה של הדירה שלו, כולל בניה של מרפסת שמתחילה במקום בו נמצאת הקורה העליונה. כאשר אני והדייר בקומה הראשונה פנינו אליו בבקשה שישלם לנו את ההחזר היחסי של עלות היסודות, כמקובל, הוא טען שיש לקזז את העלות היחסית של היסודות למול נזק/ירידת ערך שנגרמו לו לטענתו בגלל אותה קורה עליונה. הטענה שלו היא שבגלל שנבנתה בהרחבה שלי קורה עליונה הוא נאלץ לבנות מדרגה (בגלל הפרשי גובה שנוצרו) באמצע  הדירה שלו וגם גובה התקרה בחלק הצפוני של הדירה שלו נמוך יותר ממה שהיה יכול להיות אם הקורה הייתה קורה תחתונה. הוא טוען שבגלל שהתקרה נמוכה יותר יש ירידת ערך יחסית של הדירה שלו ולפיכך הוא טוען שצריך לקזז את ירידת הערך הזאת כנגד העלות היחסית של היסודות שהוא אמור לשלם לנו. כמו כן, הוא טוען שקורה בחלק אחר של הבניה שלי - שהיא לטענתו בגובה 50 ס"מ וברוחב של 25 ס"מ, מגבילה באופן משמעותי את מידות חדר השינה שהוא בנה מעל אותו חלק..


השאלות שלי:


1. האם אכן יש לו "קייס" - כלומר, האם בנייה של קורה עליונה יכולה להוות עילה לדייר בקומה שמעל על גרימת נזק/ירידת ערך. במילים אחרות, האם בנייה של קורה עליונה במקרה הזה היא סוג של ליקוי בניה או חריגה מהתקן המקובל שניתן לתבוע בגינו?


2. במידה ובניית הקורה העליונה היא אכן חריגה או ליקוי בניה שאפשר לתבוע בגינם, האם יש כאן אחריות של המהנדס שלי? (בזמן ההרחבה של הדירה שלי המהנדס לא אמר לי שיכולה להיות בעיה כתוצאה מהשימוש בקורה עליונה...)


3. מי איש המקצוע שאני צריך להתייעץ איתו בעניין - מהנדס, עו"ד, שמאי?


 


 


 

zvis7
התמונה של zvis7
יובלי שלוםהשאלה לך מורכבת הן

יובלי שלום

השאלה לך מורכבת הן מבחינה הנדסים והן מבחינה שמאית

לפי דעתי, עליך לשכור את שירותיו של מישהו שהוא גם מהנדס וגם שמאי, על מנת שיתמחר את שווי עלות בניית מחצית התקרה ממנה נהנה השכן מעליך ובנוסף, שיבדוק את טענתו של השכן, האם אכן הבניה שביצעת ניתן היה לבצעה בצורה אחרת בנסיבות הענין ואם כן, האם הדבר גרם לירידת ערך של דירת השכן מלמעלה ובכמה כסף

לאחר שיהיו בידיך הנתונים האלה עליך לפנות לעו"ד המתמחה בנושא על מנת שיבדוק את האפשרות והכדאיות להגשת תביעה כנגד השכן מלמעלה, וייתכן, אף אולי כנגד המהנדס שלך שתכנן את אותה קורה עליונה

בברכה

עו"ד צבי שטיין