הנדסה טובה משתדלת לתכנן גם הפחתת תופעות לוואי בלתי רצויות. לעיתים טיפול מאוחר בתופעות לוואי עולה הון עתק ליזמים, עוד יותר לסובבים את המיזם, ובמיוחד סובלת הסביבה.
זו סיבה שבגללה חוצבים מנהרות יקרות במקום כבישים דרך "תעלות עמוקות" בגבעות. זו סיבה שבגללה מיזמים רבים טוענים ל"בנייה ירוקה" ו-"השתלבות בנוף" (למשל - גשר המיתרים בירושלים)
לרכבת הקלה יהיו תופעות לוואי משמעותיות בגלל חלודה תוצאתית מ"זרם תועה". נזקי חלודה (קורוזיה) כתוצאה מזרם תועה אובחנו לראשונה לפני כ- 130 שנה. עלות שנתית של נזקי קורוזיה בארה"ב כתוצאה מזרם תועה הוערכה בשנת 1995 ביותר מחצי מליארד דולר.
מה זה גליל המתכת ומה תפקידו.....
אממממ...
לפי השילוט - משהו שקשור לחברת החשמל ?..
ממש לא אבל ממש ממש לא
אמנם שילוט אז מה ?
רמז?
אני ממליץ שנמתין לדעתם של אחרים
סבבה
שמתי לב שלשני הגלילים טקסטורה שונה
אחד חלק והשני מחוספס
צינור טרמי .... עמודי חשמל......
לפי המיקום שצולמה התמונה אני מניח שזה קשור לתשתיות
מחכה לרמז ...
יש שני חבקים למעלה, חשוד מאוד
ארז ולירן בוקר טוב
אכן שני עמודים שונים
אבל רק אחד עמוד השני לא ממש
הטקסטורה שונה בגלל הייעוד של כל אחד
אכן קשור לתשתית כל שהיא
החבקים חשובים מאד ולא כל כך חשודים
רמז........ פרויקט ייחודי מעניין וחדש בארץ
הרמז הראשון הוא
הפרוייקט בירושלים
אם זה קשור לפרויקט שלא נגמר ( הרכבת הקלה )
למה הפרויקט הזה לא מתקדם .....
ארז בוקר טוב
זה אכן קשור לרכבת הקלה בירושלים
למה לא מתקדם ?
אולי אכתוב בהכתבה שאני מכין על הנושא
ובכל זאת מה גליל המתכת לפני חשיפת תמונה נוספת
בוקר טוב
אכן רכבת קלה
הנה רמז נוסף
בטוח שזה לא לעמדת הטענת מכונית חשמלית :-)
הלוואי שכבר יהיו כאלה אבל לצערי התשובה לא נכונה
חשמל כן אבל ...........
יש כבר עמדות כאלה של הטענה והחלפת סוללות של better place - ראיתם ?
יכול להיות שהגליל השמאלי מכיל משקולת שמותחת את כבל המתח
אכן כן נתי צודק
בתוך הגליל יש משקולת כבדה שמותחת את חוט הנחושת שנוגע ב
Catenary של הרכבת הקלה.
הנדסה טובה משתדלת לתכנן גם הפחתת תופעות לוואי בלתי רצויות.
לעיתים טיפול מאוחר בתופעות לוואי עולה הון עתק ליזמים, עוד יותר לסובבים את המיזם, ובמיוחד סובלת הסביבה.
זו סיבה שבגללה חוצבים מנהרות יקרות במקום כבישים דרך "תעלות עמוקות" בגבעות.
זו סיבה שבגללה מיזמים רבים טוענים ל"בנייה ירוקה" ו-"השתלבות בנוף" (למשל - גשר המיתרים בירושלים)
לרכבת הקלה יהיו תופעות לוואי משמעותיות בגלל חלודה תוצאתית מ"זרם תועה".
נזקי חלודה (קורוזיה) כתוצאה מזרם תועה אובחנו לראשונה לפני כ- 130 שנה.
עלות שנתית של נזקי קורוזיה בארה"ב כתוצאה מזרם תועה הוערכה בשנת 1995 ביותר מחצי מליארד דולר.
בשנת 2004 פירסמה רשות התחבורה הציבורית בארה"ב תקן מיוחד לבקרה ותחזוקה של חלודה תוצאתית מזרם תועה:
Standard for Traction Electrification
Stray Current/Corrosion Control
Equipment Inspection and Maintenance
האם קברניטי הרכבת הקלה נותנים דעתם לסוגיה זו?
האם כל מי שבונה בטווח 300 מטר מתוואי רכבת קלה או מתוואי הגנה קתודית תת קרקעית כלשהי נותן דעתו לסוגיה זו?
נקווה שכן, ונתרום את חלקנו הצנוע בהעלאת המודעות הכללית בציבור המהנדסים והאדריכלים.
הנושא עלה לדיון בפורטל בפורום קורוזיה
שבת שלום
חגי תודה
דבריך נכונים מאד ולצערי המתכננים לא נותנים את הדעת לכל
השיקולים הללו מקום בתכנון ואז הזול נעשה מאד מאד יקר
אני ממש ברגעים אלה מסיים כתבה על הרכבת הקלה. אני לא שייך
לצוות או מטעמו רק כאחד שעוקב אחרי המהלך
לפני שנים רבות הייתי חבר קיבוץ רכז החשמלייה . הייתי שותף
בצוותי בטיחות , ערכות מים ממוחשבות ועוד. גילינו תופעה חדשה עבורנו שתחת קווי מתח גבוה עיליים של עד 22,000 וולט צנרת
המתכת באדמה נאכלת מחלודה. תופעה מדהימה
בהמשך עבדתי בחברת החשמל וראיתי זאת מקרוב
תודה
המאמר יעלה אני מקווה עוד היום
שרשור מעניין
יעקב, ידוע לך במקרה השם המקצועי של האלמנט ? אני רוצה להכניס את התשובה הנכונה
אבדוק מחר
איך אמרו הגששים את האלמנט לא נכניס לך