הנדסה סביבתית ואיכות סביבה

3 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
עודד
התמונה של עודד
שלום לכולם,סיימתי תואר שני

שלום לכולם,
סיימתי תואר שני במדעי החיים (בנושא ביוטכנולוגיה ימית). לצערי נוכחתי לדעת כי תואר בתחום זה, אינו מקצוע "אמיתי" (בניגוד למקצועות ההנדסה) ולכן אני שוקל לבצע הסבה להנדסה אזרחית (סביבתית/משאבי מים וסביבה). אינני מחפש פרטים על ההסבה עצמה, הדילמה היחידה שיש לי היא תחומי העיסוק האפשריים, לאחר סיום ההסבה. הייתי מעוניין להשתלב בתחום איכות הסביבה, ולייתר דיוק במציאת פיתרונות לבעיות סביבתיים (כגון זיהום מקורות מים). העניין הוא שרוב העבודות שאני מצאתי בתחום קשורים יותר לתהליכים במפעלים עצמם - שפכים, טיפול בבוצה, ביוב, חברות ייעוץ וכן בקרה (כלומר צימצום/מניעת הזיהום, במפעלים עצמם - שכמובן הינו היבט חשוב מאוד, אך פחות מעניין אותי). האם מישהו יודע אם ישנן בשוק משרות המתעסקות במציאת פתרונות ופיתוח מוצרים הקשורים יותר לסביבה - לדוגמא: פיתוח מוצרים לניטור/טיהור סביבתי (ושוב, לא תהליכים הקשורים למפעלים עצמם.
אשמח לכל תגובה,
תודה
עודד        

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
הי עודד,ההתלבטות שלך מובנת

הי עודד,


ההתלבטות שלך מובנת ואינה פשוטה.


מניסיוני, אתה צודק. ברוב המשרות יבקשו השכלה הנדסית- קרי מהנדס אזרחי, או מהנדס איכות סביבה (נלמד בטכניון בד"כ), לכל שאר בעלי ההשכלה שהיא קרובה, אך לא הנדסית, יותר קשה להשתלב בתעשייה, אך לא בלתי אפשרי.  אכן רוב מהנדסי איכות סביבה משתלבים בחברות ייעוץ למיניהם (כאנשי תסקירי השפעת איכות סביבה), או בחברות הכימיקלים .


יש הרבה חברות שעוסקות בפיתוח מוצרים לטיהור מיים, (לדוג', IDE, P2W,ATLANTIUM), ועוד אחרות. אני חייבת לציין כי הפיתוח בחברות האלה- בא מכיוון הכימיה- קרי מהנדסי כימיה.


כך שאם אתה רוצה לעסוק בפיתוח- השכלה כימית יותר מתאימה.  לרוב מהנדסים אזרחיים- שלי יוצא לראיין, שיש להם נגיעה בתחום האיכות הסביבה והמיים- עובדים בחברות כמו מקורות, VEOLIA, וכ'- בתפקידי תכנון של תחנות שאיבה , או פיקוח/ביצוע.


שיהיה בהצלחה,


כוכב ניר,


מנהלת תחום cleantech ותשתיות


קבוצת נישה


cohav@nisha.co.il