ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: יוגבל שיעור ריבית הפיגורים ברכישת דירה מקבלן

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ מאיר שטרית לתקן את חוק המכר ולהגביל את ריבית הפיגורים בין איחור בתשלומים לקבלנים. לפי ההצעה שאושרה לקריאה ראשונה, שיעור הריבית יקבע בתקנות שיגיש שר השיכון לאישור ועדת הכלכלה תוך 3 חודשים מיום פרסום החוק. עוד נקבע כי חישוב ריבית הפיגורים יעשה מהיום הראשון לפיגור, אולם רק אם הפיגור נמשך למעלה מ-7 ימים.

ח"כ שטרית הסביר כי היום מטילים על רוכשי הדירות ריביות פיגורים מטורפות, ללא כל הצדקה כשהריבית במשק היא אפסית - ריבית בנק ישראל עומדת על 0.75% בלבד. לכן הוא הציע להגביל את ריבית הפיגורים ל-12% בשנה, בדומה לעסקאות רכישת דירות מיד שנייה. כמו כן הציע ח"כ שטרית כי הריבית תחושב מהיום השמיני לאיחור.

היו"ר ברוורמן אמר כי כיום גם ריבית של 12% היא גבוהה מידי, אך הוסיף כי בתקופות בהן הריבית תעלה השיעור שמציע שטרית לקבוע בחוק עלול להיות נמוך מידי. לכן הציע היו"ר ברוורמן כי שר השיכון יקבע בתקנות, באישור הוועדה, את שיעור ריבית הפיגורים. נציג משרד השיכון, עו"ד אמיר פז, אמר גם הוא כי הדבר צריך להיקבע בתקנות, כשהכיוון הוא לקבוע את השיעור באמצעות ריבית החשב הכללי או ריבית הפריים פלוס אחוז מסוים.

סמנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אמיר הלר, אמר כי אם רוצים להגביל את ריבית הפיגורים אז צריך לעשות זאת על כל העוסקים במשק ולא רק על הקבלנים. הוא הסביר כי כל בנק גובה מהקבלן אותו הוא מלווה שיעור ריבית פיגורים אחר, שנע בין 14% ל-17%. הוא הוסיף כי אם הרוכש ישלם פחות מזה, אז הקבלן יממן את אותו רוכש שלא עמד בהסכם ואיחר בתשלום. ח"כ יצחק וקנין אמר כי אין מה להשוות בין רכישת דירה לרכישת דברים אחרים. "הסכום על רכישת דירה הוא אולי הגדול ביותר שאדם מוציא בחייו, לכן צריך להגביל את ריבית הפיגורים כדי שאנשים לא יפלו בגלל טעויות קטנות", אמר. כאמור, חברי הכנסת שטרית ווקנין קיבלו את הצעת היו"ר ברוורמן, וקבעו כי שיעור הריבית יקבע בתקנות שיגיש שר השיכון לאישור ועדת הכלכלה תוך 3 חודשים מיום פרסום החוק.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר