חשש: האישור בוועדת הכספים יביא לבלימה נוספת בביקושים

אישורה של הצעת חוק מע"מ 0 בוועדת הכספים של הכנסת, עוררה פחות תגובות בענף הבנייה ממה שניתן היה לצפות, ככל הנראה בשל המאבקים הפוליטיים שעוד סובבים אותו, וחוסר הוודאות בקרב הקבלנים והעוסקים בתחום באשר לסעיפיה של הצעת החוק שאושרה.

עם זאת, גורמים בענף הביעו חשש כי האישור בוועדה עשוי לבלום את התעוררות הביקושים לדירות לאחר שהזוגות הצעירים, שכבר נואשו מקידום החוק, יחזרו לעמדת המתנה.

זאת, על רקע הנתונים המתפרסמים בימים האחרונים, ולפיהם חזר בשבועות האחרונים פלח הרוכשים של רוכשי דירה ראשונה לרכוש דירות, ככל הנראה על רקע אובדן אמונה או סבלנות לגבי המשך קידומה של יוזמת מע"מ 0.

מיקי זיסמן, מנכ"ל חברת קרדן נדל"ן, אמר כי "הקונים הפוטנציאלים שכבר חודשים ממתינים בדריכות לאישור החוק, ולא היתה להם שום מוטיבציה לרכוש דירה, מניחים שהחוק יאושר. גם משפרי הדיור נתונים מזה תקופה ארוכה בחששות, שמא לא יצליחו למכור דירות יד שנייה - אין ספק שחוסר הוודאות היא הרעה החולה של הענף.

"אני מקווה שהשלב הבא עד לאישור הסופי לא יתארך מידי, כי האישור בוועדת הכספים יביא לעצירה נוספת במכירת הדירות ולהמשך הקיפאון בשוק הנדל"ן שכבר קיים יותר מידי זמן. אנו ממתינים לראות אילו פרטים מתוך החוק אכן יאושרו וכמו כן, מה יקבע השמאי הממשלתי לגבי המפרט הטכני של הדירות שיעמדו בקריטריונים".

לדברי איציק ברוך, מנכ"ל חברת יובלים: "חוק מע"מ אפס אמנם עבר בוועדת הכספים, אך עדיין צריך להמתין ולראות אם יעבור במליאת הכנסת. כמות הדירות שעונה על הקריטריונים נמוכה משמעותית מכמות הזכאים, דבר שיביא להסתערות שלהם על הדירות הרלוונטיות, במידה והחוק אכן יאושר, לכן אני צופה שבעתיד הקרוב, מחירי הדירות יעלו. לאחר שהבהלה תשכך, המחירים בשוק יתייצבו, אבל עדיין יהיו ברמה גבוהה מאשר היום.

"בטווח הקצר אני צופה פגיעה בשוק הדירות יד שנייה. בעלי דירות ברמות מחיר של עד 1.5 מיליון שקל, יאלצו להתפשר על מחיר המכירה עקב העובדה שכלל הזכאים להטבת המע"מ יפנו לרכוש דירות חדשות".

--

באדיבות The Marker. לידיעה המלאה

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר