מהנדס בצה"ל- עבודה טובה או בזבוז של זמן?

2 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
gil.gutman.10
התמונה של gil.gutman.10
מהנדס בצה"ל- עבודה טובה או בזבוז של זמן?

סוגיית העבודה בצה"ל מאוד לא ברורה לי.
 
מחד אומרים כי התנאים טובים או שווים יחסית לממוצע בשוק ואם היית קצין אתה יכול גם להמשיך עם הדרגה בה השתחררת עם ההטבות הכרוכות בזה וכו'. 
מצד שני נשמעים קולות שאומרים שעבודה בצה"ל הינה עבודה לא מקצועית, בעלת ערך שולי להתפתחותך כמהנדס ובזבוז של זמן שכן הניסיון בצה"ל מאוד "לא נחשב" בשוק, עד כדי זלזול.
 
אשמח לדעת את דעתכם על משרת המהנדס האזרחי בצה"ל בתפקידים השונים. אם אפשר בבקשה התייחסות לכל הפרמטרים הרלוונטים (תנאי שכר, רזומה עתידי, מסלולי התפתחות (קריירה), ניסיון מוכר/בזבוז של זמן)?
 
תודה רבה לכל העונים

amitdayan
התמונה של amitdayan
לצבא יש את קשת הפרוייקטים הכי

לצבא יש את קשת הפרוייקטים הכי רחבה: מהקקמייקה הכי משעמם ועד לפרוייקטים מפלצתיים שבכלל אסור לדבר עליהם.
מהתרשמותי המצומצמת אין גם שיטות עבודה סדורות והכל מתנהל בהתאם לחיל הספציפי, המהנדס הספציפי ואיך שמוצא לנכון הרע"ן שלו. יש חבר'ה מאוד צעירים שמקבלים סמכויות מאוד רחבות מאוד מהר. כמובן שיש גם דוגמאות הפוכות.
בקשר לכסף המידע צריך להיות גלוי היות ומדובר בעובדי ציבור. אני אישית לא מכיר. בכל מקרה אם אתה מבצע השוואה כזו שים לב להשוות עגבניות מול עגבניות: העבודה בצבא משתייכת (ב99%) לתת ענף של ניהול פרוייקטים עבור מזמין ולכן אין מקום להשוות את השכר בה לשכר של אנשי תכנון או ביצוע.
סתם לידיעה: 2 ממנהלי הסניפים של אפשטיין הם סא"לים משוחררים שעסקו בבינוי בצבא.
עוד דבר ששוכחים להתייחס אליו זו תחושת השליחות שיש בעבודה עבור משהב"ט. נדיר למצוא דברים כאלה בשוק הפרטי וצריך להעריך את זה.