מחלף אם המושבות - Balanced Cantilever Method הקמת גשר בשיטת הזיז המאוזן \ יציקה מאוזנת
הקדמה גשר אם המושבות מהווה חלק מדרך אם המושבות, העתידה לחבר בין פתח תקווה לבני ברק. הצורך בדרך זו, נובע מהרצון להקל על גודש התנועה בציר ז`בוטינסקי, המחבר ומהווה דרך ראשית בין פתח תקווה - בני ברק - רמת גן.
דרך אם המושבות עוברת מצפון לציר ז`בוטינסקי בערים בני ברק ובפתח תקווה ומהווה אלטרנטיבה לדרך זו. בנוסף, תאפשר דרך אם המושבות לגשר בין איזור התעשיה של פתח תקווה (קרית אריה) ואיזור התעשיה של בני ברק. המחלף החדש יאפשר גישה קלה ונוחה יותר לאיזורי התעסוקה והמסחר המתפתחים של רמת גן-בני ברק וזאת לנוכח תנופת הבנייה הרבה באיזורים אלה (הקמת מגדלי משרדים וכו`). הגישה אל דרך אם המושבות תיעשה דרך כביש מספר 4 (צפון ודרום) ומשם לכוון פתח תקווה ובני ברק, כמו גם מפתח תקווה ובני ברק (מזרח וממערב).
שני דברים לא כל כך ברורים לי .. אשמח אם מישהו יוכל לבאר לי אותם ...
1. למה צריכים את ה"תפרים" בין האלמנטים הטרומיים ? אי אפשר פשוט שכל האלמנטים יהיו טרומיים ובכך להמנע מיציקה ? האלמנטים הטרומיים מוצמדים ומודבקים, החיבור בינייהם נעשה על ידי דריכה של אלמנט אחד לחבר הצמוד אליו. התפרים נמצאים בתחילת וסוף הגשר - מיד אחרי פלטת הגישה ויציבי הקצה. אם אתה מדבר על השלמות היציקה - אין אפשרות להגיע לדיוק שכזה שיאפשר הכנסת אלמנט אחרון בצורה מדוייקת ולכן האפשרות היחידה היא השלמת בטון. זה מקל על החיים ומאפשר גישה לדריכת האלמנטים לפני ואחרי החלק האחרון שנוצק באתר.
2. איך מתבצע החיבור בין הניצב לכלונס , ובין הניצב לסגמנט ? החיבור בין הכלונס לניצב מתבצע באמצעות ראש כלונס והחיבור בין הניצב לסגמנט הוא על ידי השענה של המקטע על סמכים שנמצאים על הניצב.
תודה !
דבר נוסף שלא הכי קשור ... למישהו יש מושג\ שמע על מוסד אקדמי בחו"ל\ארץ שמתמתחה בלימודי בגישור \תיעול \תשתיות ??? אם יש דבר כזה בכלל ...
מאמר חדש...
מחלף אם המושבות - Balanced Cantilever Method
הקמת גשר בשיטת הזיז המאוזן \ יציקה מאוזנת
הקדמה
גשר אם המושבות מהווה חלק מדרך אם המושבות, העתידה לחבר בין פתח תקווה לבני ברק. הצורך בדרך זו, נובע מהרצון להקל על גודש התנועה בציר ז`בוטינסקי, המחבר ומהווה דרך ראשית בין פתח תקווה - בני ברק - רמת גן.
דרך אם המושבות עוברת מצפון לציר ז`בוטינסקי בערים בני ברק ובפתח תקווה ומהווה אלטרנטיבה לדרך זו. בנוסף, תאפשר דרך אם המושבות לגשר בין איזור התעשיה של פתח תקווה (קרית אריה) ואיזור התעשיה של בני ברק. המחלף החדש יאפשר גישה קלה ונוחה יותר לאיזורי התעסוקה והמסחר המתפתחים של רמת גן-בני ברק וזאת לנוכח תנופת הבנייה הרבה באיזורים אלה (הקמת מגדלי משרדים וכו`). הגישה אל דרך אם המושבות תיעשה דרך כביש מספר 4 (צפון ודרום) ומשם לכוון פתח תקווה ובני ברק, כמו גם מפתח תקווה ובני ברק (מזרח וממערב).
המשך
סופר מעניין תוווווווווווווווווווווווווווווודה !
שני דברים לא כל כך ברורים לי .. אשמח אם מישהו יוכל לבאר לי אותם ...
1. למה צריכים את ה"תפרים" בין האלמנטים הטרומיים ? אי אפשר פשוט שכל האלמנטים יהיו טרומיים ובכך להמנע מיציקה ?
2. איך מתבצע החיבור בין הניצב לכלונס , ובין הניצב לסגמנט ?
תודה !
דבר נוסף שלא הכי קשור ... למישהו יש מושג\ שמע על מוסד אקדמי בחו"ל\ארץ שמתמתחה בלימודי בגישור \תיעול \תשתיות ??? אם יש דבר כזה בכלל ...
תודה על השאלות
אני אשמח להעביר אותן למתכנן, בכל אופן - אנסה גם אני לענות לך.
תודה ממתין....
אלפי תודות ....
"...החיבור בין הכלונס לניצב מתבצע באמצעות ראש כלונס ..."
מה הכוונה חיבור על ידי ראש כלונס ?
בכיף, תבוא כל יום
ראש הכלונס הוא אלמנט בטון מונוליטי המחבר\מקשר כמה כלונסאות סמוכים. ראש הכלונס מחובר בחלקו התחתון לכלונסאות ובחלקו העליון לניצב. ראש כלונס ראש כלונס
תודה רבה על התשובה המפורטת... והחיבור עצמו מבחינה ביצועית נעשה על ידי בטון אני מניח ..?
התפר בין האלמנטים הטרומיים ? ע"י דבק כדוגמת סיקדור וכו' :
http://www.gilar.co.il/index.php?act=page&id=1485&st r=סיקדור%2042
וכח הדריכה כמובן.
לא ... התכוונתי לחיבור בין הניצב שהוא טרומי לראש כלונס ...
כלומר איך מתבצע החיבור , אם צד אחד הוא טרומי והשני יציקה .. איך הם "עובדים" ביחד ..
אהלן טל, הנציב יצוק באתר (לא טרומי).
סגור ! מובן! תודה!
חג שמח ..............