בניתי מסבך מרחבי בתוכנת סטרפ, בכל צומת דאגתי לשים פרקים (בסטרפ
זה ע"יפונקציית releases ) אך דאגתי שבכל צומת יהיה מוט אחד
שאינו פרקי כך שהצומתתהיה מרוסנת ולא תוכל לזוז, כלומר שאם לדוגמה יש צומת שאליה מגיעים 4
מוטותאז 3 מתוכם יהיו עם
פרק בקצה ומוט אחד הוא ללא פרק כך שהצומת למעשה מרוסנת. השחרור של הפרקים נעשה עבורm2 ו- m3 כך שלא תהיה כפיפה
במוטות). מצורף תרשים כדי
להבהיר את כוונתי).
כאשר אני ניגש לsteel proc ובודק את ה detailed
results עבור מוט מסויים (לדוגמה מוט מס' 1) אני מקבל
שבקצה שבו אין פרק (כלומר צומת A) יש ערך כלשהו של
מומנט אך בשאר המוטות שמגיעים לצומת זו (מוטות (2,4,5 ובקצה שלהם יש פרק אין מומנט בקצה (דבר שכמובן הגיוני מכיוון שהםפרקיים) .
שאלתי היא כיצד זה ייתכן? מהו השיווי משקל בצומת? יוצא שבקצה
מוט אחד ישערך של
מומנט אולם בשאר המוטות שלהם קצה פרקי משותף עם מוט זה יש ערך של 0 וזה אומר שאין שיווי משקל בצומת. לא מובן לי העניין,
אשמח למי שיוכל לעזור.
עוד 2 נק' שרציתי להוסיף:
1. מבחינת עומסים - כשהייתה אפשרות בחרתי שהעומסים יהיו כאלו
שיצרו העמסה בצמתים "apply load as
joint load".
2 . פתרתי את המבנה עבור מקרה שבו הוספתי פרק לקצה המוט שעבורו במקור לא היה פרק, כך
שמתקבלת צומת שכלהמוטות שמגיעים אליה הם עם פרק (למשל שכל המוטות שמגיעים לצומת A הם מוטותעם קצה
פרקי). בפתירת המבנה מתקבלת הודעה של "nodal zero stifness at
node xx". להבנתי זה אומר שיש יותר מדי פרקים בצומת ושהיא למעשה לא
מרוסנת ואין להשום
קשיחות ולראייה שכשאני פותר את המבנה לפי המצב המקורי שהסברתי מקודם לאמתקבלת אף הודעה כזו.
arie - בדקתי מס' פעמים את העומסים שהזנתי ולא הכנסתי מומנטים חיצוניים. תודה לגבי הטיפ בנוגע לפרקים בחגורות העליונות והתחתונות - במקרה שלי הפרופילים מחוברים זה לזה במחבר מכיוון שהמסבך הוא ארוך (30 מ'), האם אין הצדקה להשתמש בפרקים במקרה כזה? אהלן naish, טיפה ירדתי מזה היום אבל עדיין לא הכי הסתדרתי ואני אסביר - כמו שרשמתי למעלה המסבך הוא מרחבי, כלומר שלכל צומת מגיעים גם פטות את הפטות. בדקתי מס' צמתים ולא הגעתי לש.מ מוחלט - ישנם צמתים שבהן החריגה היא זניחה וישנם צמתים שבהם החריגה היא כבר גדולה ואי אפשר להגיד שהיא זניחה (ביחס לערכי המומנטים עצמם), יכול להיות שזה קשור לנומריקה של סטרפ ואת זה צריך לברר. מאמין שבימים הקרובים אני שוב אשב על זה וכשאבין מה בדיוק הסיבה לכך אשתף בשמחה. אם יש רעיונות אני אשמח לשמוע תודה
שלום חברים,
השאלה שלי היא לגבי מסבך -
בניתי מסבך מרחבי בתוכנת סטרפ, בכל צומת דאגתי לשים פרקים (בסטרפ
זה ע"י פונקציית releases ) אך דאגתי שבכל צומת יהיה מוט אחד
שאינו פרקי כך שהצומת תהיה מרוסנת ולא תוכל לזוז, כלומר שאם לדוגמה יש צומת שאליה מגיעים 4
מוטות אז 3 מתוכם יהיו עם
פרק בקצה ומוט אחד הוא ללא פרק כך שהצומת למעשה
מרוסנת. השחרור של הפרקים נעשה עבור m2 ו- m3 כך שלא תהיה כפיפה
במוטות). מצורף תרשים כדי
להבהיר את כוונתי).
כאשר אני ניגש לsteel proc ובודק את ה detailed
results עבור מוט מסויים (לדוגמה מוט מס' 1) אני מקבל
שבקצה שבו אין פרק (כלומר צומת A) יש ערך כלשהו של
מומנט אך בשאר המוטות שמגיעים לצומת זו (מוטות (2,4,5 ובקצה שלהם יש פרק אין מומנט בקצה (דבר שכמובן הגיוני מכיוון שהם פרקיים) .
שאלתי היא כיצד זה ייתכן? מהו השיווי משקל בצומת? יוצא שבקצה
מוט אחד יש ערך של
מומנט אולם בשאר המוטות שלהם קצה פרקי משותף עם מוט זה יש ערך של 0 וזה אומר שאין שיווי משקל בצומת. לא מובן לי העניין,
אשמח למי שיוכל לעזור.
עוד 2 נק' שרציתי להוסיף:
1. מבחינת עומסים - כשהייתה אפשרות בחרתי שהעומסים יהיו כאלו
שיצרו העמסה בצמתים "apply load as
joint load".
שמתקבלת צומת שכל המוטות שמגיעים אליה הם עם פרק (למשל שכל המוטות שמגיעים לצומת A הם מוטות עם קצה
פרקי). בפתירת המבנה מתקבלת הודעה של "nodal zero stifness at
node xx".
להבנתי זה אומר שיש יותר מדי פרקים בצומת ושהיא למעשה לא
מרוסנת ואין לה שום
קשיחות ולראייה שכשאני פותר את המבנה לפי המצב המקורי שהסברתי מקודם לא מתקבלת אף הודעה כזו.
תודה רבה למתייחסים וסליחה על המגילה
דוד
אני לא עובד עם סטרפ אבל כנראה שבצמתות הכנסת גם מומנטים חיצונים
בכל מקרה אני במקומך לא משחרר את מוטות החגורה העליונה והתחתונה
בדרך כלל החגורות האלה הם פרופילים רצופים לכל האורך כך שאין בהם פרק סיבובי
והייתי משחרר רק את קצוות המוטות האלכסונים
בהצלחה
הסתדרת?
arie - בדקתי מס' פעמים את העומסים שהזנתי ולא הכנסתי מומנטים חיצוניים.
תודה לגבי הטיפ בנוגע לפרקים בחגורות העליונות והתחתונות - במקרה שלי הפרופילים מחוברים זה לזה במחבר מכיוון שהמסבך הוא ארוך (30 מ'), האם אין הצדקה להשתמש בפרקים במקרה כזה?
אהלן naish,
טיפה ירדתי מזה היום אבל עדיין לא הכי הסתדרתי ואני אסביר -
כמו שרשמתי למעלה המסבך הוא מרחבי, כלומר שלכל צומת מגיעים גם פטות את הפטות.
בדקתי מס' צמתים ולא הגעתי לש.מ מוחלט - ישנם צמתים שבהן החריגה היא זניחה וישנם צמתים שבהם החריגה היא כבר גדולה ואי אפשר להגיד שהיא זניחה (ביחס לערכי המומנטים עצמם), יכול להיות שזה קשור לנומריקה של סטרפ ואת זה צריך לברר.
מאמין שבימים הקרובים אני שוב אשב על זה וכשאבין מה בדיוק הסיבה לכך אשתף בשמחה.
אם יש רעיונות אני אשמח לשמוע
תודה
חגורה עליונה ותחתונה רצופה ללא פרקים.
אלכסונים בין החגורות בחיבורים פרקיים.
אתה מוזמן לשלוח את המודל.
אולי נעלה על משהו שלא שמת לב.
אני יודע שעבר קצת זמן, אבל השאלה כעת רלבנטית עבורי. תוכל לעדכן איך הבעיה נפתרה?