קובוס - התוכנות להנדסה אזרחית ישראל

2 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
למתעניינים ולעוסקים בתכנון -

למתעניינים ולעוסקים בתכנון - קבלתי למייל


 


MivneCAD כוללת בדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה


 



הטכנולוגיה החדשה של MivneCAD פרי פיתוח ישראלי מבית ,Cubus תוכנה שמבשרת על  עידן חדש בתכנון קונסטרוקציות להנדסה אזרחית, באוטוקאד AutoCAD)). התשובה לפתרון בעיות הנדסיות מורכבות כמו עמידות מבנה ותפקודם ברעידות אדמה נמצאת ביכולת שמציעה הטכנולוגיה הזאת לתכנון גמיש, קל ויחד עם זאת עשיר באפשרויות לבדיקה ובקורת על המודל המתוכנן בקירוב למציאות.



תכנון הקונסטרוקציה והאחריות לבנייה של מבנה חזק, בטיחותי ויציב שיעמוד בתנאים שונים ויהיה חסכוני בעלות ובביצוע, היה מאז ומעולם תחום תכנון עמוס בחישובים.


הערכות לרעידות אדמה מחייבת ביצוע של חישובים מתאימים לגבי הערכת עמידות מבנים בתנאים קיצוניים. החישובים מאפשרים הכנה של חוות דעת הנדסיות מלאות כפי שנדרש בהנחיות תמ"א 38- תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה.


בהמשך לחישובי הסיכון ברעידות אדמה, ניתן להכין חוות דעת הנדסית, הכולל תכנון הנדסי לחיזוק  והרחבה או תוספת למבנה.  ההגשה  להיתרי הבניה והחיזוק לרשויות הרלוונטיות תעשנה בהסתמך על החישוב של MivneCAD.


על המהנדס לתכנן אופני חיזוק ותוספות בנייה, לפי המלצות התקנים הישראלים ת"י 2413, ת"י 413 ו 466 והנחיות תמ"א 38.


 



 


בטכנולוגיה של  MivneCAD קל לבדוק שינויים ותוספות לקונסטרוקציה, לעדכן נתונים במדויק ומכאן להיערך באופן יעיל וחסכוני להצעות ופתרונות.



הנחיות תמ"א 38


בשנת 2005 התקבלו בישראל תקנות תוכנית מתאר ארצית 38 המעניקות זכויות בניה מוגדלות  לבעלי נכסים מסוגים מסוימים המשקיעים בחיזוק הבניינים. 


לרוב, עבודות החיזוק כוללות: 


הוספת קומה או אגף


סגירת קומת עמודים


הוספת מעלית
חריגות מקו בנין


הרחבת דירות עד 25 מ"ר


הוספת ממ"דים


תחולת התוכנית היא על בנינים שההיתר לבנייתם הוצא לפני 1 בינואר 1980


לפי הטכנולוגיה של MivneCAD מגדיר המהנדס את המבנה הקיים ע"י שרטוט של הקונסטרוקציות הקיימות ובנוסף לכך ע"י מילוי טבלאות של כמה פרטים בסיסיים הרשומים בתקן 2413, כגון שנת בניה, מצב הבניין, נתוני הקרקע וכולי. התוכנה מבצעת הרצת חישוב ומודיע למהנדס את המצב של המבנה והצורך בבדיקות נוספות.






תכנון חיזוק המבנה והרצת החישוב לאחר מכן נעשים כמובן גם כן במסגרת MivneCAD


 


 


חישובים ובדיקות MivneCAD לגבי סיכון מבנים ברעידות אדמה


לשם הערכת עמידותם של מבנים ברעידות אדמה התוכנה MivneCAD  מבצעת חישובים מדויקים להערכת הסיכון הסיסמי והערכות תיקון, בהתאם לתקן הישראלי ת"י 413:


החישוב כולל אנליזה הנדסית מקיפה ובדיקה מעמיקה לפי מודל חישובי שנבנה ביחס לנתוני המבנה.





 


לאחר הזנת נתונים התוכנה מזהה את האלמנטים הקונסטרוקטיביים ובונה מודל חישובי לפי שיטת אלמנטים סופיים (FEM) .


במהלך החישוב נקבל לגבי כל קומה במבנה את הנתונים הבאים:


משקל קומה


מרכז המסה


מרכז קשיחות


אם נבחר גרעין- מרכז קשיחות הגרעין


עם קבלת הנתונים של החישוב תינתן התשובה האם המבנה עומד בדרישות התקינה.


כל התוצאות מוצגות על גבי השרטוט  כגרפים: נתונים של כוחות, זיון בעמודים ובקירות ודו"ח מסכם של עמידות המבנה כולו ברעידות אדמה.




התוצאות כוללות תצוגות של כוחות סיסמיים, לפי מצבי העמיסה, לפי שיטת חישוב ועוד. לחיצה על כפתור וניתן לקבל פתרון: כוחות, הזזות ושטחי זיון בקירות.


בכל שלב כמובן ניתן להוסיף אלמנטים ולערוך שינויים במבנה, בשיטת הבניה ולקבל מיד תוצאות , המלצות ולהפיק שרטוטים להגשה ולעבודה.