רכבת ישראל פירסמה מכרז לבניית אולם נוסעים חדש בתחנת הרצליה

בהודעה שהוציאה רכבת ישראל נמסר כי "במסגרת חזון התחבורה הציבורית של השרה מירי רגב, תעבור תחנת הרכבת בהרצליה שדרוג והרחבה משמעותיים, שיכפילו את גודל התחנה לקראת ההכפלה הצפויה במספר הנוסעים.  בשנת 2030 צפויים לעבור בתחנה מידי יום כ-30 אלף נוסעים ו-400 רכבות. משרד התחבורה ורכבת ישראל נערכים לגידול בכמות הנוסעים השנתית הצפויה בעשור הקרוב, מ-70 מיליון נסיעות כיום לכ-200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ-300 מיליון נסיעות בשנת 2040.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "רכבת ישראל ממלאת תפקיד מרכזי בחזון התחבורה הציבורית שאותו אני מקדמת בנחישות מאז כניסתי לתפקיד. עד סוף העשור נוכל להגיע ברכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת, נחבר את הפריפריה למרכז ונעביר חלק נכבד מנפח הובלת המטענים מהכבישים אל המסילות. התחנה החדשה והמתקדמת בהרצליה היא חלק ממרכז תחבורה אזורי משולב, על פי תפיסת התחבורה שלי המקדמת קישוריות וחיבוריות מלאות שהמאפשרות להגיע אל התחנה וממנה בנוחות, בקלות ובכל אמצעי התחבורה הקיימים היום ובעתיד."

 

הדמיות: רכבת ישראל, ארמון אדריכלים ומתכנני ערים

 

במסגרת ההיערכות, פרסמה רכבת ישראל מכרז לבניית אולם נוסעים חדש בתחנת הרצליה, אשר יכפיל את גודלה של התחנה הקיימת, וישפר את הקישוריות שלה לסביבה הקרובה ולאמצעי תחבורה נוספים. האולם החדש ייבנה ממערב לתחנה הקיימת ולנתיבי איילון, וסמוך למרכזי התעסוקה והמסחר הרבים באזור. 

אולם הנוסעים החדש יתמוך בגידול הצפוי של מספר הנסיעות בתחנת הרצליה, מכ-1,500 נוסעים בשעת שיא ו-15 אלף נסיעות יומיות כיום, לכ-3,000 נוסעים בשעת שיא ו-30 אלף נסיעות יומיות בשנת 2030. התחנה מיועדת לשרת גם את הגידול הצפוי במספר הרכבות העוברות בתחנה, מ-336 היום, ל-400 בשנת 2030 – גידול של 20%.

התחנה המחודשת צפויה להיפתח כבר בשנת 2026, ותאפשר גישה מהירה ונוחה מכיוון מרכזי המסחר והתעסוקה שרובם ממוקמים ממערב לתחנה, ואשר כיום הגישה אליהם מתבצעת באמצעות גשר הולכי רגל עילי.

הפרויקט כולל הקמת אולם נוסעים חדש שיחליף את האולם הקיים, שני גשרים המקשרים בין אולמות הנוסעים ורציפי התחנה שיוארכו במסגרת הפרויקט, חניון חדש לכלי רכב, דו גלגלי ואופניים, ומסוף תחבורה ציבורית שירכז את כל הקווים ליישובי האזור.

כמו בכל תחנות רכבת ישראל, אולם הנוסעים החדש יציע נגישות מלאה לנוסעים עם מוגבלויות, יאפשר זרימת נוסעים משופרת, מהירה ונוחה יותר, ויקצר  משמעותית את התורים לבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה".

 

הדמיות: רכבת ישראל, ארמון אדריכלים ומתכנני ערים

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר