רשם המהנדסים והאדריכלים - סיום תפקיד

3 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
יא' שבט תשע"א 16 ינואר 2011

יא' שבט תשע"א 16 ינואר 2011


 


לכבוד: מר לירן לויןoNNAME>




הנדון : סיום תפקידי כרשם המהנדסים והאדריכלים



 


לפני מספר ימים הסתיים המינוי שלי כרשם המהנדסים והאדריכלים וכן כרשם מורשי נגישות מתו"ס.


 


ביקשתי מהנהלת משרד התמ"ת לא לחדש את המינוי ולהעביר את התפקיד למהנדס בכיר אחר.



 


בינואר 2000 התבקשתי ע"י שר העבודה והרווחה דאז, הרב אלי ישי, לשמש כרשם המהנדסים והאדריכלים לשלושה חודשים בלבד וזאת בנוסף לתפקידי כמנהל אגף בכיר במשרד הרווחה.


 


המינוי ה"זמני" נמשך בסופו של יום 11 שנים כל זאת בהתנדבות וללא כל תמורה כספית אך מתוך הרגשה של שליחות  ומחויבות ציבורית לטובת הכלל תוך חתירה להשגת מטרות ויעדים למען קידום מעמדו של המהנדס והאדריכל בישראל כמו גם שמירה על רמה מקצועית גבוהה. זאת עשיתי תוך הדגשת המחויבות המוסרית והאתית לטיפול בפרט בדרך האחראית והטובה ביותר.



 


עם כניסתי לתפקיד הצבתי לעצמי מספר יעדים אותם שאפתי להשיג ואני יכול היום להודות בסיפוק כי השגתי את מרביתם:



 


1. נקבעו קריטריונים ברורים לרישום במדורים השונים כולל שינויים משמעותיים בשיטת הרישום - לדוגמה: בעבר כל בוגר טכניון שסיים תואר בהנדסה אזרחית נרשם כמהנדס אזרחי וייחוד הפעולות איפשר לבוגר לתכנן מבנים ללא הכשרה מתאימה (למרות שמרבית הבוגרים לא הוכשרו  לתכנון מבנים) ובכך התאפשר להם לתכנן את מרבית המבנים בארץ ובהמשך קבלת רישיון בתחום זה. כיום, רק בוגרי מסלול מבנים המוכיחים לימודים בתחום זה ובהתאם למקצועות רלוונטיים שנקבעו, נרשמים במדור מבנים והיתר נרשמים בהתאם להכשרתם במדורים שונים.




 


2. נפתח אתר של רשם המהנדסים בו ניתן להתעדכן בכל תחומי הפעילות של המשרד,ניתן לשלם אגרות ולאחרונה ניתן לבצע את כל הליך הרישום מהבית, ללא צורך להגיע למשרד.



 


3. בהמשך לאישור הכנסת ,הונהגו בחינות לרישוי באדריכלות ובהנדסת מבנים והוחל בהליך זה גם במדורים נוספים.




 


4. נוצר שיתוף פעולה מלא עם המועצה להשכלה גבוהה והחלטות לאישור מסגרות חדשות להכשרת מהנדסים ואדריכלים מתקבלות במשותף.




 


5. משרדי היחידה הועברו מת"א לירושלים וזאת על פי החלטת הממשלה בנדון.




 


6. עם כניסתו לתוקף של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח – 1998-נפתח פנקס נוסף לרישום מורשי נגישות מתו"ס. נבדקו מאות שעסקו בתחום במסגרת " דור המדבר" וחלקם נרשמו בפנקס מיוחד שנפתח לצורך זה. הונהגו קורסים בשיתוף נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לצורך הכשרת מורשי נגישות נוספים.



 


רבים סייעו לי בעשייה הברוכה בניהם - הועדות המייעצות,חברים במל"ג, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בצבא, במשטרה , באוניברסיטאות ובמכללות ועוד, ולמרות שלא אוכל להזכיר עוד רבים וטובים שעזרו לי לאורך השנים בביצוע המשימות,יש מס' אנשים שתרומתם לעבודתי הייתה ייחודית ואישית ואותם אני מבקש להזכיר במכתב זה:


 





  • תודה מיוחדת לשר הפנים ,הרב אלי ישי , על האימון שנתן בי כשהפקיד בידי מטלה כה חשובה ורצינית ועל  התמיכה  והחיזוק לה זכיתי בשנים ששימשתי בתפקיד זה גם בעת היותו שר העבודה, שר הפנים ושר התמ"ת .


  • תודה לעו"ד מיכאל אטלן ,היועץ המשפטי של המשרד,ששימש תחילה כיועץ לרשם וגם לאחר מינויו כיועץ המשפטי של המשרד,סייע לי רבות, הן במציאת פתרונות למקרים מיוחדים והן במשפטים הרבים בהם נתבעתי בשל עמידה על תקינות המרשם והנרשמים.


  • תודה ליושבי הראש של הועדות המייעצות באדריכלות ובהנדסה אזרחית, אדריכל שמעון אסבן ודר' אברהם פיזנטי שסייעו לי בכל הנושאים הקשורים ברישום ורישוי ובחיבור הבחינות וניהולן.


  • תודה לסמנכ"ל המשרד , מר משה לביאן, שסייע לי בכל הליך העברת המשרד לירושלים ולאחר מכן במציאת עובדים מקצועיים ליחידה.



לא ניתנה לי האפשרות להעברה מסודרת של התפקיד אך לאור חשיבות המטרה והמטלה שהוטלה על הרשם החדש והמחויבות העמוקה לתפקידי לא אחסוך מאמץ וזמן עד להשלמת הליך ההעברה בצורה הטובה ב

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
 שלום רב,בימים אלה נעשית

 שלום רב,


בימים אלה נעשית התקשרות מחודשת, על מנת לחדש את הקשר עם רשם המהנדסים שנכנס לתפקיד - לאחרונה. עדכונים בהקדם.