שאלה בנוגע לשכר.

3 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
neus
התמונה של neus
שאלה בנוגע לשכר.

שלום לכולם.
התקבלתי לפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון לשנת הלימודים הקרובה. למען האמת, לתחום הגעתי דרך היום הפתוח בטכניון.
בכל אופן, קיבלתי את הרושם כי תחום הקונסטרוקציה הוא תחום יוקרתי, שלא לדבר על הפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון, הנחשבת לאחת מן הפקולטות המובילות בתחומה בעולם.
עם זאת, צורם לי מאוד עניין השכר בתחום. קראתי לא מעט על עניין השכר בתחום, והמסקנה היא ברורה-נעשה עוול למהנדסים האזרחיים, על אחת כמה וכמה לאלה הלמדו קונסטרוקציה. לא מתקבל על הדעת כי מהנדס מתחיל, לאחר סיום 4 שנות לימודים מפרכות בטכניון(או במוסד לימודים אחר, אך להבנתי-בטכניון הלימודים אינטנסיביים יותר באופן יחסי למוסדות אחרים), ישתכר בשכר של 8000 ש"ח ברוטו, בזמן שחברו מהנדס התוכנה או מהנדס החשמל למשל, ישתכרו במשכורות עתק (20 אלף ש"ח ברוטו בערך). להבנתי, גם לאחר מספר לא קטן של שנות ניסיון בתחום(5 לדוגמא), המצב לא בהכרח משתפר לטובה, והגידול בשכר הוא איטי וממושך, אלא אם כן עוסקים בביצוע. גם אם הטענה כי מהנדס החשמל/תוכנה נדרש ללימודים אינטנסיביים יותר ולידע רחב יותר נכונה, הרי שמידת האחריות לחיי אדם אותה נוטל על עצמו המהנדס האזרחי הינה גבוהה, ולכן, לעניות דעתי, האחריות אמורה להתשקף בשכר שמתקרב לשכר המהנדסים בתחומי החשמל/תוכנה. 
האם מצב השכר בתחום ההנדסה האזרחית עשוי להשתנות לטובה בעתיד? הכיצד מצבו טרם השתנה לטובה אם נכתב בלא מעט אתרי כלכלה כי קיים מחסור במהנדסים אזרחיים? מחסור במהנדסים אזרחיים לא אמור להעלות את השכר בתחום על מנת למשוך אליו סטודנטים פוטנציאליים? 
אמנם מובן כי העניין בתחום אמור להוות "כח דחיפה" ללימוד התחום, אך הנני סבור כי שיקולי הבחירה בתחום עיסוק כלשהו נובעים לא פעם לא רק מעניין בתחום, אלא גם מתנאי העבודה ורמות השכר בתחום. גילוי נאות-השכר הנמוך, האחריות הרבה אשר לא מתגלמת בתגמול כספי נאות, והתנאים הלא פשוטים(עבודה במשך שעות רבות, כולל ימי שישי לעיתים) מרתיעים אותי מכניסה לתחום. 
אשמח לשמוע את דעתם של אנשי מקצוע העוסקים בתחום, או סטודנטים הלומדים הנדסה אזרחית.

רני2333
התמונה של אנונימי
שכר

השכר מעולה יכול להגיע ל 10 אלף דולר בחודש..

טיסות לאילת
http://eilatfinder.com/

בובי הבנאי
התמונה של אנונימי
אולי כשתסיים ללמוד תתחיל משכר

אולי כשתסיים ללמוד תתחיל משכר של 8,000 ברוטו, היום מתחילים בפחות ואם תסתכל בסקר השכר האחרון תראה שהשכר הממוצע לבעלי עד שנתיים ניסיון הוא 8500 לערך.

המצב התשתנה לטובה, כשאני הייתי בשנה א' דיברו על שכר התחלתי של 4-5...

כל הדברים שאמרת הם נכונים, אם בחישוב עלות תועלת (סיכון מול רווח במקרה דנן) אתה מבין שהעסקה לא ממש משתלמת אז תעבור לפקולטה אחרת.
רף הקבלה להנדסת בניין היום בטכניון ובב"ש כל כך גבוה שלא תהיה לך בעיה לעבור לתחום אחר שבו תרויח שכר גבוה בהרבה.