שיטת התימוך המקדים

11 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
simonsh1
התמונה של simonsh1
אלי שלום רב ,בהמשך לשיחתנו

אלי שלום רב ,

בהמשך לשיחתנו (הקצרה אך מרתקת יש לציין) , במהלך ארוחת הצהרים במסעדת בסיס בינוי דרום, ומאחר וניסיתי רבות לאתר חומרים בנושא ללא הצלחה,
מבקש את עזרתך באיתור חומרים הקשורים בנושא התמיכה המקדימה של מנהרות בהיבטים של הציוד הנדרש , טכניקת העבודה ופתרונות מיוחדים .

אני מכיר שקיים ת"י 5826 שבחלק 3 עוסק קצת עם שיטות תימוך (גם את זה לא השגתי...)
אני מעוניין להתמקד בנושאים של הערכת עומס הסלע לקביעת השיטה לתמוך, התייחסות לאורך הברגים כתלות בסוג הקרקע, התייחסות למנהרות עם עיקולים וכו' ,
כמובן שאשמח להתיחסותך בנוגע לנושאים רלוונטים הקשורים לנושא זה ,

בתודה מראש ,

erezh
התמונה של erezh
[QUOTE=simonsh1]

simonsh1 wrote:

אני מעוניין להתמקד בנושאים של הערכת

עומס הסלע לקביעת השיטה לתמוך, התייחסות לאורך הברגים כתלות

בסוג הקרקע, התייחסות למנהרות עם עיקולים וכו' ,כמובן שאשמח

להתיחסותך בנוגע לנושאים רלוונטים הקשורים לנושא זה ,בתודה

מראש ,

כל התורה על רגל אחת ?!?!

אלי גיגוזין
התמונה של אלי גיגוזין
טוב שי, פתחת נושא גדול ואינני

טוב שי, פתחת נושא גדול ואינני בטוח שאוכל לענות עליו בפעם אחת. כמו שציין ידידנו ארז בותיקי המערכת  אתה רוצה את כל התורה על רגל תומכת אחת  אז בוא נתחיל אחד אחד. קודם שאלה:


1. אתה מבין שתמיכות זמניות רלווטיות רק בשיטת החציבה ופיצוץ? בשיטת TBM המכונה עצמה משמשת כתמיכה והגנה זמנית והיא גם מתקינה תמיכות קבועות אחריה. ראה שרשורים אחרים שפתחתי.


2. האם אתה מבין שבקרקעות מאוד חזקות ולא סדוקות אין צורך בתמיכות זמניות (למעט מקרים קיצוניים בהם נעשתה טעות ברציבה או סיבה אחרת שגרמה לסדיקה מקומית) וברוב המקרים אין צורך גם בתיכות קבועות.


3. אז מה שנשאר לנו זה חפירת מנהרות בקרעות רכות ובינוניות בשיטה "הררית" של חציבה מכנית או בחומר נפץ ושם התורה שלנו נמצאת.


אם עד כאן ברור ענה לי ונמשיך הלאה.


חג כשר ושמח!


אלי גיגוזין

erezh
התמונה של erezh
קצת תמונות ע"מ להפוך את הנושא

קצת תמונות ע"מ להפוך את הנושא לקצת יותר מוחשי














simonsh1
התמונה של simonsh1
ראשית תודה אלי וארז,מכיר את

ראשית תודה אלי וארז,


מכיר את שיטת הTBM וראיתי שרשורים קודמים שלך בנושא - אני פחות מעוניין להתעסק עם שיטת התמיכה העצמית של המכונה אלא להתרכז בתורת התמיכה המקדימה (החדרת ברגים)
מובן שבמידה והקרקע היא סלע מסיבי שמסוגל לשאת את העומסים לא נדרשת תמיכה (או תמיכה מינימאלית - יש חיה כזאת?) ,
בקשתי היא להבין האם יש עיקרון או שיטת חישוב לצורת וגודל התמיכות המוברגות/מוחדרות לקרקע, מה השיקולים לקביעת צורת התמיכה, במה שונה החדרת המוטות לפני החפירה (באלכסון) להחדרת המוטות שאחריה (בניצב לחפירה)?


היות ואני לא בא מתחום החפירות והמנהור אשמח לקבל קישורים או קבצים המסבירים את "כל התורה על רגל אחת" (וכמובן שאשמח להמשך שת"פ כאן בפורום) ,


חג שמח ותודה רבה.

אלי גיגוזין
התמונה של אלי גיגוזין
שי בסדר אנחנו נתקדם.תמיכות

שי בסדר אנחנו נתקדם.


תמיכות זמניות לא תמיד דרך החדרת ברגים, זאת רק אחת השיטות.


תמיכה מינימלית בטח יש דבר כזה, יש גם מצב ללא תמוכה רק עם קשת מגן שזזה ומגנה על העובדים מבני מפולות קטנות של אבנים בודדות.


יום טוב


אלי

simonsh1
התמונה של simonsh1
אלי ,תוכל בבקשה לשלוח קישורים

אלי ,


תוכל בבקשה לשלוח קישורים למקורות בנושא?
תמונות/מצגות/סרטונים וכד'?


שבת שלום ,


שי.

אלי גיגוזין
התמונה של אלי גיגוזין
שי היקר השבת נכנסת ואני פורש

שי היקר השבת נכנסת ואני פורש למנוחה. אשתדל כמיטב יכולתי במגבלות הכנות לחג. בנושא הזה אין מקורות וקישורים כל כך, צריך לאסוף לך מידע מכל מני מקומות.


שבת שלום


אלי

אלי גיגוזין
התמונה של אלי גיגוזין
שלום שי, לצערי לא הצלחתי

שלום שי, לצערי לא הצלחתי למצוא זמן לשאלות שלך בגלל החג והלחץ ועוד מעט אני נוסע ל10 ימים אז סלח לי, אשתדל לאחר חזרתי. מה שאני יכול לכתוב לך זה רק בענין התקנים הישראלים, אני מקווה שאני לא מטעה אותך אבל על פי מידע שברשותי אין היום תקנים מחייבים בישראל והם רק בשלבים שונים של טיפול בועדה. ראה קישור להלן:


http://www.sii.org.il/514-he/SII.aspx?committee_number=127&a mp;a mp;PageMode=2&committee_name=%u05DE%u05D9%u05E0%u05D4%u0 5D5%u05E8


אני מניח שמי שפועל היום בארץ בתחום נעזר בתקנים זרים ובידע ההנדסי הכללי שלמעשה אמור להספיק. אני כידוע לך לא עוסק בתחום התכנון והידע שלי הוא מתקופת לימודיי ברוסיה. שיטות החישוב של התמיכות שבהן אתה מתעניין מבוססות על טבלת מקדם קושי קרקעות של גיאולוג רוסי בשם פרוטודיאקונוב. הטבלה הזאת משמשת גם היום את מתכנני המנהרות ברוסיה ועוד מדינות שהתפרקו מברית המועצות וגם במדינות אסיה כגון סין (לגבי סין איני בטוח אך נראה לי שכן). השיטה הזאת היא למעשה שיטה "אמפירית" קריא מבוססת על נסיון מעשי וחוזק קרקע בשיטה הזאת נקבע על בסיס קושי חפירה או חציבה בה. אני אוכל בהמשך להסביר לך עקרונות חישוב תמיכות זמניות על בסיס שיטת פרוטודיאקונוב אך אנא זכור שבמערב השיטה הזאת לא נתקבלה.


ובינתיים כל טוב ונשתמע לאחר החופשה שלי.


אלי

אלי גיגוזין2011-4-28 18:53:16
simonsh1
התמונה של simonsh1
שלום ,מישהו מכיר את סוג הציוד

שלום ,
מישהו מכיר את סוג הציוד לתימוך מקדים?
תודה ,