שמים את ישראל על מפת החדשנות – גם בחומרי בנייה

בכל העולם, ענף הבנייה מתחדש בטכנולוגיות מתקדמות ובחומרים חדשניים שמטרתם לייעל ולקצר תהליכים, לחסוך שלבי עבודה ולצמצם בעלויות הבנייה. פיתוחים מתקדמים מחליפים חומרים ותיקים, מייעלים שיטות עבודה וחוסכים ימי עבודה. הכירו את הפתרונות שיאפשרו לכם להגדיל רווחיות ולהפחית סיכונים.

ענף הבנייה מהווה כ-5.5% מהתוצר המקומי הגולמי של ישראל ויש לו תרומה משמעותית לכלכלה הישראלית. הטמעת חדשנות שתשפר ותייעל תהליכים בענף הבנייה תייצר ערך משמעותי למשק, אך גם תתרום לכל המעורבים בתהליכי הבנייה.

 

חברת א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבנייה היא חברה ותיקה בתחום חומרי הבנייה והאיטום שמיום היווסדה שואפת להוביל את תחום חומרי הבנייה בישראל בקדמה וחדשנות. ענף הבנייה אמנם מתאפיין בשמרנות והיצמדות אל חומרים מוכרים וטכניקות עבודה מסורתיות של עשרות שנים, אבל בא.צ. ממשיכים כל הזמן לאתגר את היכולת להביא מוצרים ופתרונות חדשניים לענף, כדי לשפר רווחיות, להגביר בטיחות, להגן על בריאות העובדים והמשתמשים הסופיים, ולאפשר לכל העוסקים בתחום להנות מהיתרונות של הפיתוחים החדשים בענף.

 

לא.צ. מעבדות, בהן עוסקים מהנדסים במחקר ופיתוח, תוך עבודה צמודה עם הלקוחות, במטרה לזהות כשלים ולפתח פתרונות שיענו על האתגרים והבעיות בתחום חומרי הבנייה. כספק גדול בענף, יש לחברה יכולת לתת פתרונות תפורים ללקוח, להתאים חומרים לדרישות ולאתגרים הייחודיים של פרויקטים, ואף לייצר חומרים מיוחדים לפי דרישה. החברה פועלת על פי תהליכי איכות מחמירים, ומשקיעה רבות בהדרכה והכשרה בפרויקטים ולקבלנים על מנת להטמיע ביעילות  את הפתרונות והחדשנות.

 

 

שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות

א.צ. עובדת מול למעלה מ 50 מפעלים בעולם, מייצגת בארץ למעלה מ 15 חברות בינ"ל ועל כן היא חשופה ולוקחת חלק בתהליכי מחקר ופיתוח ברמה בינ"ל. העבודה מול מפעלים בינ"ל מחייבת למידה ושליטה בתקנים הבינ"ל ופיתוח מוצרים שיעמדו בתקנים אלו. גם במקרים בהם פיתוח המוצרים וייצורם נעשה בארץ ובהיעדר תקן ישראלי הקיים בחו"ל, נשלחים המוצרים למעבדות באירופה על מנת לוודא התאמתם לדרישות התקינה האירופאית.

 

טכנולוגיה ישראלית שמייעלת את ענף הבנייה

בין הפיתוחים כחול-לבן שמיוצרים על ידי א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבנייה ומייעלים את הענף ניתן למנות חומרי בנייה וגמר לבנייה רוויה, מוצרי איטום ושיקום בטון, חומרים לבנייה ירוקה, ועוד. לחברה מגוון מוצרים הנושאים תווי תקן ישראליים, אירופיים ותקן ירוק, ומטרת א.צ. היא לייעל, להביא לחיסכון ולהבטיח סטנדרט בנייה גבוה בכל מבנה - פרטי, ציבורי או תעשייתי.

 

דבקים קלים ובעלי צריכה מופחתת

קיימים היום דבקים חדשניים, גמישים ובעלי משקל נמוך המאפשרים צריכה מופחתת למטר מרובע. הדבקים, המתאימים במיוחד לאריחי קרמיקה בעלי ספיגות גבוהה, אך גם לגרניט פורצלן וחיפויים נוספים, מתאימים לעבודות פנים וחוץ, לשימוש על גבי קירות וריצפה ומאפשרים שימוש בדבק אחד במקום שימוש במספר דבקים שונים בפרויקט, כולל בבריכות שחייה. הם בעלי התכווצות נמוכה ביותר והצריכה המופחתת בחומר מתבטאת בחיסכון כספי ניכר. בין הדבקים הללו המיוצרים על ידי א.צ. טכנולוגיות ניתן למנות את ספירבונד סופרלייט 260 וספירבונד 245+.

 

חיסכון בחומרים, שלבים וזמן בעבודות איטום

בזכות פיתוח חדשני, ניתן ליישם חומר איטום צמנטי על תשתיות גבס ללא צורך בפריימר! קוטפלקסE-701, חומר איטום צמנטי חדשני מבית א.צ., מאפשר יישום ישירות על הגבס, ובכך חוסך את עלות הפריימר, את זמן מריחתו ואת ההמתנה לייבושו לפני יישום חומר האיטום. מכיוון שניתן ליישמו גם על תשתיות בטון, טיח, בלוקים ותשתיות צמנטיות שונות, הוא יכול לעתים קרובות לשמש כחומר איטום יחיד לכל הפרויקט, ולייצר חיסכון משמעותי בעלות החומרים.

 

שמירה על הבטון ושיקומו בסביבות אגרסיביות

חומרי השיקום מסדרה 67 של א.צ. מספקים את העמידות הנדרשת בתיקון עמודים וקורות בטון, חניונים תת-קרקעיים, מאגרי מים, תעלות ביוב, מבני טיהור שפכים ועוד. חומרים אלו הינם בעלי תו ירוק ומתאימים לתקן האירופאי EN 1504. גם ספיר מארין (MARINE), חומר שיקום צמנטי שפותח במיוחד עבור שיקום בטון בתווך התת-ימי. הספיר מארין MARINE מכיל מעכבי קורוזיה , מהיר התייבשות ובעל חוזק מוקדם גבוה, כדי לתת מענה לאתגרי הסביבה הימית וסביבות אגרסיביות נוספות.

אין גבול לחדשנות: טכנולוגיות ופתרונות חדשניים מהעולם זמינים גם בישראל

השאיפה לחדש ולייעל את ענף הבנייה אינה מוגבלת לפיתוחים מקומיים בלבד. בחברת א.צ. שואפים להאיץ את התקדמות הענף גם על ידי ייבוא ושיווק של הפתרונות המתקדמים בעולם בתחומי האיטום, ההגנה, החיזוק והשיקום של מבנים.

הגנה אקטיבית ושיקום בעומק הבטון

התפתחות מוצרי האיטום הגבישי מספקת פתרון איטום חדשני לבעיית הקורוזיה והסדקים בבטון תוך ריפוי וחיזוק הבטון באופן אקטיבי לכל אורך חייו. הגבישים הקריסטליים אוטמים נקבים וסדקים בבטון בכל פעם שאלה נוצרים ובאים במגע עם מים ולחות, והופכים לחלק מהבטון.  בו בזמן הם גם מאפשרים לבטון לנשום כיוון שהם מאפשרים מעבר אדים. סדרת מוצרי האיטום הגבישי של PENETRON משמשת לשיקום והגנה על בטון בסביבות אגרסיביות כגון מי תהום, מי ים, קולחין ואף מים המכילים כימיקלים חזקים, ומגנה על שלדי הפלדה ורשתות הזיון שבתוך הבטון. טכנולוגיה זו מאריכה את חיי הבטון, תוך שהיא שומרת על תכונות האיטום וההגנה מפני כימיקלים לכל אורך חיי הבטון ומונעת נזקים מצטברים. היא משמשת ביסודות, חניונים, מרתפים, תעלות, מנהרות, בריכות שחייה, גשרים, מאגרים, מפעלי טיפול בשפכים, ועוד. כמו כן, מוצרי PENETRON הינם בעלי תו ירוק בינלאומי ותו EPD.

קיצור זמן חידוש הגג ב-60%

טכנולוגיות מתקדמות בתחום חידוש הגגות, REROOF, מאפשרות היום לחסוך זמן רב, שלבי עבודה מתישים, הוצאות גדולות ופסולת רבה על ידי שימוש ביריעות ביטומניות שניתן ליישם בשני שלבים בלבד במקום חמישה, וללא צורך בקילוף מערכת האיטום הישנה.

 

יריעות ספירפלסט APP RR של חברת Pluvitec האיטלקית, אותן מייבאת לישראל חברת א.צ., עשירות בפולימר ומחוזקות בפוליאסטר, גמישות ונצמדות היטב ליריעות הקודמות ומצריכות רק ניקוי של הגג ויישום. השלבים הארוכים והיקרים של קילוף המערכת הקודמת, פינוי הפסולת, יישום הפריימר והמתנה לייבושו נחסכים לחלוטין ומאפשרים לפרויקט להסתיים במהירות ובעלויות נמוכות בהרבה. הטכנולוגיה מקצרת את זמן העבודה ב-60% ומאפשרת לעבור במהירות לפרויקט הבא. המערכת נמצאת בשימוש באירופה כבר למעלה מ-10 שנים, וכדי לעזור בהטמעה קלה ומהירה שלה בישראל, הצוות הטכני של א.צ. מספק הדרכה, ייעוץ וליווי לכל קבלן איטום המעוניין בכך.

אלטרנטיבה גמישה, כלכלית וירוקה לחיזוק מבנים

מערכת החיזוק GeoSteel של חברת KERAKOLL  האיטלקית, מספקת פתרון הנדסי ירוק ומשתלם יותר ליריעות סיבי הפחמן המוכרות. המערכת משלבת רשת חיזוק קלה, גמישה ודקיקה מפלדת על חלד המיושמת בתהליך שיקום הבטון עם חומרים צמנטיים. הודות לסיבי הפלדה המגולוונים שלה, ניתן לעבד ולעצב אותה בקלות בהתאם לאילוצי הפרויקט ודרישות המתכננים, והיא מסוגלת לשאת משקלים כבדים וחומרים בעוביים מגוונים. המערכת עברה בהצלחה את בדיקות התקן  ICC והיא מתאימה לחיזוק מבני בטון ואבן גם כנגד רעידות אדמה. למערכת  תו EPD ובהיותה מבוססת על חומרים צמנטיים גם עומדת בתקןLEED  ומעניקה ניקוד על בנייה ירוקה.

חיסכון של חודשים בייצוב וחיזוק הקרקע

אחד האתגרים הגדולים בתחום ההתחדשות העירונית הוא ביסוס וייצוב הקרקע בסביבה עירונית צפופה. שיטת הביסוס המסורתית, ג'ט-גראוטינג, דורשת ציוד מכאני כבד ונמשכת לעתים חודשים. אך גם לתחום זה חדרה החדשנות. בשיטת ה- Chemical Grouting, מזריקים לקרקע חומרים אשר מחזקים ומייצבים את הקרקע תוך שעות ומונעים היווצרות סחף ובולענים.

את חומרי ההזרקה לשיטת הכימיקל גראוטינג מייצרת חברת MC BAUCHEMIE הגרמנית, הפועלת למעלה מ-55 שנה בתחום חומרי הבנייה וחומרי הזרקה, כאשר מוצריה עומדים בתקנים האירופאים המחמירים והינם בעלי תו EPD.

 

להטמיע חדשנות בביטחון

כמו כל שינוי, החלפת פתרונות ותיקים ומוכרים בפתרונות חדשניים וחסכוניים עלולה לעורר חששות והתנגדויות. אנחנו ב-א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבנייה מקדמים ומסייעים בהטמעת חדשנות, כך שיותר קבלנים ויזמים ייהנו מהיתרונות העצומים של החידושים בענף ומהחיסכון שהם מגלמים. עם האיכות הבלתי מתפשרת של החומרים והמערכות שאנו מפתחים, מייבאים ומשווקים, עם התקנים המתקדמים ובקרת האיכות הקפדנית המאפיינים את המוצרים שלנו – חשוב לנו שכל קבלן ויזם הבוחר במוצרינו יחוש את הביטחון להטמיע פתרונות חדשים . אין לנו ספק שביחד בטוח שנצליח!

לקבלת ייעוץ, הדרכה וליווי אישי ביישום המערכות והטכנולוגיות המתקדמות שלנו, צרו איתנו קשר >>

 

על המחבר