יורדים לשטח - סקירת פרויקט המסילה המזרחית, קטע B

 

צוות CivilEng יורד לשטח ומתעד עבורכם את הפרויקטים הכי מעניינים בתחום הבינוי והתשתיות!פרויקט המסילה המזרחית מתחלק בביצועו בין "נתיבי ישראל" לבין "רכבת ישראל".

"נתיבי ישראל" (להלן נת"י) מנהלת את הקטע שבין צומת רמז המסילתי שסמוך לחדרה, לבין צומת חמד שסמוך לצידו הדרומי של כביש 531.

מרבית תוואי הפרויקט נמצא במקביל ומצידו המערבי של כביש 6. אורכו של קטע הביצוע שבאחריות נת"י מסתכם ב-40 ק"מ, שלמעט קטע קצר בצומת רמז, הינם תוואי חדש וללא מסילה פעילה.

בסקירה זו נעקוב אחר התקדמות ביצועו של קטע B שבאחריות נת"י. קטע זה משתרע ממחלף ניצני עוז שבקצהו הצפוני ועד צומת חמד שהוזכר קודם לכן. אורכו של הקטע מסתכם ב-20 ק"מ והוא מנוהל ע"י חברת הניהול "א. אפשטיין ובניו".

בסיור סקרנו את מרכיבי הביצוע שלאורך כל הקטע. לפני שנחזור להיזכר במרכיבים אלה, נשגר דברי תודה למנהל הפרויקט חן טירולר אשר הוביל את הסיור המרתק ולמפקח המוכשר אלחנן יעקובסון. לשניהם מגיעה תודה גדולה במיוחד על הסיוע בהכנת הסקירה.

 

הסברים מצורפים לתמונות ↓

* מומלץ לצפות במחשב שולחני

 

קרדיטים:

  • מזמין: "נתיבי ישראל", גרגורי שיינאייזן
  • ניהול ופיקוח: "א. אפשטיין". מנהל הפרויקט; חן טירולר. מפקחים: דודי קורלנד, אלחנן יעקובסון, רותם גרם ועידו באום. מנהל פרויקט תחנות: רן מנובה; מפקחים; רועי לוי ואלחנן סער
  • מנהל תכנון: אודי שריג
  • מתכנן קונסטרוקציה: "אמי מתום מהנדסים ויועצים", "נ.ת.ב"
  • קבלן ראשי: "דניה". מנהל הפרויקט: נדב טבול. מנהל קטעים; נתנאל רבוח, נועם הררי
  • מתכנן תחבורה ותנועה מטעם המדינה: "יינון תכנון ייעוץ ומחקר", אלכס לרנר, אמיליה וקסלר
  • מתכנן תחבורה ותנועה מטעם הקבלן: "ד.א.ל גרונר מהנדסים", יבגני ברונפמן, אמיר זמירו
  • תכן מבנה: עופר קיף

 

אהבתם?! היכנסו לסקירות נוספות >>

 

גולשים בנייד ? יש "לגרור" את התמונה ימינה, על מנת לעבור לתמונה הבאה ►

 

קטע B בפרויקט המסילה המזרחית משתרע ממחלף ניצני עוז בצפון ועד צומת חמד המסילתי שבקצהו הדרומי. בצומת חמד נפגשות שתי מסילות שמגיעות מתחנת נורדאו שבכפר סבא עם שתי המסילות העתידיות של המסילה המזרחית. בתמונה שכיוונה מזרח, מופיע כביש 531. שתי המסילות שמגיעות מכפר סבא יוצאות מבין נתיבי הכביש לקראת מפגש עם תוואי המסילה המזרחית שמגיע מצפון.
המבט מחליף כיוון וכעת הוא מופנה צפונה. תוואי המסילה המזרחית עובר מתחת לנתיבי כביש 531 וממשיך צפונה. משמאלו, מופיעות שתי מסילות לולאת השרון.
מעבר חקלאי Op-14, סמוך לצידו הצפוני של כביש 531. פרק הגישור בפרויקט הוא אחד מארבעה מרכיבי ביצוע מרכזיים בפרויקט. יחד איתו נמצאות גם עבודות הניקוז, עבודות עפר נרחבות והקמת המבנה התחתון של הרכבת.
צומת חמד. מסילות לולאת השרון נפגשות עם תוואי המסילה המזרחית. קו השרון הוא הקו השני שמופעל בארץ כקו מחושמל לאחר קו הרכבת לירושלים. בתמונה נראות עבודות ההכנה להקמת שני גשרים מעל נחל קנה. האחד, גשר רכבת עבור שתי מסילות ומשמאלו גשר היסטורי אשר פורק קודם לכן וישוחזר עבור דרך שירות.
יורדים לגובה הקרקע עם מבט דרומה לעבר נחל קנה שהוזכר קודם לכן. בתמונה ניתן להבחין בפורטלים הרחבים של החשמול אשר הותקנו עם הכנה לקליטת המסילה המזרחית ומערכות מפלגים אשר יותקנו באזור זה. 4 המסילות יהפכו לשתיים באמצעות המפלגים וימשיכו דרומה לעבר תחנת ראש העין צפון. מעט לפני התחנה תותקן מערכת מפלגים נוספת אשר תפצל את שתי המסילות לארבעה עבור ארבעת רציפי התחנה.
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר