מפגש פורום משאבי האנוש של הענף: כך נתמודד עם שגרת המלחמה

מוקדם יותר היום, בשעת צהריים, פורום משאבי אנוש של ענף הבנייה, הנדל"ן והתשתיות מבית CivilEng התכנס במפגש מקוון בכדי לשוחח על התמודדות החברות עם שגרת המלחמה והאתגרים הטמונים בתקופה המורכבת שאנו נמצאים בליבה.

במהלך המפגש עלו לדיונים היבטים טקטיים לגבי ניהול ההון האנושי, התייחסות למגוייסי מילואים ומשפחותיהם, דילמות ופתרונות.

 

הקשיים שהעלו משתתפי המפגש מנו בין היתר חוסר וודאות כללי, מערכת חינוך לאומית מושבתת, אחוזי גיוס גבוהים למילואים, עצירת עבודה באתרים נוכח צווי רשויות מדינה ורשויות מקומיות ודימום כספי. אם אין עבודה – אין הכנסות.

אבל האתגרים הנקודתיים היו מורכבים אפילו עוד יותר וכללו את הצורך במתן סיוע לעובדים באיתור מקום מגורים חלופי, מתן תמיכה בעובדים שחוו אובדן, הכנה כלכלית להתמודדות עם כספי פיצויים נמוכים מטעם המדינה, שימור קשר ומחוברות עם העובדים, מתן תמיכה לבני זוג של עובדים במילואים ועד כדי התמודדות עם ניצולים שלא מתקשרים ומתקשים אפילו לצאת מפתח ביתם.  

 

משתתפי המפגש, במפגן סולידריות מקצועי, חלקו את האמצעים בהם נעזרות החברות השונות בכדי להתמודד ולהיכנס לשגרת החירום שנכפתה עלינו.

סבבי שיחות, שימור שגרת חירום, העברת עובדים בין צוותים כדי לשמר פעילות, יצירת אפיקי שיח בין ההנהלה לעובדים.

 

 

בחלק מהחברות הוקם חמ"ל סביב כל משפחה וליוויה ע"י צוותים ייעודיים, בחברות אחרות מקבלים עובדים מקדמות וסיוע פרטני. ישנן חברות שהקימו חמ"ל יומי ובו טבלאות שליטה לגבי יכולת תיפקוד עובדים ואתרים לטובת ניהול הבסיס לתביעת הפיצויים מול המדינה.

כמובן שרבות החברות ששלחו חבילות שי למשפחות העובדים ובאחת החברות אף התקיימה עובדים הרצאה על התמודדות במצבי לחץ. ברשתות החברתיות בעמודי חברה רשמיים נעשה תיקשור מרובה ושיתוף סיפורי התגייסות עובדים להעלאת מורל.

חברה אחת בחרה לאמוץ יישוב מהעוטף באמצעות תרומה כספית ותרומת ציוד, כמו גם תרומת רכבים לשינוע תרומות למקומות שונים בארץ.

בחברות רבות החליטו לא להוציא עובדים לחל"ת ולא לפגוע במעמדם של העובדים. וזאת תוך הסתכלות לעתיד לשבועות הקרובים מתוך ידיעה שאף ארגון לא יוכל להאריך ימים במצב שבו משכורות יוצאות לעובדים בעוד העבודה נעצרת וההכנסות עמה.

מספר ממשתתפי המפגש הפצירו להימנע בשלב זה מחל"ת ולהשתמש בפתרונות יצירתיים כגון מיקור חוץ של עובדים מול חברות אחרות ולעשות הכל כדי להימנע מהעלאת החששות בקרב עובדים מבחינת שימור רצף תעסוקתי ופרנסה עתידית. ובינתיים ניצול הזמן ללימוד עומק במטות החברה של תוכניות עתידיות תוך מתן גמישות גבוהה מבחינת לוחות זמנים של העובדים.

במספר חברות מופעל ביטוח בריאות קולקטיב לעובדים שמספק מתן סיוע נפשי. חברות אחרות מעודדות עובדים לחזור לעבודה ללא הפעלת לחץ, בשליחות להצלת המשק. העובדים מקבלים עידוד להרים דגל אדום בכל בעיה – דאגה לבן או בת הזוג, התמודדות עם הילדים, אחוזי משרה נמוכים, ניוד עובדים ופנייה של מנהלים לבוא למשרד ולו יום אחד בשבוע כדי להתנתק קצת, לנקות את הראש מהמחשבות.

 

בתקווה שהמפגש תרם וסייע להניע במעט את ענף הבנייה, הנדל"ן והתשתיות. נשוב ונפגש במפגש נוסף בקרוב.

הרשמה לפורום משאבי האנוש של ענף הבנייה והתשתיות >> 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר