סיכום מפגש פורום משאבי האנוש של CivilEng

בשבוע שעבר התכנסה קהילת פורום משאבי האנוש של CivilEng בענף הבנייה והתשתיות

 

ישנם גורמים רבים שהופכים את העבודה של אנשי משאבי אנוש בענף הבנייה והתשתיות לעבודה מורכבת. המחסור בכוח אדם בענף, החיפוש התמידי של המועמדים אחר המשרה המוצלחת יותר או השכר הגבוה יותר, שינויים דרסטיים בתחום התשתיות שמצריכים בעלי מקצוע או התמחויות שעדיין יש מעט מהם בארצנו דלת האמצעים להסעת המונים ועוד.

אחד הדברים החשובים ביותר עבור מנהלי משאבי אנוש בחברה מענף הבנייה והתשתיות היא לאו דווקא איתור העובד המתאים, אלא שימורו. זאת מכיוון שעובדים מגיעים לעיתים לא מוכנים לתפקיד, חסרי ניסיון מעשי, או חסרי ידע, והחברה שקולטת אותם דואגת להשלמת החוסרים. לאבד אותם אחרי הליך הכשרה שכזה זה לאבד זמן וכסף.

המונח שהכי מקושר לשימור עובדים בשנים האחרונות הינו סוגיית המחוברות הארגונית. ביום חמישי שעבר נפגשה קהילת פורום משאבי אנוש של CivilEng בשביל לרדת לעומקה של הסוגייה והתופעות שסביבה.

 

החברות שהשתתפו במפגש

 

המפגש נפתח בהרצאתה של נירית כהן, שעבדה קרוב ל-30 שנה באינטל ישראל, 10 שנים מתוכן כסמנכ"לית משאבי אנוש. בשנים האחרונות מובילה נירית שיח חדשני על עולם העבודה העתידי. בהרצאתה סיכמה את תוצאות העשור הקודם בו התרחשה התפרקות המבנים הקלאסיים של עבודה, עוד לפני הקורונה. פירוק שיצר מושגים חדשים שלא הכרנו כמו מרחבי עבודה שיתופיים, כלכלת החלטורה (אובר) וענן העבודה.

נירית סיפרה כיצד עבודה הפכה להיות משהו שאנחנו עושים, ולא מקום שאנחנו הולכים אליו וסימנה את מגפת הקורונה כנקודת מפנה בה אנשים עזבו משרות כשכירים בשביל שיוכלו לסמוך על עצמם. עוד דיבר הנירית על זליגת מקצועות (אנשי שיווק חייבים לדעת להתעסק בדאטה ומהנדסים צריכים להסתדר עם אנשים), על ההתמודדות של חברות בענף עם התקופות שבין פרויקטים סימנה את המפתח ליציבות תעסוקתית: חשוב לא אצל מי אתה עובד, אלא מי מכיר אותך.

אחת המסקנות החשובות ביותר שנירית חילצה במהלך הרצאתה היא שארגונים משתנים לאט, אבל אנשים משתנים מהר. לכן, לטענתה, חשוב לתת כוח למנהלים בשטח.

 

סקר: שליש מהעובדים חיפשו משרה חדשה בחצי השנה האחרונה

בכנס הוצג סקר בנושא מחוברות ארגונית. הסקר הופץ בקרב עובדים ומנהלים מכל התחומים בענף הבנייה, הנדל"ן והתשתיות, החברים בקהילת CivilEng, והשיבו עליו למעלה מ-300 משתתפים. הסקר גילה שרובו הגדול של העובדים מרגיש חלק וגאה בחברה בה הוא עובד, העבודה מתנהלת באווירה טובה והדרג הניהולי רגיש לצרכי וקשיי העובדים. המשרה מאפשרת לרוב העובדים להבליט את יכולותיהם ולקבל הרגשה של משמעות ולכן גם מוכן להשקיע זמן ומאמץ לטובת הצלחת החברה ולהמליץ לחבריו להצטרף לשורות החברה.

עם זאת, למרות התוצאות החיוביות, אחוז גבוה של עובדים ציין שאינו מקבל משוב והתייחסות לעבודתו באופן שוטף, וכשליש מהנשאלים ציינו שחיפשו מקום עבודה חדש בששת החודשים האחרונים.

מתוך הסקר עלו שמונה נושאים שחוזרים על עצמם: מיתוג מעסיק, איזון עבודה בית, התפתחות אישית ומקצועית, תחושת משמעות, שכר ותגמולים, ניהול ישיר, רווחה, ושימור עובדים. התחלקנו לשמונה קבוצות בעבודה משותפת וכל קבוצה התייחסה למה שנעשה אצלם בחברה לטובת מחוברות ארגונית.

מוזמנים לבחון בקישור את התוצאות המלאות של הסקר.

 

את המפגש חתמה הרצאה אנרגטית במיוחד של ד"ר עוז גוטרמן, מרצה לתארים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן וראש החטיבה לניהול משאבי אנוש באקדמית גליל מערבי. במפגש ביקש עוז להסביר כיצד מתמודדים ומגיבים עם אי הצלחה של עובדים, וביקש לא למרוח עובדים בשיטת הסנדויץ' ולהכיר בכך שביקורות זה דבר טוב שבלעדיו אין צמיחה ולמידה, ובכלל ניפץ מספר מיתוסים הקשורים למחוברות ארגונית.

עוז סקר את הדרכים לפריצת מחסום המוטיבציה, הדרכים להנעת עובדים לפעולה, על הובלת שינוי התנהגותי בקרב עובדים ובכלל, על שינוי הרגלים, בניית תרבות ארגונית ויצירת דרייב.

נתראה במפגש הבא!

להורדת תמונות ותיוג הכנסו לגלריה המלאה כאן

 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר