משרד הפנים מקדם הרחבה לתכנית תמ''א 38 (תגובות)

עומר גוגנהיים, מנהל אשדר בוטיק: "קודם כל נחמד מאוד שהחליטו לשים על סדר היום את תיקון 4 לתמ"א 38 , אולם חשוב מאוד שתהיה התייחסות ספציפית עם הנחיות ברורות לנושאים שאינם באים לידי ביטוי היום ומעכבים מאוד את קצב מתן ההיתרים. על מנת לעודד את הבניה בפריפריה וכדי לעודד בניינים שעד היום לא בוצע בהם תמ"א 38 בשל תנאים כלכליים או מגבלות תכנוניות, יש לאשר איחוד מגרשים במסלול היתר הבניה ולתמרץ את אותן בקשות בקומה נוספת. הדבר יהווה תמריץ ליישום פרויקטים גם בפריפריה.

חישוב זכויות הבניה בתיקון 4 חייב להיות ברור ומוגדר, ללא שיקול הדעת של הועדות המקומיות. היום כשיזם מגיע לרשות המקומית, חישוב זכויות הבניה בקומה המפולשת, נתון לפרשנות ושונה מרשות לרשות. היה טוב לו היו קובעים כי זכויות הבניה בקומה המפולשת הן זכויות לקומה מלאה והיה והרשות תדרוש בקומת הקרקע שטחי ציבור משותפים, יוכל היזם לנייד את זכויות הבניה מכוח התמ"א לקומות העליונות. יש גם לקצוב בזמן לוועדות המקומיות את תהליך הרישוי למתן היתר בניה לתקופה שלא תעלה על שנה וחצי מיום הגשת התכניות.

כמו כן, על משרד הפנים לאשר ניוד זכויות בניה וכדי לעודד בניה של דירות ברות השגה, צריך להגדיר שטח דירה עיקרי מינימלי של 60 מ"ר. עוד חשוב מאוד להגדיר את תקן החניה לפי חניה אחת לדירה אחת ולא להגביל את קומות המרתף ומספר מתקני החניה הנדרשים. כל אלה גורמים לחוסר כדאיות כלכלית ותכנונית אצל יזמים שנמנעים היום מלגשת לפרויקטים רבים.

אם לא יאשרו את התמריצים של תמ"א 38 לבניינים שנבנו עד 1992, אין כל משמעות לתכנית החיזוק, כי גם כך מותר לבנות ממד על פי הוראות החוק הקיימות בישראל".
 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר