הינך נמצא כאן

מאמרים

עם סיום עבודות הבטון בחניון, החלו העבודות על אלמנטי הבטון שבקומת הכניסה למגדל. בקומת הכניסה למגדל נוכל למצוא את החדרים הבאים: חדר שומר ודלפק כניסה, חדר עגלות, תיבות דואר, חדר חשמל...

חניון המגדל מורכב מ 4 מפלסים ובהם 104 מקומות חנייה המיועדות לשרת את הדיירים. בכדי להתחיל בעבודות החפירה של המבנה התחתון (חניון) יש לבצע קיר דיפון - אשר ישמש כקיר החיצוני וכסמך להשענה של 4 תקרות החניון. דו"ח הקרקע מלמד כי מקידוחי נסיון שבוצעו במגרש (עד לעומק של 40 [מ"א]) לא התגלו מי תהום עד לעומק 22 [מ"א]...

בבסיס המגדל ייבנו ארבע קומות חניון, כשהמעבר בינייהן ייעשה באמצעות רמפות. נבדיל בשני סוגים של רמפות (תפקודן זהה): רמפת ביניים למעבר בין הקומות ורמפת כניסה ויציאה מהחניון לרחוב הסמוך.

פרויקט מתגלגל (ראשון בסדרה) ילווה ויתעד הקמת מגדל מגורים באחת הערים המרכזיות בארץ. במסגרת התיעוד אתמקד בסוגיות השונות, החל מהזכייה בפרויקט, דרך קבלת האישורים מהרשויות, תיאום תכנון וביצוע, סוגיות הנדסיות, התלבטויות, מהלך הבנייה ובהמשך - מסירות לדיירים...

במקביל להתקדמות עבודות השלד החלו עבודות הגמר בדירות ובשטחים הציבוריים (לוביים קומתיים וכו`). סדר הפעילויות והעבודות באתר, ותזמון תחילת וקצב עבודות הגמר בפרט, נעשה מתוך...

ביסוס המגדל נבחר על ידי המתכנן להיות מסוג "רפסודה" (אושייה) עלייה מונחים החניון ומעליו - המגדל. הבחירה בשיטת הביסוס תלוייה בעיקר בסוג וחתך הקרקע ...

במסגרת חלק 14 של מיזם "פרוייקט מתגלגל" ובהמשך לחלק א` שפורסם מוקדם יותר, אביא בפנייכם את עקרונות יישום שיטת ברנוביץ` (חיפוי קשיח לקירות חוץ) - הלכה למעשה.

בהמשך לחלק 5 שבו סקרתי את עבודות העיגון - התברר כי בחלקו הדרומי של החניון, עתידה לחצות הרכבת הקלה ונגזרת מכך - צפויה לעבור תחתייה תשתית ענפה של כבלים וצנרת. מאחר ותוואי התשתיות העתידי אמור להשאר פנוי מכל מכשול, נאסר על הקונסטרוקטור להיעזר בעוגני קרקע באזור זה של קיר הדיפון והוא נאלץ לחפש פתרון חלופי.

חיפוי קירות חוץ מקובל שיעשה באחת משלוש שיטות הביצוע: קיבוע יבש, קיבוע רטוב וקיבוע בשיטת ברנוביץ`. שיטת ברנוביץ` היא אחת השיטות המתועשות\מתועשות למחצה המקובלות בבנייה רוויה, המאפשרת יציקת קירות חוץ בעלי חיפוי קשיח...

שיטת הקידוח במכונת C.F.A - Continuous Flight Auger (ספירלה) מאפשרת קידוח בקרקע חולית ו\או קרקע רוויה במי תהום. החשש בקידוח "רגיל" (שאינו C.F.A או קידוח בבנטונייט) מתבטא בעובדה כי במהלך הקידוח \ היציקה - עלולה הקרקע להתמוטט ובכך להפר את רציפות הכלונס ולכן מתאים לקידוח בקרקעות שאינן מועדות להתמוטטות.

עמודים