במות להופעות - אישורים

34 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
audi4
התמונה של audi4
שלום לכולם שמעתי על התחום של

שלום לכולם


שמעתי על התחום של הבמות להופעות , כל הנושא של האירועים הציבוריים בקופות מבחינה בטיחותית


יש מספר מהנדסים שנותנים אישורים לבמות בהכשרתם הם מהנדסי בניין


במות לאירועים מגיעים על גבי נגרר או נתמך מסויים שהבמה בדרך כלל מקופלת עליו באופן כזה או אחר ונפתחת כמו אקורדיון או לחילופין חלקים חלקים


בבדיקתו של המהנדס הוא לוקח בחשבון מקדמים של משקל כמה משקל הבמה אמורה להחזיק בפועל ולוקח מקדם של התקן ועל התקן לוקח עוד מקדם ומכפיל את המקדם הזה פי 10


כלומר עם במה צריכה להחזיק 8 טוב הוא מתכנן אותה שתחזיק 80 טון לצורך הדוגמא


רציתי לדעת כמה גובה מהנדס בטיחות כזה שמתכנן  במה לאירוע ?


אין המון מהנדסים שמתכננים במות ? מדוע ? האם בגלל סיבת האחריות ?

פנחס
התמונה של פנחס
תקרא בחדשות על מה שקרה עכשיו

תקרא בחדשות על מה שקרה עכשיו בהר הרצל. ואז תתחיל להבין למה

אין הרבה מהנדסים ששורדים בתחום.

האחריות קשה. הדברים נבנים זמנית. ואין שום דרך לוודא. שלא

יהיו במקום אירוע בעל אופי אחר ממה שחישבת.

בכל מקרה. יש כאלו שכן לוקחים אחריות. אבל התחום בהחלט עדיין

מהווה סיכון.

audi4
התמונה של audi4
שלום פנחס מה שלומך עכשיו אתה

שלום פנחס מה שלומך


עכשיו אתה מבין מה הגדולה של הפורום הזה


לא רק ששואלים גם מקבלים תשובה מאנשים מקצועיים וגם מקבלים תשובה בו זמנית במציאות


לא ראיתי המון מהנדסים שיודעים להתעסק עם במות אין אפשרות לחזות את הסיכונים


למרות כל המקדמים שהמהנדסים לוקחים?


מעניין מי יהיה אדם עכשיו האם צוותי התאורה או מהנדס הקונס' בתור סטודנט במסלול הנדסאים


שנה א' עניין אותי מאוד הקטע של הבמות שיש בו המון כסף


זה הכל - אבל חשוב לזכור שרק מהנדסים מתעסקים בתכנון כזה ויש צורך בנסיון גדול בתחום זה

audi42012-4-18 16:58:52
פנחס
התמונה של פנחס
למיטב זכרוני. אף שאינני מהנדס

למיטב זכרוני. אף שאינני מהנדס. לוקחים בבמות עומס פעיל של

1000 ק"ג למ"ר.

בכל מקרה. היו שם רוחות מטורפות. ולכן עמודי התאורה שהוקמו

נפלו. וכתוצאה מכך התמוטט שם הבמה.

בכל מקרה. הנושא ייחקר ובקרוב נדע מה בדיוק היה הכשל.

רק חבל שחיילת נהרגה מזה. ויש 12 פצועים.

a_boimel
התמונה של a_boimel
יכול להיות מצב של רוח שנושבת

יכול להיות מצב של רוח שנושבת באופן מחזורי וגורמת לתהודה (רזוננס)


זוהי תופעה של כוחות מחזוריים על מבנה כאשר משך המחזור של פעולתם דומה למשך המחזור של התנודה הטבעית של המבנה


זה גם מתאים לעדויות ששמעתי בתקשורת של התנודנדות הקונסטרוקציה טרם הנפילה


מה שבטוח שפרנסה מרובה תהיה עכשיו דוקא לעורכי דין ולא למהנדסים


תנחומים למשפחת ההרוגה והחלמה מהירה לפצועים

audi4
התמונה של audi4
חשוב לזכור דבר אחדבכל אופן

חשוב לזכור דבר אחד


בכל אופן המהנדס אשם


למרות שהוא תכנן תכנון נכון יש כאילו שיכולים להעמיס עוד ועוד תאורה


בטוח שנלקחו רוחות בחשבון אי אפשר להגיד שלא


צריך לראות מה לגבי התקנת הקונס'


אני מניח שבעוד כמה ימים יהיה תחקיר מעמיק

a_boimel
התמונה של a_boimel
audi4לא בהכרח המהנדס אשםלא

audi4


לא בהכרח המהנדס אשם


לא בטוח שנלקחו רוחות בחשבון (מי שמכיר את התקן לרוח יכול להסכים איתי)


לדעתי תחקיר מעמיק לא יהיה ולו מהסיבה שאין זמן כי עוד פחות משבוע יש טקס הדלקת משואות. בנוסף מדובר באירוע ממלכתי ואף אחד לא אוהב לחקור את עצמו.

audi4
התמונה של audi4
תקשיב יש הרוגים תהיה חקירה

תקשיב יש הרוגים תהיה חקירה ויהיו גם כתבי אישום


אתה תראה


עכשיו לגבי הנדסה במות וכל הנושא


לוקחים את כל המקדמים האפשריים, רוחות,סופות גשמים,


אם אתה שואל אותי בתור בנאדם מתחיל בעבודה או בתור הנדסאי צעיר שלי כמובן אין אישור לתכנן במות אך להיות מפקח כן יכול ההייתי מציע לכל מהנדס להתחשב בכל דבר אפשרי


ואם על הבמה יש יעוד לציוד של 20 טון אז ההייתי מציע לתכנן את הבמה ל 350 טון נכון שזה לא שיגרתי ולא לויילי ולא מקצועי ומקדם הוא לא ניראה אבל זה על מנת למנוע תאונות וכדי למנוע תאונות משלמים גם יקר וגם מביאים אנשים יקרים שיודעים את המלאכה


דבר שני אני יכול להגיד לך מלב אל לב שהגשר של התאורה היה צריך לקחת בחשבון גם רוחות גם ציוד תאורה רב וגם משקלים שונים שלא התחשבו בהם ויכולים להופיע ולצוץ ביום בהיר


 

a_boimel
התמונה של a_boimel
על פי הגישה שלך, כפי הנראה

על פי הגישה שלך, כפי הנראה שהקבלן שתתכנן עבורו לא יזכה לעולם במכרז


מהנדס טוב צריך לתכנן על פי התקנים הרלוונטים בלבד ואז הוא מוגן מבחינה חוקית


 

audi4
התמונה של audi4
מהנדס אף פעם לא מתנער

מהנדס אף פעם לא מתנער מהאחריות שלו אתה מבין אותי גם אם הוא תכנן לטוב ולרע אין קשר קודם כל אחריות הינה שלו 10 אחוז 90 אחוז 50 אחוז יש לו גם אחריות


החוק אומר את זה שאי ידיעת החוק אינה פותרת אתה מהנדס! עשית תכנון ? כן או לא כן נכון לאחר התכנון שביצעת היית צריך לפקח גם על הנהלים ולראות שהכל בסדר השקבלן לא טעה את שיטת הפלקל הכרת נכון אתה יודע כמה בתים כאלה בנו איתה תחשב בראש כמה מליונים של מטר מרובע מתוך כל שטח המדינה נבנו איתה סופו של דבר גם השיטה הזו  נמצאה שלא הכי כשרה לאחר שבנו איתה ידעו עליה ולאחר שעוד ועוד אנשים השתמשו איתה

פנחס
התמונה של פנחס
אכן מהנדס תמיד אחראי.

אכן מהנדס תמיד אחראי.

אבל אם העמיסו יותר ממה שהיה מותר. או שכבל מסוים שנקרע גרם

לתגובת שרשרת. הרי שאי אפשר להאשים אותו.

במדינה כמו תמיד. ימצאו את הש"ג והוא ילך לכלא.

להזכיר לך. על הפלקל. השיטה היא שיטה מצוינת. וזה שהמהנדס

ישב בכלא זה פשע. כי מישהו אחר פירק עמודים ולא מי שגרם

לקריסה ישב בכלא. אלא זה שתכנן בצורה נכונה.

הבעיה בפלקל הוא הביצוע הישראלי (או הערבי) לעבודה. כיום

המהנדס הזה ממשיך לבנות לפי השיטה הזאת. כי אין בזה שום

בעיה.

בנוגע לאחריות כללית. כל לקיחת אחריות הינה בעצם סיכון.

ואין מה לעשות.

האם היה צריך לפנות את השטח ברגע שראו שזה מתנדנד ? מקווה

שהכל מוסרט כמו שצריך ונוכל לבדוק מה בדיוק קרה שם.

a_boimel
התמונה של a_boimel
פנחסהרשה לי לתקן אותך.תקרות

פנחס


הרשה לי לתקן אותך.


תקרות פלקל רבות קרסו אבל אתה שמעת רק על  מקרה אחד.


אני אישית נכחתי בקריסה של תקרת פלקל בפתח תקוה ואף הכנתי חוות דעת מקצועית.


במקרה זה נהרג פועל. אלי רון טען שהאשם הוא הקבלן והקריסה היא בגלל טפסות לא תקניות. אני הוכחתי שהאשם הוא ברצפת הפלקל וחוות הדעת שלי זיכתה את הקבלן


נכון שהשיטה היתה תלויה באיכות הביצוע ובמשך הזמן שבין יציקת שכבה תחתונה לבין משך הנחת הפחים.


שיטת פלקל לא היתה תקנית ומשום כך אסור היה לבצע אותה.


שיטה שיותר מידי תלויה באיכות הביצוע אינה שיטה טובה ואסור שתהיה תקנית

פנחס
התמונה של פנחס
אבל השיטה הייתה תקנית. נכנס

אבל השיטה הייתה תקנית. נכנס לתקן ואושר לביצוע.

אז נכון . שאח"כ כשיש בעיות יש את מי להאשים. אבל זהו גורלו

של מהנדס. שמקבל עליו את האחריות.

חגי שושני
התמונה של חגי שושני
[QUOTE=arie]פנחסהרשה לי לתקן

arie wrote:

פנחס


הרשה לי לתקן אותך.


תקרות פלקל רבות קרסו אבל אתה שמעת רק על  מקרה אחד.


אני אישית נכחתי בקריסה של תקרת פלקל בפתח תקוה ואף הכנתי חוות דעת מקצועית.


במקרה זה נהרג פועל. אלי רון טען שהאשם הוא הקבלן והקריסה היא בגלל טפסות לא תקניות. אני הוכחתי שהאשם הוא ברצפת הפלקל וחוות הדעת שלי זיכתה את הקבלן


נכון שהשיטה היתה תלויה באיכות הביצוע ובמשך הזמן שבין יציקת שכבה תחתונה לבין משך הנחת הפחים.


שיטת פלקל לא היתה תקנית ומשום כך אסור היה לבצע אותה.



אריה שלום


אעריך הרחבה של הפיסקה שכתבת "השיטה.....ובמשך הזמן בין יציקת שכבה תחתונה לבין משך הנחת הפחים"


אפשר גם במסר או למייל:
haggai@glimmer,co.il


תודה

פנחס
התמונה של פנחס
http://he.wikipedia.org/wiki/

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%9C_%D7%A7%D7%9C

ויקפדיה. הסבר בנוגע לחסרונות בשיטה. קישורCivilEng2012-4-19 20:7:5

פנחס
התמונה של פנחס
פה באתר קישורhttp://www

פה באתר קישור

http://www.civileng.co.il/Default.aspx?
cp=335&artPage=1&art=193&da=False&dt=False CivilEng2012-4-19 20:2:12

a_boimel
התמונה של a_boimel
פנחס תודהחסכתי לי את הצורך

פנחס תודה


חסכתי לי את הצורך להשיב לחגי

eugenen
התמונה של eugenen
overdesign זה משהו שקורה רק

overdesign זה משהו שקורה רק באגדות,

הרבה עבודה לא יהיה למהנדס שטוען שצריך ביסוס של קוביית קוב

בטון לעמוד תמרור בעיר כי יכול להיות שיפגע בו הוריקן

(בהסתברות של אחד למפץ הגדול)

בסופו של דבר, אין עדיין הסרטה של גשר התאורה שקרס בהר

הרצל,

רק עדויות.

ממה שאני מכיר קצת את מערכות התאורה, הכל מודולרי מתחבר עם

ברגים ולקוח מקטלוגים, שמישהו אשכרה חישב.

הזכירו פה עומס רוח מחזורי, לדעתי המבנה של גשר התאורה,

שהוא עצום, מפתחים של 30-40 מ' בגובה של 15 מ',

זה מבנה בעל תדירות עצמית גבוהה וקשיחות נמוכה, הוא מבנה

רגיש מאד ומצוי בסכנת רזוננס בקונפיגורציה כזאת.

מבחינה סטטית, החיבור בראש העמוד לקורות (גשרי התאורה) הוא

רחוק מלהיות ריתום אמיתי,

כן, אפשר לפתח שם איזשהו צמד כוחות, אבל גם אם נניח שהיה שם

ריתום מלא,

והתקיימה מסגרת מרחבית (מסגרות מישוריות ניצבות) משמע

יספיקו תנאי סמך של סמך קבוע בבסיס העמוד.

אבל, ופה קבור הכלב לדעתי, לא באמת היה ריתום בראש העמוד,

נדרש ביסוס מסיבי יותר על מנת שאותה מסגרת מרחבית תחזיק

מעמד.

באחד הראיונות לתקשורת, אמר אחד העדים שהם (חברת הבמות)

השעינה את העמודים כנגד איזשהן קוביות שאפילו לא נראות

מסיביות.

בסיכומו של דבר, כמו כל הכשלים, לדעתי מדובר בשילוב של

גורמים,

עומס רוח על מבנה דק וגבוה בשילוב עם ביסוס לקוי גרמו לכשל

של המבנה,

או בגלל התרוממות של אחד הצדדים או בגלל רעידות בעמודים עקב

מצב של רזוננס וכשל בראשי העמודים

בצילומים של מה שנשאר מגשר התאורה לא נשאר דבר עומד,

אז כנראה שהביסוס הלקוי תרם חלק גדול יותר בכישלון המבנה.

עכשיו, אני מבין למה מספרים לנו שרשם המהנדסים תמיד שואל

בוגרים טריים, "לאן עוברים העומסים?"

*אם יש למישהו מידע אחר אשמח לשמוע eugenen2012-4-19 21:56:12

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
אני מבין שזה קרה בדיוק ברגע

אני מבין שזה קרה בדיוק ברגע שנשבר החמסין והתחילה רוח פרצים ? (ככה לפחות היה ברמת גן).

חגי שושני
התמונה של חגי שושני
ל- eugenenעל פי התקשורת, הכשל

ל- eugenen
על פי התקשורת, הכשל החל כשנקרע כבל.


כלומר - המסבכים היו מעוגנים באמצעות כבלים ולא עמדו כמבנה עצמאי.
הכשל לכאורה לא היה בביסוס אלא כנראה באחת משתי הנקודות:
- חישוב העומס על הכבלים (כולל רזוננס ורוח פרצים ופנסים ועוד)
- איכות/תחזוקת הכבל שהתנתק (נקרע בעומס נמוך מזה שהיה מתוכנן לו)


 


 

audi4
התמונה של audi4
איך אפשר להתחשב בדבר שכזה

איך אפשר להתחשב בדבר שכזה


איכות/תחזוקת הכבל שהתנתק (נקרע בעומס נמוך מזה שהיה מתוכנן לו)


החברה קונה כבל מתקינה לפי הוראות מהנדס


איך קורה דבר כזה זה כבר לא מובן ברור שהכבל היה מיועד לתפוס עומס גדול יותר מזה שגרם לו להיקרע איך נגמרת תופעה כזו שכבל נקרע בעומס נמוך מהעומס שתוכנן לו בפועל

a_boimel
התמונה של a_boimel
"הכבל נקרע בעומס נמוך מזה

"הכבל נקרע בעומס נמוך מזה שהיה מתוכנן"


אז עכשיו יש עוד כמה אשמים : יצרן הכבל , משווק הכבל, ...


מזמן כבר לא שמעתי שטות כזאת. איך אפשר לדעת איזה עומס פעל על הכבל כאשר הוא נקרע?


(בהנחה שאכן היה שם כבל שנקרע)


לא סביר שהיה מחובר לכבל מכשיר מדידה שמדד את הכוח ורשם אותו


 

audi4
התמונה של audi4
arie ידידי רק אל תעוף על עצמך

arie ידידי רק אל תעוף על עצמך ועל אנשי הפורום אנחנו בני אדם ומנהלים דיון מעמיק ומורכב וגם מעניין אתה לא חייב לעוף על עצמך ועל אנשי הפורום מה הרעיון נסה לתרום


כולנו נוהגים בחוכמה ורוצים להבין מה היה שמה אין לי המון נסיון אין לי ידע אבל אני מעוניין ללמוד כמו שאומרים להבדיל מאילו שיש להם את התעודה ואין להם את הנסיון והיכולת לתכנן


כמו כן עדיין לא שמעתי על כבל שמתוכנן לשאת עומסים גדולים ונקרע כתוצאה מעומס נמוך בהרבה יותר מהעומס המתכונן


יכול להיות שעקב תהודה גוברת מצד לצד נוצר כוח מתיחה פי הכוח המתכונן דבר שקרע את הכבל


שהיה התומך המרכזי מפני כוחות הרוחות שלדעתי נלקחו בחשבון

a_boimel
התמונה של a_boimel
אאודי4מהניסוחים שלך לא הצלחתי

אאודי4


מהניסוחים שלך לא הצלחתי להבין אם אתה גוער בי או שאתה נוזף בי או אולי מגנה אותי


 

חגי שושני
התמונה של חגי שושני
לאריה ואודיבבחינה מקצועית של

לאריה ואודי


בבחינה מקצועית של הקרע בכבל ניתן לראות אם היו גידים קרועים לפני השימוש האחרון, אם היתח חלודה וחלק/כל הגידים (דבר המקטין את שטח החתך הנושא בעומס).


מתוך הנתונים לעייל ניתן לחשב את שטח החתך שנשא בעומס וממנו וסוג הפלדה את העומס בו כשל הכבל.


ראו קישור בנושא

Amit Dayan
התמונה של Amit Dayan
לדעתי אין מניעה לקחת חלק

לדעתי אין מניעה לקחת חלק מהכבל באיזור בו אין קרע ולבצע בו ניסוי מתיחה.

חגי שושני
התמונה של חגי שושני
קישור נוסף, אולי מתאים עוד

קישור נוסף, אולי מתאים עוד יותר.


מתוך הקישור:


Steel cable or wire rope is used throughout industry, providing a variety of tasks such as structural support, lifting and control functions. Figure 1 is a view of a typical wire rope showing many steel wire strands woven in a manner similar to regular hemp rope. Wire rope is very strong for its size and weight and performs many functions well. However, it is susceptible to corrosion, wear and metal fatigue, which can cause failure, economic loss and personal injury.



 

Figure 5 shows the cable loop that had failed at a pier in the ground. Several wire strands had been broken. The cable clamp was adequate, but no thimble had been provided. None of the other cables had a thimble at the loop end. Figure 6 is a close-up of failed strands at the end of the loop. Failure analysis of the strands suggested that corrosion fatigue was the likely cause of failure. This was brought on by the lack of a thimble that would have protected the cable end. It was concluded that this failure was a result of improper construction of the tower cable system.



FIGURE 5




FIGURE 6



Overloading of cable systems is a common cause of failure. Serious injury can occur if a cable fails near personnel. For instance, if a wire rope cable fails when lifting or winching a load, the cable often whips violently and can cause serious injury.
פנחס
התמונה של פנחס
לסיכום. אני רוצה להעלות דיון.

לסיכום. אני רוצה להעלות דיון.

האם חוקרי משטרה יכולים /יש להם את הכלים לבדוק את כל הדברים

הללו. או שמהנדסים מטעם משרד העבודה ???

לפי ההתנהלות של המשטרה עד כה. נראה שאין להם מושג ירוק בכל

הדברים הללו

(מיצג מרשיע שהם הציגו, תוכנית עם חתימה של המהנדס. אם זה

הרמה של החקירה, למצוא עדויות סותרות. ולא לחקור מה באמת קרה.

אז מי כן יחקור את זה ? )

a_boimel
התמונה של a_boimel
קודם כל תכנית קונסטרוקציה

קודם כל תכנית קונסטרוקציה צריכה להיות מלווה בחישובים סטטיים .


מי שנותן היתר בניה זאת הרשות המקומית (גם אם מדובר במבנה ארעי)


המהנדס אמור להגיש עם הבקשה להיתר, חישובים סטטיים.


אם הוגשו חישובים אין כל בעיה לבדוק ולראות האם החישוב מתאים לתקנים הרלוונטים


אם לא הוגשו חישובים וניתן היתר ,אז צריך גם את מהנדס העיר לעצור לחקירה


 

פנחס
התמונה של פנחס
אתה מכיר מהנדס עיר אחד שיכול

אתה מכיר מהנדס עיר אחד שיכול להרשות לעצמו לרדת לרוזלוציה של

חישובים סטטים ???

שנית. האם בהקמת במות לאירועים כאלו. העירייה מאשרת את

הקונסטרוקציה ? או מאשרת קיום האירוע על כל תכולתו.

שלישית. האם הקמת הקונסטרוקציה הינו חלק ממסמכי המכרז. או שגם

התכנון הופקד אצל הקבלן שזוכה בעבודה ?

בכל מקרה. אלו שאלות שכואב הלב שהם נשאלים רק אחרי שישנם

נפגעים.

audi4
התמונה של audi4
יש מהנדסים שלא זוכרים סטטיקה

יש מהנדסים שלא זוכרים סטטיקה מרוב שהם התמכרו למחשב


חחח אתם כניראה נימצאים בעולם משלכם ולא יודעים מה הולך


היום המהנדסים הפכו יותר לחותמת גומי התמכרו לעושר ולכסף שיש במקצוע


חבל מאוד

חגי שושני
התמונה של חגי שושני
לפנחס, אריה, אודי ושאר

לפנחס, אריה, אודי ושאר הגולשים


למשטרה, למשרד העבודה, לבתי המשפט, ולקבלנים יש את "הכלים לרכוש את הכלים" הדרושים לכל דבר ועניין.


בעברית - לכולם יש את האפשרות להעסיק מומחים.


נקודת המפתח היא הטלת או לקיחת האחריות על כשל (להצלחה אבות רבים, הכישלון הוא יתום):


התפוקה של המשטרה היא כתבי אישום ורצוי גם האשמות.
חוקרי המשטרה אינם צריכים ליהיות מומחים בכל תחום, מספיק שיעלו חשד סביר ויגישו כתב אישום לבית המשפט.
שופט בית המשפט אינו מומחה בכל תחום, לכן הוא ממנה מומחה מטעמו, ומפציר במשטרה ובנאשמים להגיע לעסקת טיעון.
עסקת טיעון מאפשרת לכל המעורבים לצאת בנזק מופחת:
המשטרה הוסיפה סעיף חיובי לסטטיסטיקה השנתית של האשמה והרשעה.
הנאשמים יצאו באשמה קטנה, לרוב ללא קלון או מאסר.
המקרה הבא הוא רק עניין של זמן........


ללא עסקת טיעון, מייד עם מינוי מומחה מטעם בית המשפט, שוכרים כל הנאשמים מומחים בלתי תלויים מטעמם, וגם המשטרה שוכרת מומחה מטעמה.
כל מומחה נותן חוות דעת אמיתית המדגישה את האחריות המוקטנת לאסון של שולחיו, ואת האחריות המוגדלת של הנאשמים האחרים.
הדיון בבית המשפט מתארך על פני שנים ותוצאתו תלוי בעיקר ביכולת הכספית של הנאשמים (לקחת עורכי דין מהשורה הראשונה)


אתמול הייתי בטכס הענקת אותות הצטיינות לחיילים (לא חשוב היכן)
מול הבמה סודרו כ- 1000 כסאות מתחת רשתות צל ענקיות.
רשתות הצל נתמכו עלידי כ- 20 מוטות ברזל בגובה כ- 8 מטר, ונמתחו לצדדים על ידי חבלים שנקשרו לכל הבה ליד (עצים, עמודי גדרות, יתדות מאולתרות, בולדרים, וכדומה).
חבלים שהיו צריכים הארכה לצורך הקשירה ליתד מרוחק הוארכו בצורה מאולתרת בחבלים מסוג ועובי משתנה.
למותר לציין שגם רשתות הצל היו בלויות, בעיקר בקצוות הקשירה ונקודות התמיכה, מתוקנות מספר פעמים לאורך קרעים בהן.
אם חלילה היה נקרע חבל או קטע רשת, היתה מתחילה פעולת שרשרת וכל הרשתות והעמודים היו נופלים.
אם חלילה היה נופל קצה עמוד על ראש של מישהו, המישהו היה מת.
מי אחראי על הקמת רשת צל?
הרס"ר?
עובד הרס"ר?
מהנדס היחידה? (אין כזה)
חיל הנדסה?

חגי שושני2012-4-23 9:11:17
רוני שטח
התמונה של אנונימי
בולמי נפילה למשאות

שלום.

בגל רם אנו מחזיקים במלאי של בולמי נפילה למשאות.

עד לעומס 3000 קג'.

תוצרת GLOBESTOCK אנגליה.

נשמח להציע לכם במקרה הצורך.

בברכה.

רוני שטח.

0544210939