כדי להקל על מצוקת החניה הועלה רעיון לחצוב פתחים בתחתית קיר תומך בגובה כ-5 מ' ולדחוף דרכם מבנה טרומי לתוך אדמת המילוי שמאחורי הקיר התומך. בקיר של המבנה הטרומי יהיו חורים שבהם יוצבו זרנוקי מים בלחץ גבוה שיפלסו את הדרך למבנה הנדחף.
לא כל כך הבנתי את עניין הזרנוקים, במידה ואתם פותחים פתח בקיר עבור הכנסת המבנה הטרומי, מדוע לא פשוט חפירה עם כלים מכניים ? (מיני מחפרון וכו') . זרנוק לא יצליח לפורר קרקעות דחוסות (האם ידוע חתך הקרקע?).
אם אני מבין נכון, אתה מדבר על חניון תת קרקעי (מתחת לבניין). איך ניתן להכניס מבנה טרומי מתחת לבניין (איך גישה לעגורן, להורדת המבנה).
בכל אופן, הרעיון נשמע לי קשה ביותר ליישום. יש לך אולי אפשרות לצרף סקיצה\תמונה? זה יקל מאוד על אפשרות להתדיין בנושא.
הקיר תומך באדמת מילוי בלבד שמעליה סלול חניון פעיל של בנין אחר.
הרעיון הוא לא להשבית אותו ע"י חפירות, כלונסאות וכו' אלא לחפור אופקית מהמפלס הנמוך לתוך המילוי ע"י סילוני מים בלחץ גבוה ( 100 אטמ' או כמה שדרוש ע"מ לפורר גם פסולת בנין שיש להניח שנמצאת שם) שיאפשרו לדחוף אופקית תיבת בטון טרומי. הזרנוקים יהיו בחורים בתיבה שתקודם כך שלא יתאפשר למילוי נוסף ליפול ולמלא את החלל שנוצר מ"הנזלת" חזית המילוי ע"י סילוני המים. יתכן שיהיה כדאי ליצור לתיבה שפיץ בכוון ההתקדמות.
אם יחפרו עם מחפרון אדמת המילוי תיפול ותמלא כל חפירה שתבוצע.
ברור שזו פעולה לא שגרתית ולא יכנסו להרפתקה אם לא יתברר שיש תקדימים.
קיר תומך של 5 מ' בדרך כלל מתוכנן ללחצי העפר האופקיים הפועלים עליו ולכן יש להניח כי אין בו הרבה יתירות (כמו שיש למשל בקירות נמוכים שנותנים בטון בעובי מינימלי).
לכן פציעה של קיר הבטון בחלקו התחתון יכולה לגרום לכשל הקיר
אפשר אולי לשקול את הצעתך עבור חניה אחת תוך בדיקה שהקיר יוכל לעמוד עדיין במשימתו.
אין מקום לשקול כלל את הרעיון שלך למספר חניות
לדעתי שימוש בזרנוקים ינזיל את העפר ויגדיל את לחצי העפר על הקיר .
אפשר אולי לשקול קיר כלונסאות שיקדחו מהמפלס העליון וישמשו כקיר אחורי של החניה.
לאחר מכן קידוחים אופקיים והכנסת קורות לתוך הקידוח שישמשו לתקרה ולקירות החניה וישענו על הכלונסאות.
לאחר מכן פיצוח הקיר ופנוי העפר והשלמת יציקה פנימית
ושוב רק לאחר שהוכח כי הקיר הקיים יוכל לקבל את הפציעה
השיטה הנכונה אם כך היא רק כלונסאות לקיר תומך חדש מאחורי הקיים, הוצאת המילוי בין שני הקירות ובניית חיפוי לחניות החדשות שישען על ווטות בשני הקירות. לאחר מכן מילוי עפר מחדש בין שני הקירות התומכים וסלילת החניה העליונה מחדש.
הוסף תגובה חדשה
רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !
על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).
כדי להקל על מצוקת החניה הועלה רעיון לחצוב פתחים בתחתית קיר תומך בגובה כ-5 מ' ולדחוף דרכם מבנה טרומי לתוך אדמת המילוי שמאחורי הקיר התומך. בקיר של המבנה הטרומי יהיו חורים שבהם יוצבו זרנוקי מים בלחץ גבוה שיפלסו את הדרך למבנה הנדחף.
האם ידוע על דברים דומים שבוצעו בעבר ?
אהלן Ash.
לא כל כך הבנתי את עניין הזרנוקים, במידה ואתם פותחים פתח בקיר עבור הכנסת המבנה הטרומי, מדוע לא פשוט חפירה עם כלים מכניים ? (מיני מחפרון וכו') . זרנוק לא יצליח לפורר קרקעות דחוסות (האם ידוע חתך הקרקע?).
אם אני מבין נכון, אתה מדבר על חניון תת קרקעי (מתחת לבניין). איך ניתן להכניס מבנה טרומי מתחת לבניין (איך גישה לעגורן, להורדת המבנה).
בכל אופן, הרעיון נשמע לי קשה ביותר ליישום. יש לך אולי אפשרות לצרף סקיצה\תמונה? זה יקל מאוד על אפשרות להתדיין בנושא.
הקיר תומך באדמת מילוי בלבד שמעליה סלול חניון פעיל של בנין אחר.
הרעיון הוא לא להשבית אותו ע"י חפירות, כלונסאות וכו' אלא לחפור אופקית מהמפלס הנמוך לתוך המילוי ע"י סילוני מים בלחץ גבוה ( 100 אטמ' או כמה שדרוש ע"מ לפורר גם פסולת בנין שיש להניח שנמצאת שם) שיאפשרו לדחוף אופקית תיבת בטון טרומי. הזרנוקים יהיו בחורים בתיבה שתקודם כך שלא יתאפשר למילוי נוסף ליפול ולמלא את החלל שנוצר מ"הנזלת" חזית המילוי ע"י סילוני המים. יתכן שיהיה כדאי ליצור לתיבה שפיץ בכוון ההתקדמות.
אם יחפרו עם מחפרון אדמת המילוי תיפול ותמלא כל חפירה שתבוצע.
ברור שזו פעולה לא שגרתית ולא יכנסו להרפתקה אם לא יתברר שיש תקדימים.
ASH שבוע טוב
קיר תומך של 5 מ' בדרך כלל מתוכנן ללחצי העפר האופקיים הפועלים עליו ולכן יש להניח כי אין בו הרבה יתירות (כמו שיש למשל בקירות נמוכים שנותנים בטון בעובי מינימלי).
לכן פציעה של קיר הבטון בחלקו התחתון יכולה לגרום לכשל הקיר
אפשר אולי לשקול את הצעתך עבור חניה אחת תוך בדיקה שהקיר יוכל לעמוד עדיין במשימתו.
אין מקום לשקול כלל את הרעיון שלך למספר חניות
לדעתי שימוש בזרנוקים ינזיל את העפר ויגדיל את לחצי העפר על הקיר .
אפשר אולי לשקול קיר כלונסאות שיקדחו מהמפלס העליון וישמשו כקיר אחורי של החניה.
לאחר מכן קידוחים אופקיים והכנסת קורות לתוך הקידוח שישמשו לתקרה ולקירות החניה וישענו על הכלונסאות.
לאחר מכן פיצוח הקיר ופנוי העפר והשלמת יציקה פנימית
ושוב רק לאחר שהוכח כי הקיר הקיים יוכל לקבל את הפציעה
תודה אריה על התובנה החשובה שהענקת.
השיטה הנכונה אם כך היא רק כלונסאות לקיר תומך חדש מאחורי הקיים, הוצאת המילוי בין שני הקירות ובניית חיפוי לחניות החדשות שישען על ווטות בשני הקירות. לאחר מכן מילוי עפר מחדש בין שני הקירות התומכים וסלילת החניה העליונה מחדש.
הוסף תגובה חדשה