אשמח לדיון מקצועי בנושא לוח"דים (ושיטת הביצוע) בעקבות קריסת קורות ההשענה. התמונות הועברו אלי וצולמו בארץ. אודה על שמירת דיון מקצועי ואי גלישה לרכילות על מיקום הפרוייקט וכו'... תודה
יש לתכנן את האלמנטים וכמו בכל תכנון הנדסי לכמה מצבי עמיסה
ממצבי העמסה שיש לדאוג להם טוב בשלבי התכנון:
1- מצב העמסה (הובלת אלמנט):
האם האלמנט שאני מתכנן יחזיק מעמד בהובלתו מהמפעל
לאתר הבניה
2- מצב העמסה (הרמה במנוף או בכלי אחר):
האם אני יכול להרים את האלמנט שלי במנוף מבלי לגרום לא או לצד שלשי נזק
3- מצב העמסה (התקנה בשטח):
האם האלמנטים שאני מתכנן יכולים להחזיק מעמד בזמן ביצוע העבודה עד גמר היציקה המשלימה עומסים במצב זה הם מאוד קריטיים כי האלמנטים מקבלים עומסים גבוהים יחסית(יש לכחת בחשבון את הזעזועים שמקבלת הקונסטרוקציה במצב ההתכנה).
במצב המפיע בתמונה נראה לי כי המתכנן לא דאג לחישוב הקורות למצב 3
אפשר לראות בתמונות שגובה הקורות התומכות את הפלאטות נמוך מאוד. במקרה כזה יש לתמוך את הקורות בתמיכות מתאימות ולדאוג טוב שיחוברו יחד עם אלכסונים ולערוך חישובים סטאטים לקורות ולתמיכות לפי מצב העמסה 3.
(בתמונה רואים את התמיכות הדקות כמו גפרורים שתומכות בקורה -סכנת קריסה-דבר שאסור לשכוח אותו בזמן תכנון ביצוע אלמנטים טרומיים וגם בבניה סטנדרארטית)
בנושא מצב העמסה מספר 2 איך המתכנן יודע איך המבצע החליט להרים את הלוחדים ? ישנן 2 שיטות 1. כבלים (השיטה המסורתית) 2. שיניים בצדדים (ראיתי אותה בחול , יש לי תמונה בטלפון אני אעלה בקרוב)
2 השיטות הנ"ל שונות במהותן ודורשות התיחסות קונסטרוקטיבית שונה
השיטה היא בדיוק כמו כל תכנון של אלמנטים במערכת הנוסאת בבניין מתכננים אותו להטרח החמורה ביותר בודקים איזו שיטת הרמה המעמיסה את האלמנט יותר ומתכננים לפיה
ובמקרים יש לתכנן את האלמנט לפי קומפינציה בין יותר משיטה כדי לכסות את כל המצבים
לדוגמה :
1- הרמה משני הצדדים עם שרשרות, כבלים או חגורות שקושרים אותם בדיוק בקצה
2- הרמה כמו במצב 1 אבל האלמנט נקשר במרחק של 1/3 מאורכו בכל צד
3- הרמה כמו במצב 1 אבל עם קורת הרמה
4- הרמה כמו במצב 2 אבל עם קורת הרמה
.
.
.
רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !
על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).
מתוך פורום Case study...
שלום לכולם
בתכנון מבנים מאלמנטים טרומיים כמו לוח"דים וכ.
יש לתכנן את האלמנטים וכמו בכל תכנון הנדסי לכמה מצבי עמיסה
ממצבי העמסה שיש לדאוג להם טוב בשלבי התכנון:
1- מצב העמסה (הובלת אלמנט):
האם האלמנט שאני מתכנן יחזיק מעמד בהובלתו מהמפעל
לאתר הבניה
2- מצב העמסה (הרמה במנוף או בכלי אחר):
האם אני יכול להרים את האלמנט שלי במנוף מבלי לגרום לא או לצד שלשי נזק
3- מצב העמסה (התקנה בשטח):
האם האלמנטים שאני מתכנן יכולים להחזיק מעמד בזמן ביצוע העבודה עד גמר היציקה המשלימה עומסים במצב זה הם מאוד קריטיים כי האלמנטים מקבלים עומסים גבוהים יחסית(יש לכחת בחשבון את הזעזועים שמקבלת הקונסטרוקציה במצב ההתכנה).
במצב המפיע בתמונה נראה לי כי המתכנן לא דאג לחישוב הקורות למצב 3
אפשר לראות בתמונות שגובה הקורות התומכות את הפלאטות נמוך מאוד. במקרה כזה יש לתמוך את הקורות בתמיכות מתאימות ולדאוג טוב שיחוברו יחד עם אלכסונים ולערוך חישובים סטאטים לקורות ולתמיכות לפי מצב העמסה 3.
(בתמונה רואים את התמיכות הדקות כמו גפרורים שתומכות בקורה -סכנת קריסה-דבר שאסור לשכוח אותו בזמן תכנון ביצוע אלמנטים טרומיים וגם בבניה סטנדרארטית)
תודה על המידע
fkanana שלום
גם אני הגבתי בשרשור אחר , אתה מוזמן לעיין
http://forum.civileng.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=3319
בנושא מצב העמסה מספר 2
איך המתכנן יודע איך המבצע החליט להרים את הלוחדים ?
ישנן 2 שיטות
1. כבלים (השיטה המסורתית)
2. שיניים בצדדים (ראיתי אותה בחול , יש לי תמונה בטלפון אני אעלה בקרוב)
2 השיטות הנ"ל שונות במהותן ודורשות התיחסות קונסטרוקטיבית שונה
שלום ארז
לגבי תכנון למצב העמסה מספר 2
השיטה היא בדיוק כמו כל תכנון של אלמנטים במערכת הנוסאת בבניין מתכננים אותו להטרח החמורה ביותר בודקים איזו שיטת הרמה המעמיסה את האלמנט יותר ומתכננים לפיה
ובמקרים יש לתכנן את האלמנט לפי קומפינציה בין יותר משיטה כדי לכסות את כל המצבים
לדוגמה :
1- הרמה משני הצדדים עם שרשרות, כבלים או חגורות שקושרים אותם בדיוק בקצה
2- הרמה כמו במצב 1 אבל האלמנט נקשר במרחק של 1/3 מאורכו בכל צד
3- הרמה כמו במצב 1 אבל עם קורת הרמה
4- הרמה כמו במצב 2 אבל עם קורת הרמה
.
.
.