ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

הסדרי תנועה, מה זה ולמה זה חשוב למנהל הפרויקט ?

הסדרי תנועה הם כל סימן או התקן בנוי, סלול, מוצב, מסומן או מופעל, המיועד להסדיר את התנועה ואת אופן השימוש בדרך. הסדר תנועה הוא בעצם השפה של משתמשי הדרך. עכשיו נצא מנקודת הנחה שכולנו נהגים או הולכי רגל, אשר מבינים את השפה המשותפת בה אנו מתקשרים ומכבדים אחד את השני כמשתמשי הדרך. הרי כולנו מצפים שיתנו לנו את זכות הקדימה כשנעבור עם ילדינו במעבר החציה, שהאוטובוס מולנו יוריד את הנוסעים במפרץ תחבורה ציבורית ויאפשר את זרימת התנועה הבאה מאחוריו באופן חופשי, או שנוכל להיכנס לרחוב בו אנו גרים גם אם הבניין השכן יוצק רפסודה כחלק מהליך תמ"א 38-2.

כחלק מהגידול באתרי בנייה במרכזי הערים בשנים האחרונות, ומתוך הראיה הבטיחותית ההולכת וגוברת בענף הבנייה, מתעצמת ההבנה כי הסדרי תנועה מותאמים לאתרי הבנייה באופן ספציפי נחוצים כחלק מההליך התכנוני. זאת כדי לשמור על העוברים ושבים סביב האתר ועל העובדים באתר כאחד.

 

צילום: יפתח מונסנגו

אנו יודעים כי ניהול פרויקט במרחב העירוני מאתגר בפני עצמו, לדוגמא: הצפיפות באתר, אין אזור אחסנת ציוד אשר מאפשר לבנות בנוחות ויש לתכנן הבאת חומרים בקצב מהיר עם התקדמות הבנייה, וזאת תוך התחשבות כי לא ניתן להכניס משאיות לאתר לצורך פריקה וטעינה, לכן יש להשתמש במרחב העירוני (נדרש אישור ותכנון מראש). בנוסף, במרחב העירוני והצפוף יש גורמי אכיפה רבים כמו פיקוח עירוני אשר מגיע לעיתים תכופות, פיקוח על הבניה, שכן שמצלם, ניידת משטרה, אשר לא מקלים את ההתנהלות באתר. על כל זה נוסיף כי אתר הבנייה הוא דינמי, חי ונושם, יש לו קצב משלו, יש פרויקטים מורכבים בלי "עזרתם" של הסובבים. אך מנגד יש לזכור כי הרשות נתנה היתר ולכן מותר לנו לבנות כמובן תוך עמידה בחוקים, נהלים ותקנות.

תהליכי הבנייה ידועים עוד בשלב יחסית מוקדם, לכן יש להתייעץ עם יועץ תנועה ולתכנן את נקודות התורפה הספציפית לאתר, לדוגמא: הריסה, פינוי חפירה, יציקת רפסודה, הרכבת עגורן ועוד. עם תכנון נכון ניתן למנוע עיכובים ולהעריך עלויות מבעוד מועד.  

צילום: יפתח מונסנגו

כדי לצלוח את התהליך המורכב הזה שנקרא בנייה באזור עירוני, מומלץ לתכנן היטב ומראש את השימוש במרחב הציבורי. יש לתת את הדעת לעבודה עם מינימום פגיעה במשתמשי הדרך, מקסימום הכנה מראש של הרשות והתושבים תוך נקיטה במרבית אמצעי הבטיחות הנדרשים להגנת כלי הרכב, הולכי הרגל, רוכבי אופניים ולעובדים עצמם. כל זאת תוך שימוש לטובה בחוקים והתקנות שהזכרתי קודם.

לסיכום, חסימת כביש, נתיב או מדרכה, קבלת שטח פריקה וטעינה מחוץ לאתר, הכנסת באגר נגד כיוון התנועה, כל אלו אפשריים עם תכנון נכון של הסדרי תנועה, התראה בזמן הניתן לתכנן, לאשר מול הרשות וכמובן ליישם את ההסדר כמתוכנן.

 

הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר