AFLALO ניהול ופיקוח | bmby | סמנטו טכנולוגיות | ESQ להנדסה אזרחית | EXYTE | GSL לירית הנדסה | INTSITE | iSTERN | JUSTMANAGE | madlan | MODY | Opanadlan | RECOM | SHUNTONG | Soltell Systems | URBUILD | Volach & Co - Law Office | WECON | WXG | א.אפשטיין | א.כצמן מהנדסי בניין | א.צ שווק | א.שדה | אגרוטופ | אדוונס הנדסה | אדם-אטיאס | אהוד לויתן הנדסה | אודור בנייה | אוליצקי תשתיות | אופק שלי | אזורים | אחים אמר | אחים מרגולין | אחים פוקרא בנייה ויזום | איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות | אישיו סי אס | אכברט מהנדסים | אל-הר הנדסה ובניין | אלדר שווק | אלוטון | אלומלייט (ישראל) | אלקטרה בנייה | אסותא תשתיות | אפקון בנייה | אפרתי מדפיס | ארגון נכי צה"ל | ארז מהנדסים | בוני בניין | בוני התיכון | בורשטיין מהנדסים | בני וצביקה | ברוש בניה | ברן ישראל | ברקן הנדסה | גאודע בקרת בנייה | גב ים | גוזלי בנייה | ד.א.ל-ח.פ.ת | דוד מהנדסים | דניה סיבוס | דנישרא אינטרנשיונל | הייליפט | המועצה הישראלית לבנייה ירוקה | הנסון (ישראל) | התאחדות הקבלנים בוני הארץ | חוצה ישראל | י. טל אחזקות וניהול | י.ח דמרי | י.שני מהנדסים | יובל אלון | ינון מחקר | ירון הירש מהנדסים | ירון שמעוני שחם מהנדסים יועצים | לוינשטין | מ.ג.א.ד | מגאסון | מסד עוז | ניצן ענבר ניהול פרויקטים | ניצן קול | נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים | נתיבי ישראל | סווירי מהנדסים | סיון ביצוע | סלומון מהנדסים | סלע בינוי | סקיליין | עדיא | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | עו"ד מינצר - כרמון, נסים ושות' | עו”ד גיא פרבמן, רשף ושות' | עומר הבונים | עומר הנדסה | עיריית ת"א | עלי חוארי מהנדסים | עמית לויתן | עץ השקד | פורט מהנדסים | פז כלכלה | פייסט אדריכלים | פילואש | פישר בכר חן וול אוריון ושות' | פרשקובסקי | צבי המלי מהנדסים | צה"ל - בינוי | קב' צליח רוטשילד | קבוצת BST | קבוצת אורון | קבוצת אשטרום | קבוצת ב.ס.ר | קבוצת חנן מור | קבוצת סופרין | קבוצת שיבולת | קדמור | קו מדידה | קובטי יוסף | קופמן יזמות ובנייה | קימברלי קלארק | קן התור | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדל"ן | קרן יסודות | רוטשטיין | רום גבס | רם אדרת | רם לי בנייה | רמי צרפתי | ש.בן אברהם | שי גיל פרוייקטים | שיכון-בינוי | שלו מור יוסף | שמשון זליג | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | שפיר הנדסה | תדהר | תצפית נדל"ן |

הסדרי תנועה, מה זה ולמה זה חשוב למנהל הפרויקט ?

הסדרי תנועה הם כל סימן או התקן בנוי, סלול, מוצב, מסומן או מופעל, המיועד להסדיר את התנועה ואת אופן השימוש בדרך. הסדר תנועה הוא בעצם השפה של משתמשי הדרך. עכשיו נצא מנקודת הנחה שכולנו נהגים או הולכי רגל, אשר מבינים את השפה המשותפת בה אנו מתקשרים ומכבדים אחד את השני כמשתמשי הדרך. הרי כולנו מצפים שיתנו לנו את זכות הקדימה כשנעבור עם ילדינו במעבר החציה, שהאוטובוס מולנו יוריד את הנוסעים במפרץ תחבורה ציבורית ויאפשר את זרימת התנועה הבאה מאחוריו באופן חופשי, או שנוכל להיכנס לרחוב בו אנו גרים גם אם הבניין השכן יוצק רפסודה כחלק מהליך תמ"א 38-2.

כחלק מהגידול באתרי בנייה במרכזי הערים בשנים האחרונות, ומתוך הראיה הבטיחותית ההולכת וגוברת בענף הבנייה, מתעצמת ההבנה כי הסדרי תנועה מותאמים לאתרי הבנייה באופן ספציפי נחוצים כחלק מההליך התכנוני. זאת כדי לשמור על העוברים ושבים סביב האתר ועל העובדים באתר כאחד.

 

צילום: יפתח מונסנגו

אנו יודעים כי ניהול פרויקט במרחב העירוני מאתגר בפני עצמו, לדוגמא: הצפיפות באתר, אין אזור אחסנת ציוד אשר מאפשר לבנות בנוחות ויש לתכנן הבאת חומרים בקצב מהיר עם התקדמות הבנייה, וזאת תוך התחשבות כי לא ניתן להכניס משאיות לאתר לצורך פריקה וטעינה, לכן יש להשתמש במרחב העירוני (נדרש אישור ותכנון מראש). בנוסף, במרחב העירוני והצפוף יש גורמי אכיפה רבים כמו פיקוח עירוני אשר מגיע לעיתים תכופות, פיקוח על הבניה, שכן שמצלם, ניידת משטרה, אשר לא מקלים את ההתנהלות באתר. על כל זה נוסיף כי אתר הבנייה הוא דינמי, חי ונושם, יש לו קצב משלו, יש פרויקטים מורכבים בלי "עזרתם" של הסובבים. אך מנגד יש לזכור כי הרשות נתנה היתר ולכן מותר לנו לבנות כמובן תוך עמידה בחוקים, נהלים ותקנות.

תהליכי הבנייה ידועים עוד בשלב יחסית מוקדם, לכן יש להתייעץ עם יועץ תנועה ולתכנן את נקודות התורפה הספציפית לאתר, לדוגמא: הריסה, פינוי חפירה, יציקת רפסודה, הרכבת עגורן ועוד. עם תכנון נכון ניתן למנוע עיכובים ולהעריך עלויות מבעוד מועד.  

צילום: יפתח מונסנגו

כדי לצלוח את התהליך המורכב הזה שנקרא בנייה באזור עירוני, מומלץ לתכנן היטב ומראש את השימוש במרחב הציבורי. יש לתת את הדעת לעבודה עם מינימום פגיעה במשתמשי הדרך, מקסימום הכנה מראש של הרשות והתושבים תוך נקיטה במרבית אמצעי הבטיחות הנדרשים להגנת כלי הרכב, הולכי הרגל, רוכבי אופניים ולעובדים עצמם. כל זאת תוך שימוש לטובה בחוקים והתקנות שהזכרתי קודם.

לסיכום, חסימת כביש, נתיב או מדרכה, קבלת שטח פריקה וטעינה מחוץ לאתר, הכנסת באגר נגד כיוון התנועה, כל אלו אפשריים עם תכנון נכון של הסדרי תנועה, התראה בזמן הניתן לתכנן, לאשר מול הרשות וכמובן ליישם את ההסדר כמתוכנן.

 

קרא עוד
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר