התלבטות לגביי מקום הלימודים.

14 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
Snegovik
התמונה של Snegovik
שלום.אני סגור לחלוטין בבחירתי

שלום.
אני סגור לחלוטין בבחירתי ללמוד הנדסת בניין. ההתלבטות שלי היא היכן, שני המקומות הרלוונטים הם מכללת סמי שמעון או אוניברסיטת בן גוריון.
בכדי להתקבל לאוניברסיטה יש צורך להשלים בגרות בפיזיקה, כלומר כנראה לדחות את תחילת הלימודים לעוד שנתיים (בגרות בפיזיקה ישנה בקיץ בלבד והציונים מגיעים מאוחר מידיי).
לסמי שמעון אין לי כל בעיה להתקבל ( במכללה יש השלמת פיזיקה במהלך השנה הראשונה). עניין נוסף הוא שבמכללה כרגע מקבלים תואר b.tech

מנסיונכם, האם כדאי לי להשקיע בבגרות ולחכות ללימודים באוניבסיטה או כדאי להתחיל כבר השנה במכללה?
האם יש מידע כלשהו לגביי ההבדלים בין הבוגרים בין שני המוסדות מבחינת סיכויי מציאת עבודה ושכר ממוצע.
האם תואר b.tech יכול להוות אבן נגף בסיכויי הקידום במקצוע?

תודה מראש על העזרה.

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
אהלן Snegovik וברוכים הבאים

אהלן Snegovik וברוכים הבאים לפורום שלנו.


אם אתה מדבר על לימודים בעוד שנתיים (לכל המאוחר) - יורשה לי לשאול בן כמה אתה ?

Snegovik
התמונה של Snegovik
שלום CivilEng ותודה שמחתי

שלום
CivilEng ותודה שמחתי להצטרף.
 
כיום אני בן 22, אני מבין מדוע אתה שואל זאת אך עדיין אני חושב שיש הבדל בין לסיים את הלימודים בגיל 26 לבין לסיימם בגיל 28.

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
בתור מי שסיים את לימודיו בגיל

בתור מי שסיים את לימודיו בגיל 30...


אני ממליץ לקחת את העניינים קצת יותר לאט, אבל כמובן שזה מאוד סוביקטיבי.


לגבי מוסד הלימודים, מבחינת רשם המהנדסים - אין משמעות היכן למדת, כולם בסוף עומדים לפני אותן הבחינות (במידה ותרצה לעבוד כקונסטרוקטור). האם אתה רואה את עתידך בתכנון\ביצוע\ניהול ?

Snegovik
התמונה של Snegovik
אני יכול לפרש את תשובתך לשניי

אני יכול לפרש את תשובתך לשניי כיוונים, מצד אחד אתה מציע לקחת את הכול לאט יותר כלומר כדאי יותר ללמוד באוניברסיטה, מצד שני רשמת כי אין הבדל מבחינת רשם המהנדסים.

אני אנסה לנסח את שאלתי באופן אחר, האם כדאי לי לחכות? האם אוכל להגיע לאותם הישגים בין אם אלמד במכללה או באוניברסיטה?

בשלב זה עוד לא החלטתי היכן אני רואה את עצמי, ההתלבטות היא בין תכנון לביצוע.

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
לדעתי תוכל להגיע לאותם

לדעתי תוכל להגיע לאותם ההישגים. בסופו של תהליך, מדובר על יכולות אישיות ופחות על השכלה פורמאלית. כמובן שאם מדובר על מועמד בעל רקע דומה, או חסר נסיון, כנראה ותהיה עדיפות טבעית לקבל מועמד שלמד באוניברסיטה\טכניון. זו דעתי הצנועה בלבד.

Snegovik
התמונה של Snegovik
תודה לך על כל ההתייחסות,

תודה לך על כל ההתייחסות, תשובתך בהחלט תהווה חלק חשוב מהחלטתי הסופית.

tal83
התמונה של tal83
היי Snegovik..... ברוך הבא !

היי Snegovik..... ברוך הבא !


אתה נמצא בדיוק באתה פרשת דרכים בה אני הייתי בדיוק לפני שנתיים .כרגע סיימתי שנה ב' במכללה. אני אמנם התחלתי בגיל 24, ורציתי להתקבל לאוניברסיטה - לכן עשיתי מתמטיקה 5 ופיזיקה 5 שקיבלתי בהם ציונים מעולים אבל בפסיכו' , אל תשאל אותי איך , כשלתי  ופה בדיוק הגעתי לאותה הצומת בה אתה נמצא כעת . מצד אחד לא רציתי לבזבז זמן - שנה כדי לעשות פסיכו' נוסף ומצד שני העדפתי אוניברסיטה . בסופו של דבר , לאחר הטרדות חוזרות ונשנות אצל ראש המחלקה להנדסת בניין הן באוניברסיטה והן במכללה , שאלתי מהנדסים, בוגרים, סטונדטים - בקיצור אתה מבין שערכתי סקר מאד מכובד החלטתי לא לבזבז שנה להתחיל ללמוד סמי שמעון.  אז ככה במכללה אצלנו קרוב ל 60% מהמרצים מלמדים גם בטכניון וגם באוניברסיטה והדבר מתבטא בחומר הלימוד , מבחנים והרמה שמבחנתם אין הבדל איכן הם מלמדים.  הכיתות קטנות (וחדשות ) והדבר מוביל גם לתנאים נוחים יותר מבאוניברסיטה , כך שאתה לא תצטרך למצוא את עצמך מנסה לתפוס 1 סמ"ר על איזה קצה של מזגן חצי שעה לפני תחילת ההרצאה. דבר נוסף הוא היחס האישי מהמרצים, כיוון שהכיתה קטנה יותר אז הם נגישים יותר לשאלות הן במהלך ההרצאה והן במהלך שעות הקבלה או סתם שעות שהם נמצאים בסביבה .


יש לי גם מספר חברים שלומדים בבן גוריון - הנדסת בניין כמובן והחומר שהם לומדים זהה ברובו לשלנו כמובן שיש דברים שהם לומדים ואנחנו לא אך הדבר פועל גם הפוך . 


יצא לי לדבר עם מספר רב של בוגרים שסיימו , ולאף אחד מהם לא הייתה בעיה למצוא עבודה מאד מכובדת עם משכורות יפות מאד , כמו שלירן מכובדנו אמר זה הרבה תלוי בכישורים האישיים שלך. יש אצלנו ח'ברה שיסיימו ללמוד אבל בספק אם אתן לאחד מהם לבנות לי מלונה לכלבה שלי, והדבר קיים גם אצל בוגרי האוניברסיטה כך שלא כל מי שמסיים שם מוכשר בהכרח מסטונדט שסיים אצלנו.  


סתם כדי לסבר את האוזן , התואר במכללה קיים כבר 12 שנים לעומת בן גוריון שבו רק שני מחזורים סיימו , ואפילו להם עם כל ה B.SC הרשם עשה בעיות כך שבשוק החופשי (יותר במסלול הביצוע ) יש יותר בוגרים של המכללה.


עכשיו אולי כל מה שכתבתי נשמע קצת מגמתי אז אאזן ברשותך את הדברים. אין לי דבר ולו חצי דבר נגד האוניברסיטה , כמו שאמרתי בהתחלה גם אני ניסיתי להתקבל לשם , המקום מכובד ,בעל שם וניכן ברמה גבוהה וברור שאם התנאים מאפשרים אז קיים התיעדוף ללמוד באוניברסיטה, אך בפרשת דרכים כשלך אני חושב שבזבוז שנה ממש לא שווה את ההבדלים המינורים בין המוסדות . שוב אציין , כמו שלירן אמר - אם אתה מאמין בעצמך ובכישורים שלך


עניין המוסד הוא פחות מהותי פה . ייתכן ותיתקל במספר משרדים , אם יותר לי לומר פרימיטבים שעדיין נעולים על איכות האוניברסיטה (ישנם מקצועות שאכן הדבר נכון אך כל דבר צריך להשקל לגופו) וסמוכים ובטוחים כי הרמה והאיכות שם גבוה בהרבה, למרות שלדעתי לא כך הדבר ,כפי שאמרתי ישנם סטונדטים חסרי מוטיבציה , לא משקיעים במיוחד בלימודיהם אך הם עדיין "סטונדטים של אוניברסיטה" אז זה הופך אותם לטובים יותר מהסטונדט של המכללה שרוצה ללמוד, להתקדם ולשאוף למעלה?! . דבר שמאד מאפיין את הלומדים במכללה זו האמביציה והרצון ללמוד ולהתקדם וזה דבר לא פחות חשוב , הרי בשורה תחתונה מהלימודים אתה יוצא עם ידע דיי בסיסי ואת הרוב אתה לומד בעבודה- וזו הסיבה שלדעתי זה מאד מיושן לחשוב שהסטונדט באוניברסיטה עדיף . צריך לתת יחס שווה לכל מועמד ועליו מותלת חובת ההוכחה , אין לבצע שיפוט מוקדם רק על סמך מוסד הלימודים .


לגבי ה B.TECH אין בעיה מבחינת רשם המהנדסים , במידה ותעבור את בחינותיו בהצלחה תוכל לחתום על תוכניות כמו כל מהנדס אחר , הדבר בא לידי ביטוי במידה ותרצה להמשיך לתואר שני , ישנם מספר קורסים , כחמישה בערך שאותם תצטרך להשלים . אני הבנתי שהמכללה עדיין לא קיבלה את האישור סתם בגלל פוליטיקה , ועניינים פנימיים .


בקיצור חבר יקר , מקווה שהצלחתי לעזור ולו במעט , תמשיך לשאול ולבדוק כמה שיותר כדי שבאמת תיהיה שלם עם החלטתך כפי שאני שלם במאת האחוזים עם החלטתי !


בהצלחה ....

Snegovik
התמונה של Snegovik
tal83 - אני חייב להתחיל בתודה


tal83 - אני חייב להתחיל בתודה גדולה על תגובתך המושקעת והמצויינת, אז תודה!

לפי מה שהצלחתי להבין, ההבדלים בין בוגר אוניברסיטה לבוגר מכללה בסופו של דבר כן קיימים ויש מקצועות ששווה להשקיע בהם בכדי להתקבל לאוניברסיטה, אך כנראה בהנדסת בניין אין צורך במאמץ זה.
כך הבנתי: הגורם שיקבע את "ההצלחה" במקצוע תיהיה היכולת האישית של המועמד.
אני רק יכול לקוות שאותם מעט משרדים שציינת כי קובעים את הקבלה לעבודה בעיקר לפי אוניברסיטה/לא אוניברסיטה הם מעטי מספר.

בשאלתי התיייחסתי לעתיד המקצועי נטו. מבחינת חווית הלימודים לא חושב שניתן לבצע השוואה( מעונות, חיים סטודנטיאליים וכו'...).

נותר רק להחליט באיזה מוסד היתרונות הכוללים רבים יותר.
אני מודה לך מאוד על ההתייחסות, מקווה שבסופו של דבר אעשה את ההחלטה שתיהיה הנכונה והטובה ביותר מבחינתי.

tal83
התמונה של tal83
בכיף ... בכיף אתה בדרך הנכונה

בכיף ... בכיף


אתה בדרך הנכונה ביותר , אתה בודק, שואל , מתעניין .הכי חשוב זה לבדוק מול כמה שיותר גורמים ובכמה רבדים , כמו שאמרת לך בדקתי עם ראשי המחלקות , בוגרים, סטונדטים, מועמדים, אפילו משרדים ואתרי דרושים  .. ככה אתה מגיע להחלטה החכמה והנכונה עבורך ורק כך תיהיה שלם איתה, וזו בדיוק הסיבה שאני הכי שלם עם החלטתי .


אם כבר הזכרת חווית לימודים .. במידה ואתה מדבר על חיים סטונדטיאלים עדיף לך למקם את זה בתחתית הרשימה , נכון שזה חשוב אך עדיין ישנם פרמטרים חשובים בהרבה מכך. אין ספק שהכף תיטה לאוניברסיטה מהבחינה הזו , ואין זה סוד שאונבירסיטת בן גוריון מתפארת בחיים הסטודנטיאלים שלה כי הם בין הטובים בארץ אם לא הכי טובים ..לשיקולך !


בהצלחה בהמשך , שמחתי ואשמח לעזור

Amit Dayan
התמונה של Amit Dayan
מישהו חייב לייצג גם את

מישהו חייב לייצג גם את האוניברסיטאות 
מבחינתי זו האפשרות שעדיפה לי. עם ההתקדמות בלימודים למדתי להעריך את העומק והיסודיות שתואר מדעי (BSC) מקנה לסטודנט. מעולם לא הייתי בשיעור במכללה אבל יש לי תחושה סבירה לגבי ההבדל בתכנים וברמות.
לדעתי דברים גדולים ופתרונות חדשניים ויצירתיים סבירים הרבה יותר לבוא מבוגר בעל "יסודות עמוקים" מה שמתקבל באקדמיה האוניברסיטאית ולהערכתי (הלא בדוקה) פחות במכללות. אני בטוח שבעלי עניין בתחום שותפים לדעה הזאת כמעסיקים.
מנגד, יש מצב שלתואר BTECH יתרונות מבחינת התמקדות ב"תכלס" במהלך הלימודים ומכאן אולי גם יציאה בשלה יותר לשוק העבודה. כנראה שגם יתרונות מבחינת כמויות הזמן שתידרש להשקיע בלימודים.

למי שהלימודים לא מעניינים אותו יותר מדי (כלימודים גרידא) ומעוניין כמה שיותר מהר בתעודת המקצוע הייתי מציע לא להסס וללכת למכללה. אופציה שלא פחות טובה עבור 95% מהעשייה בארץ לדעתי..
אם תשים את עצמך בכיסא של מעסיק אפשר באמת להגיד שלעבודות "מוכרות" כמו מבנים קובייתיים וכל אחד ממליוני מבני המגורים של 8-12 קומות שרואים צומחים בכל מקום בארץ לא יהיה ממש משנה בוגר של איזה מקום תיקח (אולי בכלל גם הנדסאי זו אופציה?) חבר'ה מתאימים מוכיחים את עצמם תוך כדי הנסיון שמטה לרב את ההכרעה. אבל ביום שיגיע פרוייקט עם חדשנות כלשהי, נאמר גאומטריה מסובכת, חומרים שונים, או ביצוע בשיטה חדשה - כאן לדעתי יקומו שיקולים נוספים והמרכיב התיאורטי מהאקדמיה הופך משמעותי יותר.

על שיקול החוויה אני גם אזרוק מילה: אין סיבה לשים את החיים בהולד בגלל הלימודים. אלו 4 שנים (לפחות) שאמורות להיות לא רעות... אפילו כסטודנט בטכניון שסובל מדימוי לא איי איי איי אני תמיד ממליץ על הלימודים במוסד (לפחות בפקולטה המדוברת..). אורגינל - כיף.
בנושא הגיל אני יכול להגיד לך שחוץ מלירן לא נדיר במיוחד למצוא חבר'ה בפקולטה שהתחילו את הלימודים בגיל 25, 26.

בהצלחה!

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
איזה תשובות מושקעות ! כן

איזה תשובות מושקעות ! כן יירבו חברים... אתם עושים את הפורום למה שהוא. תבורכו

tal83
התמונה של tal83
תודה לירן , באהבה היי עמית ..

תודה לירן , באהבה


היי עמית ... אין אני מנסה להתנגח בדעותיך , אבל אני חושב שיש לך גישה קצת מוטעית לגבי המכללה הספציפית הנידונה . התואר בסמי  שמעון כפי שכבר אמרתי הוא בנוי וערוך כתואר BSC לכל דבר מבחינת קורסים וסילבוס כיוון שהמכללה מאד רוצה בדבר היא ערכה את השינוי הזה .למה הם לא מקבלים את האישור לBSC ?!אין צורך לפרט יותר מידי - אנחנו חיים במדינת ישראל .. זה בדיוק כמו שאני אגיד לך איך יכול להיות שסטודנטים מבן גוריון סיימו את לימודיהם באוני' כ BSC אך לא קיבלו אישור לרישום אצל הרשם .. רק אחרי הרבה מאד זמן .


לגבי הטכניון , זו בכלל גישה ודעה אחרת מבחינתי, שהוא עדיף ועולה באלפי מונים על כל מוסד באשר הוא, ואין ספק כל וכלל לגבי רמת בוגריו הגבוהה , אני נתתי את דעתי לגבי המכללה סמי שמעון ובן גוריון בפוקלוטות להנדסת בניין בלבד


ולגבי העבודה בחוץ אני בטוח שאף אחד אחרי ארבע שנות לימודים לא יזכור מבטון 2  כיצד להוכיח שקיעה דיפרנציאלית המתרחשת בתקרת ערוגות . רעיונות , ראש פתוח , גישה בוגרת ואהבה למקצוע, דברים שלמיטב ידיעתי אין עליהם נקודות זכות במכללה/אוניברסיטה - תוך כדי חשיפה לאנשים וותיקים וממומחים שאתה עובד תחתם בתחילת דרכך הם אלו היובילו באמת להצלחה איכן שלא תלך  . הרי מה שווה בוגר באשר הוא בוגר , אם הוא סיים את לימודיו באוני' מכללה והוא , והוא אינו בעל התכונות הללו ??

tal832010-8-17 10:32:35