שאלה קטנה לי אליכם מהנדסי הביצוע ... באחר מאתרי הבניה ראיתי שמניחים על אדמת לס כוורות קרטון ועליהם יוצקים בטון בעובי של 3 סמ' בערך , למישהו יש מושג לשם מה הן נועדו ?
כפי ששיער לירן מדובר בהנחת רצפה/תקרה בבניה TOP DOWN.
רצפת הכוורות המוחלקת שהונחה לאחר יציקת כלונסאות, תשמש ליציקת התקרה ( של החניון). לאחר מכן ייחפר החניון יחד עם הכוורות וחוזר חלילה, אם מתוכננים מפלסים תת קרקעיים נוספים.
בחלקים נרחבים של שטח המדינה, שכבות הקרקע העליונות הן חרסתיות לפחות בחלקן. רטיבות האדמה מביאה להגדלת נפחה,ובהעדר חלל מתאים נוצרים לחצים מלמטה על האלמנטים הצמודים לקרקע כגון רצפות וקורות. הדרך הנכונה והחכמה להתגבר על הבעיה היא יצירת מרווח בין הקרקע לאלמנטי המבנה הנדרשים. הדרך המומלצת היא להשתמש בארגזי כוורת קרטון בכפוף להנחיות יועץ הקרקע או מהנדס המבנה , מיוצרים מחומר מתכלה ומלוא גובהם יוצר מרווח אמיתי מוגנים ע"י עטיפת נילון דקה המבטיחה את עמידות הארגזים של הכוורת בזמן היציקה אינם נשברים, עומדים בפני דריכה, ונוחים לעבודת הפועלים באתר הבניה בשל גודלם הגדול 60/100 ניתן לפזרם במהירות תוך חסכון זמן עבודה . הכוורת מאפשרת את מלוא גובה המרווח הנדרש מסוג הקרקע לעומת המוצרים המקבילים בהם עובי המוצר פוגע בנפח הנדרש שיתקבל בפועל .ניתן לצקת על הארגזים תקרות כבדות יותר ע"י שימוש בשומרי מרחק מיוחדים למוצר , והכרחיים במטרה לפזר את משקל הברזל על שטח הארגז תוך הבטחת כיסוי הבטון התקני הנדרש.
אם כך, כמו שכתבתי - מדובר על כוורות שמניחים מתחת לרצפה\קורות קשר כך שתתאפשר תפיחה של הקרקע שמתחת - מבלי לפגוע באלמנט הקונסטרוקטיבי. תביא תמונה מהשטח נראה איך אתה מצלם...
CivilEng2010-4-20 22:39:17
הוסף תגובה חדשה
רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !
על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).
שלום שלום !!!

שאלה קטנה לי אליכם מהנדסי הביצוע ... באחר מאתרי הבניה ראיתי שמניחים על אדמת לס כוורות קרטון ועליהם יוצקים בטון בעובי של 3 סמ' בערך , למישהו יש מושג לשם מה הן נועדו ?
תודה והמשך יום טוב לכולם .............
או להנחת רצפה, או לייצוב מדרונות או או השד יודע
תצלם בהזדמנות ותשתף אותנו
או קיי בטיפול ......
כפי ששיער לירן מדובר בהנחת רצפה/תקרה בבניה TOP DOWN.
רצפת הכוורות המוחלקת שהונחה לאחר יציקת כלונסאות, תשמש ליציקת התקרה ( של החניון). לאחר מכן ייחפר החניון יחד עם הכוורות וחוזר חלילה, אם מתוכננים מפלסים תת קרקעיים נוספים.
בשיטה זו נחסכת הטפסנות לתקרות מרתפי החניה.
להלן הפירוש המקצועי לכוורות קרטון :
בחלקים נרחבים של שטח המדינה, שכבות הקרקע העליונות הן חרסתיות לפחות בחלקן. רטיבות האדמה מביאה להגדלת נפחה,ובהעדר חלל מתאים נוצרים לחצים מלמטה על האלמנטים הצמודים לקרקע כגון רצפות וקורות.
הדרך הנכונה והחכמה להתגבר על הבעיה היא יצירת מרווח בין הקרקע לאלמנטי המבנה הנדרשים.
הדרך המומלצת היא להשתמש בארגזי כוורת קרטון בכפוף להנחיות יועץ הקרקע או מהנדס המבנה , מיוצרים מחומר מתכלה ומלוא גובהם יוצר מרווח אמיתי מוגנים ע"י עטיפת נילון דקה המבטיחה את עמידות הארגזים של הכוורת בזמן היציקה אינם נשברים, עומדים בפני דריכה, ונוחים לעבודת הפועלים באתר הבניה בשל גודלם הגדול 60/100 ניתן לפזרם במהירות תוך חסכון זמן עבודה .
הכוורת מאפשרת את מלוא גובה המרווח הנדרש מסוג הקרקע לעומת המוצרים המקבילים בהם עובי המוצר פוגע בנפח הנדרש שיתקבל בפועל .ניתן לצקת על הארגזים תקרות כבדות יותר ע"י שימוש בשומרי מרחק מיוחדים למוצר , והכרחיים במטרה לפזר את משקל הברזל על שטח הארגז תוך הבטחת כיסוי הבטון התקני הנדרש.
אם כך, כמו שכתבתי - מדובר על כוורות שמניחים מתחת לרצפה\קורות קשר כך שתתאפשר תפיחה של הקרקע שמתחת - מבלי לפגוע באלמנט הקונסטרוקטיבי. תביא תמונה מהשטח
נראה איך אתה מצלם...
הוסף תגובה חדשה