מתי האירוע
08/06/2014 - 13:00 עד 15:00
היכן האירוע
כתובת:
חדר הישיבות במחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, קריית הממשלה בבאר שבע (מול בית המשפט), רחוב התקווה 4 (קומה 4 )
אזור:
דרום

כיצד ניתן לקדם פיתוחן וניצולן של טכנולוגיות ירוקות?

על ההרצאה

לשכת המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה מזמינה את הציבור להרצאתו של פרופ' גדי רבינוביץ מאוניברסיטת בן גוריון בנגב בנושא:

האם וכיצד ניתן לקדם פיתוחן וניצולן של טכנולוגיות ירוקות, כגון הפקת אנרגיה מפסולת אורגנית, בעזרת מערכת ידע ברשת?

שימו לב: ההרצאה פתוחה לציבור הרחב, אך נדרשת הרשמה מראש בדוא"ל: OrnaBe@sviva.gov.il

​על המחקר

מדובר במחקר בינתחומי בתחילת דרכו, המנסה לבחון אם ניתן להציע מערכת ידע אינטרנטית שתסייע להאיץ את הפיתוח והיישום של ידע טכנולוגי להפקת אנרגיה מפסולת אורגנית. תפקיד מערכת הידע לסייע לבעלי העניין השונים (מפתחי טכנולוגיות, מהנדסי מתקנים, יצרני פסולת, רגולטורים) להגיע למידע הנדרש להחלטות העיקריות של כל אחד מהם. מפתח פתרון טכנולוגי לדוגמא, מעונין לבחון את הערך המוסף הצפוי למשתמשים פוטנציאלים בטכנולוגיה שלו בהשוואה לפתרונות אחרים. מנגד, יצרן פסולת לדוגמא, מעונין להשוות ביצועיהם של פתרונות טכנולוגיים שונים לטיפול בפסולת שלו על מאפייניה. לשם כך, יהיה עליהם להירשם במערכת ולהזין בה מעט מידע, הראשון על הטכנולוגיה שלו והשני על הפסולות שלו. המערכת המוצעת תאפשר זאת מבלי שיהיה עליהם להזין מידע החושף סודות מדעיים, מקצועיים או מסחריים שעלולים לפגוע בעניינם.

מדדי הביצוע במערכת ישלבו אספקטים סביבתיים, אנרגטיים, כלכליים, וטכנולוגיים בכדי לתמוך בקבלת החלטות רב ממדית של משתמשי המערכת השונים. קובעי מדיניות וחוקרים יוכלו להשתמש במידע שיצטבר במערכת בכדי לקבל תמונת מצב על התפתחות הצרכים והפתרונות ולתעדף השקעות במאמצי מחקר ופיתוח בתחום. לאחר שיוצג הרעיון, נשוחח על ישימותו, על התועלות הצפויות ממערכת כזו לגורמים השונים, על צרכי המידע של מקבלי ההחלטות, על חששותיהם לשתף במידע, ושאלות רבות נוספות שיש לבחון.

​על המרצה

פרופ' גדי רבינוביץ הוא חוקר ומרצה במחלקה להנדסת תעשייה וניהול, בפקולטה למדעי ההנדסה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מחקריו עוסקים בחקר ביצועים והנדסת תעשייה של מערכות ייצור ושירות, מאספקטים של הנדסת איכות, לוגיסטיקה, ניהול פרויקטים, מערכות מידע, וניהול סיכונים. גישתו המחקרית משלבת ידע ועמיתים מתחומים שונים לפתרון בעיות חשובות בחיינו, ובסיוע תלמידיהם לחשוב רחוק ומחוץ לקופסא.

דוגמאות לפרויקטי מחקר מסוג זה שהוביל עם עמיתיו - פיתוח מערכת המדדים הקליניים הלאומית לרפואת הקהילה בישראל; פיתוח מודלים לוגיסטיים לתעשייה הכימית; פיתוח מודלים לניהול מלאי השטרות בבנק ישראל; ופיתוח מתודולוגיות לניהול סיכונים בפרויקטים. בין תפקידיו באקדמיה - הקמת תכנית הלימודים האקדמית בקורס הטיס של חיל האוויר (2002 - 2006) וראשות המחלקה להנדסת תעשייה וניהול (2006 - 2012). כיום, הוא מוביל קבוצת מחקר העוסקת בנושא ההרצאה, אשר החלה את פעילותה במימון משרד הגנת הסביבה וממשיכה במימון משרד התמ"ת.

סיווג
סוג האירוע: