פרטי האירוע
10/09/2015 - 09:00 עד 15:30
כתובת:
אוניברסיטת אריאל, בניין ההנהלה 3א' חדר ישיבות עליון

כנס אנרגיה של המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה באוניברסיטת אריאל

במסגרת כנס אנרגיה של אוניברסיטת אריאל שנערך בשיתוף משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יוצגו עבודות מחקר חדשות בתחום האנרגיה לשנה האחרונה. בין הנושאים שיוצגו: אינטגרציה של מקורות אנרגיה וייצור אנרגיה במערכות היברידיות, דלקים ביולוגים וטיהור שפכים, מעבר תעשיית הרכב לאנרגיה חשמלית - סקירת החידושים האחרונים ומבט לעתיד, תאי דלק ועוד. 

הכנס פתוח לקהל הרחב ואינו כרוך בתשלום – נדרשת הרשמה מראש. לפרטים נוספים לחץ כאן.

בין המרצים בכנס יציגו:

ד"ר איגור דרג'י, מנהל אגף מו"פ במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ידבר על תמיכת המשרד במרכז האנרגיה באוניברסיטת אריאל ועל פעילות המשרד לתמיכה במחקרים בתחום האנרגיה והמים.

ד"ר אריה מיטב מחברת ETV Energy יציג את תחום העברת תעשיית הרכב לפלטפורמות חשמליות - המצב הנוכחי ותחזיות לעתיד.

ד"ר ישעיהו דנציגר מחברת רב אנרגיה ניהול פרויקטים בע״מ, יציג את הפן הכלכלי של התייעלות אנרגטית - ״הכלכלה של ההנדסה, בעולם של התייעלות אנרגטית״.

ומסגל החוקרים והמרצים של אוניברסיטת אריאל יציגו:

פרופ' מרינה ניסנביץ': מחקר בנושא דרכי הפקת ביודלקים מביומסה של מיקרואצות ויקינטוני המים הגדלים במי שפכים, בשת"פ עם מו"פ אזורי שומרון ובקעת הירדן, במטרה להשיג פתרון אחד לשתי בעיות – אנרגטית וסביבתית, כלומר לפתח מקורות אנרגיה ירוקה ומתחדשת, להוריד עומס אורגני בשפכים ולמנוע עליה בפליטת גזי החממה.

ד"ר רבקה כהן: תכנון ובנייה של תא ביו-אלקטרוכימי להפקת מימן מתרכובות אורגניות רעילות. בתהליך זה יש שילוב של יצירת מימן וכן פרוק פסולת אורגנית המהווה זיהום סביבתי. המחקר מבוסס על מערכת המורכבת משני תאים אנודה וקתודה.

ד"ר חנן טלר: מחקר בנושא ננו מבנים חדשים לאנודות בתאי דלק. תאי דלק הינם התקנים יעילים להמרת אנרגיה. עם זאת, הצורך בשימוש בכמות ניכרת של זרזים המבוססים ברובם על פלטינה הופכת את השימוש במערכות אלו ברכבים חשמליים ובמערכות ניידות שונות ללא כדאיות כלכלית. אנו חוקרים ומפתחים אלקטרודות מתקדמות המבוססות על שכבות דקות של פלטינה על גבי מבנים ננומטריים של בדיל, שיקטינו בצורה ניכרת את כמות הפלטינה ויגדילו את יעילותה ובכך יתרמו להפיכת מערכות יעילות אלו לישימות.

ד"ר אולגה קריצ'בסקי: פיתוח ממברנות סלקטיביות לחמצן לסוללות אבץ אויר נטענות. במחקר מפתחים ממברנה סלקטיבית חדשנית על אלקטרודת האוויר (קתודה) בתא אבץ-אוויר, שתאפשר חדירת חמצן לתא בשטף נדרש, תחסום מעבר מולקולות פחם דו-חמצני ותעכב נידוף מים מהתא החוצה.

ד"ר תומר צדקי: פיתוח מערכת קטליטית לניקוי פליטות של תחנות כוח ממזהמי תחמוצות חנקן וגופרית. במערכת זו אנו ממירים את המזהמים לחומרי דשן וכך ניתן למזער פליטת מזהמים לאוויר תוך כדי העלאת ערכם של "תוצרי הלוואי".

פרופ' יעקב אזולאי: ננו טכנולוגיה עבור ייצור דלק להפעלת תאי דלק. פרופ' אזולאי יציג לראשונה כיצד השימוש ב"ננו-מוטות" של גליום פוספט כפוטוקתודה בתאי שמש מאפשר פרוק יעיל של מולקולת מים. המימן המופק מוזן ישירות לתא דלק.

ד"ר דימה צ'סקיס: ההשפעות של דפקטיים מקומיים ולא מקומיים על תכונות תרמואלקטריות של גרפן וחומרים דמויי גרפן. גרפן, שכבה דו-מימדית של גרפית, יכול להגביר בצורה משמעותית המרת חום לחשמל ולשמש כחלק חשוב בתא סולרי הברידי.

מהנדס גל גאולה: שילוב מצברים ודיזל גנרטורים לשם אופטימיזציה והפחתת צריכת דלק. יחידות ייצור אנרגיה המבוססות על דיזל גנרטורים נפוצות מאוד ביישומי אנרגיה מודרניים. יחידות אלה מופעלות בד"כ מול הצרכן ולכן פועלות עם הספק משתנה. הדבר גורם לצריכת דלק גבוהה ומרווחים קצרים בין טיפולים. ההרצאה תציג אפשרות לשלב יחידות ייצור אלה עם מצברים על מנת להוריד את צריכת הדלק ולהעלות מרווחי זמן בין הטיפולים.

מהנדס משה סיטבון: מערכת בקרה קשיחה לתאים סולאריים. מערכים סולריים הנם מקורות אנרגיה מתחדשת הנפוצים ביותר בישראל. העלאה מתמדת בכמות אנרגיה המיוצרת ע"י מקורות אלה דורשת התייחסות רצינית לאופן פעולתם. ההרצאה תציג את הבעיות הקשורות לבקרה של מקורות סולאריים העולות כתוצאה מהיותן מערכות לא ליניאריות ותציג מספר פתרונות מודרניים המאפשרות לבקר עליהם בצורה קשיחה.

"אנו רואים חשיבות רבה בקידום ופיתוח מחקרי האנרגיה בישראל, מסביר ד"ר איציק ספיר מארגן הכנס וראש מסלול אנרגיה במחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה, "כחלק ממדיניות זו, נקיים גם השנה כנס אנרגיה הפתוח לקהל הרחב. בכנס תוצגנה עבודות מחקר מתקדמות מקשת רחבה של נושאים הנחקרים באונ' כגון ייצור ביו-דיזל וביו אתנול מצמחיה הגדלה על מי שפכים, פיתוח קטליזטור חדש לתאי דלק, שיטות חדשות להפקת מימן מתאים ביו-אלקטרו-כימיים, ננו-טכנולוגיה בשרות תאי הדלק ועוד."

סיווג
סוג האירוע: