להעלות זכות חתימה להנדסאים

1 post / 0 חדשים
d.azeroual123
התמונה של d.azeroual123
להעלות זכות חתימה להנדסאים

שלום רב,

 

החוק מגדירה מבנה פשוט בצורה הבאה:

(1) מבנה בעל שלד לא טרומי המורכב מקירות, או מקירות ועמודים, ומתקרות שטוחות עם קורות או בלעדיהן, כאשר המרחק בין העמודים או בין הקורות, וכשאין עמודים או קורות - בין הקירות, אינו עולה על ששה מטר, ואשר גובה המפלס של רצפת קומתו העליונה מעל המפלס העליון של הרצפה שעל פני הקרקע אינו עולה על אחד-עשר וחצי מטר, לרבות מקלט מבנה כאמור, בהתאם לתקנות ההתגוננות האזרחית (מפרטים לבניית מקלטים), תשל"א1971-, ולמעט מבנה מבטון דרוך, ומבנה מרחבי מכל סוג שהוא;

(2) מבנה מקורה בעל קומה אחת, שגבהו עד חמישה מטר מעל פני הקרקע ומפתחו אינו עולה על שנים-עשר מטר, להוציא מבנה שפועלים עליו כוחות דינמיים, ולמעט מבנה מבטון דרוך, מבנה בעל שלד מבטון טרום ומבנה מרחבי מכל סוג;

רוצה בירור, האם ה11.5מ מדובר על רצפת קומה העליונה כלומר אם מדובר במבנה שבנוי עם ק.ק, ק.א,ק.ב,ק.ג,ק.ד ושקומת קרקע הוא ב+0.00, ק.א הוא במפלס +3.00, קומה ב +5.90 קומה ג 8.80 קומה ד 11.5+וגג במפלס +14 אז זכותו של הנדסאי לחתום הן על הביצוע והן על התכנון?

כלומר הולכים לפי מפלס הרצפה של הקומה האחרונה, לא לפי מפלס של הגג?

ולא משנה אם יש מרפסת בגג ויציאה לגג?

כלומר מה שמקובל שאומרים שהנדסאי חותמים על בניינים של 4 קומות זה ק.קרקע+4, או שזה ק.ק+3?

 

עוד שאלה כשכתבו את החוק הזה הם התבססו על זה שקומות היו בני 2.7מ, היום שרוצים בניינים יותר גבוהים של 3+ מ" זה מוריד בסמכות של ההנדסאי לבצע הרבה עבודות, איך אפשר לשנות את זה, שיגדלו את הגובה נגיד ל 14-15מ או אפילו 18מ, ול5-6 קומות? כיוון שחסרים אנשי מקצוע בתחום, למה לא להקל על הנדסאי בניין לבצע פרוייקטים טיפה יותר גבוהים, כשכתבו התקנות אז כל הבניינים היו פחות מ4 קומות כולל קומת קרקע והיו בבסיס 2.7מ לרוב. היום אנשים רוצים לבנות קומות טיפוסיות טיפה יותר גבוה ולהגיע ל3מ, וכיום הרבה מהפרוייקטים הם של תמא 38, או פינוי בינוי או בניית בניינים בכלל הם לרוב בני 5-6 קומות. האם יש אפשרות להעלות את ההתיחסות הזאת לגורמים שיכולים להשפיע? האם אפשר לעשות איזו שהיא השלמת לימודים (בלי ללמוד הנדסה) כי הרי בפועל ללמוד הנדסה זה להתחיל מ0. כי הטכניון ובן גריון לא מחשיבים לימודי הנדסאי ואריאל למרות שמחשיבים אבל בפועל זה ללמוד מ0 עם כמה פתורים וכנ"ל לSCE. בפרט שכיום אין אפשרות ללמוד לימודי השלמה מהנדסאי למהנדס בלימודי ערב ו/או שישי.

אני חושב שזה פשוט חבל שמתלוננים שאין מספיק אנשי מקצוע בתחום, אבל התשובה היא פשוטה מאוד, כי אין מספיק סמכות להנדסאים, כי מוסד אחד לא מחשיב מוסד אחר ואני יכול להרחיב עוד יותר בנושא אבל כאן לא המקום.

הנדסאי שלמד, ויש לא ניסיון, ידוע לכם שהוא בהרבה מקראים בפועל יותר משמעותי בשטח ממהנדס. שהוא יודע לקרוא תוכניות יותר טוב, שהוא מנהל יותר טוב וכו... ובפועל המהנדס הוא פה רק כדי לחתום ולא כדי לבצע את העבודות. אז למה שלא לתת סמכות יותר מתאימה למצב של סוגי הבניינים והעבודות שכיום מבצעים לרוב, שהם בניינים בני 5-6-7 קומות, ובמידה והמומחים חושבים שזה לא מספיק אז שיציעו מסלול השלמה שכן תהיה אפשרות לבצע פרוייקטים קצת יותר בגובה. שתהיה השלמה על עומסי רוח על כל דבר שיכול להיות חשוב ללמד כדי להגיע לרמת ידע מתאימה.

האם הרשות המחוקקת מדברת על הנושא, האם התאגידים האחראים מעבירים את המסרים האלו הלאה?

תודה מראש על ההתיחסות ועל התשובה שתאמר,

אשמח להרחיב בנושא,

ולקבל תשובה למי לפנות את הפניה החשובה הזאת, ולדעתי רוב אם לא כל ההנדסאים מצטרפים לפניה שלי.

בברכה