מתי האירוע
18/11/2014 - 09:00 עד 14:30
היכן האירוע
כתובת:
מתנ"ס ביצרון ורמת ישראל, דם המכבים 22 תל אביב
אזור:
כל הארץ

סדנת תאורה טבעית

 
רקע
הבנת תכונות האור הטבעי והשליטה במגוון הדרכים להכניסו לחללים היו במשך שנים כלים חיוניים לעבודת האדריכל. בעזרתם הוא יכול להעצים את תכונות החללים שעיצב ולאפשר להם להשתנות ולהגיב לתנאי השמיים: תנועת השמש, תנועת העננים, אופי הרקיע ועוד. תהליכים מדעיים וטכנולוגיים של השנים האחרונות הביאו לפיתוח כלי אנליזה והדמיה ממוחשבים המאפשרים לנו לחזות ביתר דיוק איכויות שונות של תאורה טבעית בחללים: הן את האפקט האדריכלי הנוצר כתוצאה מחשיפה לאור הטבעי, והן את הנוחות הוויזואלית הצפויה להתקבל בו. 
מטרת הסדנה לתאורה טבעית הינה כפולה: 1( ללמד את משתתפיה את עקרונות תכנון התאורה הטבעית בפרויקטים אדריכליים, ולחשוף אותם לכלים אשר יעזרו להם ביישום עקרונות אלה. 2( 
ללמד את משתתפיה את דרישות התקן הישראלי לבנייה ירוקה הנוגעות לתאורה טבעית (ת"י 1221)ולהעניק כלים להתמודדות עם דרישות אלה.
 
הדגש בסדנה הוא כפול – מצד אחד לימוד תאורטי בסיסי של עקרונות השימוש בתאורה טבעית בעיצוב אדריכלי, ומצד שני לימוד אינטנסיבי של חבילת תוכנות מחשב להדמיית התאורה הטבעית בחללי פנים בבניינים.מעבר לידע והכלים המוזכרים למעלה, כל משתתף בסדנה יקבל: גישה לספרות מקצועית עשירה, קבצי התקנה לתוכנות רלוונטיות וכלים שימושיים אחרים, תרגילים ומרשמים לביצוע סימולציות ועוד. 
 
קהל היעד
הסדנה מיועדת לאדריכלים, מעצבים ומלווי בנייה ירוקה הרוצים להעמיק את הבנתם בנושא תאורה 
טבעית בבניינים, ואת כישוריהם בנושא הדמיות ממוחשבות של תאורה טבעית בבניינים.
דרישות קדם
יכולת עבודה (בסיסית) עם תוכנת סקצ'אפ, רקע בתכנון ועיצוב אדריכלי. 
 
תוכנות רלוונטיות
Radiance, Ecotect, Sketchup
 
סיווג
סוג האירוע: