סדקים כאות "אזהרה"

3 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
kodlere55
התמונה של kodlere55
סדקים כאות אזהרהסדקים

סדקים כאות אזהרה



סדקים קונסטרוקטיביים



כאשר נוצרים סדקים אלכסוניים בקירות המבנה  אם זה בית פרטי או בניין מגורים וכן מבנה תעשיה ובכלל מבנים והסדקים ממשיכים להיפתח גם לאחר תיקון קוסמטי על פניו יש צורך בבדיקה מקיפה יותר כולל מהנדס קונסטרוקטור ואו מומחה שתיקון סדקים "עובדים" זו המומחיות שלו כי מעבר למראה האסטטי של הסדקים יש כאן אות אזהרה .


 


אלא מה שבשנים האחרונות צצו להם בעלי מקצוע שבחומרים גמישים ואו חומרים אחרים מבטיחים שתיקון הסדקים לא יפתח ולא יראו שנית אבל ויש כאן אבל גדול הבעיה לפעמים חמורה יותר מכפי הנראה לעין והיא בעייה הנדסית שבמשך הזמן יכול להיגרם כשל הנדסי במבנה ויכול להיגמר באסון כמו שכבר חוינו בעבר למשל אולמי ורסאיי.


 


יש כמה וכמה סוגי סדקים שלא מן החייב לטפל בצורה הנדסית כגון סדקים טרמיים הנוצרים כתוצאה מחילוף עונות השנה ולהם יש פיתרון עם חומרים גמישים ואחרים.


 


יש סדקים שמופיעים לאחר זמן רב שהמבנה קיים וזאת כתוצאה מעייפות החומר והפיתרון להם הוא יחסית קל מבחינה הנדסית.


 


יש סדקים כתוצאה מתכנון לקויי וכאן הבעייה חמורה שבעתיים ויש צורך לערב מהנדס מומחה בתיקון מסוג זה ובשיתוף פעולה עם המהנדס המתכנן מגיעים לפתרונות טובים.


 


הבעייה העיקרית בארצנו היא אדמת החרסית שיש באזורים רבים בארץ ושם רוב בעיות הסדקים האלכסונים ואו "עובדים" בלשון העם שהם בעצם סדקים קונסרוקטיביים והחשש הוא לתגובת שרשרת עד למצב שהמבנה אינו ראוי עוד לאיכלוס. (באדמת חרסית תנודות הקרקע כתוצאה מעונות השנה גבוהות)



הפיתרון המוצע ע"י  המחבר הוא בשיטת הבטון הדרוך לרוב בעיות הסדקים שהוזכרו לעיל שהוא פיתרון אולטימטיבי לכל הצדדים בעניין כי בסופו של יום הפיתרון הוא הנדסי שבו ע"י החדרת מוטות ואו כבלי דריכה לקירות על פי כמובן ידע וניסיון של כחמישים שנה בנושא ואו על פי תכנון הנדסי ומתיחתם לכוח הדרוש בכל מבנה בפני עצמו נוצרים קירות קשיחים העובדים "כשייבה גבוהה" או במילים אחרות הקירות במידה ניכרת הופכים לעמידים בצורה כזו שאפילו ברעידת אדמה לא ישפיעו על המבנה ולא יוצרו כמובן סדקים. (בתקן רעידות אדמה לעומת תמא 38 היחס גבוה יותר).



מבחינת יחס תועלת עלות הפיתרון הוא יחסית "זול" לעומת פיתרונות אחרים כגון הוספת קלונסאות ואו עמודי יסוד "פלטות" או ביסוס אחר המתאים לסוג הקרקע שבו מצוי המבנה שכן יש לנו הצלחה רבה עד מאוד ועובדה היא שאנחנו כבר מתקנים מבנים בשיטת בטון דרוך מזה כחמישים שנה (50) לגופים מסחריים בתים פרטיים עמידר משרד השיכון עיריות מועצות אזוריות מושבים וקיבוצים רבים ועוד ועוד


 


בין לקוחתנו אפשר למצוא מכל המגזרים והדתות ולמשל בין הפרויקטים שביצענו לאחרונה היה במזרח ירושליים במלון ששמו ההוספיס  האוסטרי ששם המבנה נבנה מאבן ירושלמית והיו בו סדקים בכל חלקי הקירות .


 


שמופיעים סדקים יש צורך כמובן לא בסדקים נימיים לפנות למהנדס וזה משול לבן אדם חולה שפונה לרופא מומחה גם כאן הבית ואו המבנה חולה ויש צורך בפנייה למומחה שיודע לטפל בבעיות מהסוג הזה.


 


לסיכום הפיתרון המוצע לתיקון הסדקים יעיל וטוב והוכיח את עצמו מזה כחמישים שנה שכבר דור שלישי  יש במשפחה למקצוע שעבר מאבא לבן ומשם לנכד.   


 


כניסה לאתר החברה

CivilEng2010-8-20 8:51:6
מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
 תודה על המידע

 תודה על המידע