פרויקטים הנדסיים יחודיים הם תולדה של אילוצים, וכך צמח גם פרוייקט הבנייה היצירתי הסמוך לאוסקה שביפן. כדי לא לשבור את רצף הנסיעה, החליטו מהנדסים להמשיך או הכביש המהיר, שאורכו 239 ק"מ, לתוך בניין מגורים בן 16 קומות.
הבניין שזכה לכינוי "הכוורת" ממוקם בפוקושימה-קו סמוך לעיר אוסקה, ונראה למרחוק, שכן כביש מהיר חוצה את הבניין בין הקומה ה-5 לקומה ה-7. הכביש המהיר מחבר את הערים, אוסקה, קיוטו וקובה.
המהנדסים תכננו את המעליות כך שלא יעצרו בקומות חמש עד שבע. לחלק זה של הבניין הוכנסו אמצעים ליצוב הבניין, וכן חדרי מכונות ומדרגות חירום. למעשה הכביש המהיר נבנה כמעין גשר ומעליו נמשכה הבנייה בתוך מעין מעטפת היוצרת חיץ בין הגשר למבנה עצמו, כך שנוצר בידוד של רעש ורעידות לקומות המגורים העליונות.
מדובר בפתרון יצירתי שנמצא בתום דיונים מפרכים שארכו חמש שנים בין בעלי הקרקע ובין חברת הכבישים שבנתה את הכביש המהיר במחוז האנשין. לאחר שאף צד לא הסכים לוותר על הבנייה החליטו לשלב ביניהם.
פלא הנדסי: כביש מהיר בתוך בניין ביפן.
פרויקטים הנדסיים יחודיים הם תולדה של אילוצים, וכך צמח גם פרוייקט הבנייה היצירתי הסמוך לאוסקה שביפן. כדי לא לשבור את רצף הנסיעה, החליטו מהנדסים להמשיך או הכביש המהיר, שאורכו 239 ק"מ, לתוך בניין מגורים בן 16 קומות.
הבניין שזכה לכינוי "הכוורת" ממוקם בפוקושימה-קו סמוך לעיר אוסקה, ונראה למרחוק, שכן כביש מהיר חוצה את הבניין בין הקומה ה-5 לקומה ה-7. הכביש המהיר מחבר את הערים, אוסקה, קיוטו וקובה.
המהנדסים תכננו את המעליות כך שלא יעצרו בקומות חמש עד שבע. לחלק זה של הבניין הוכנסו אמצעים ליצוב הבניין, וכן חדרי מכונות ומדרגות חירום. למעשה הכביש המהיר נבנה כמעין גשר ומעליו נמשכה הבנייה בתוך מעין מעטפת היוצרת חיץ בין הגשר למבנה עצמו, כך שנוצר בידוד של רעש ורעידות לקומות המגורים העליונות.
מדובר בפתרון יצירתי שנמצא בתום דיונים מפרכים שארכו חמש שנים בין בעלי הקרקע ובין חברת הכבישים שבנתה את הכביש המהיר במחוז האנשין. לאחר שאף צד לא הסכים לוותר על הבנייה החליטו לשלב ביניהם.
מדהים
תודה על הפוסט
מעבר ליופי. יש כאן ניצול מעניין וירוק של הקרקע.
האם יש סיכויים שנראה שילוב כלשהוא אצלנו במדינה בין כבישים
מהירים ומבנים (תחנה מרכזית או קניון בהחלט משתלבים עם כביש
מהיר )
הוסף תגובה חדשה