צריך עזרה לקראת לימודים

3 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
eli0095
התמונה של eli0095
צריך עזרה לקראת לימודים

מאוד אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי את ההבדל בין מבצע לבין מתכנן? 
אני יודע שתכלס אלה הבחירות המרכזיות בלימודים אז אם יש עוד משהו שאני לא יודע אשמח שתגידו לי, אני באמת חסר ידע ואני מנסה להבין לפני שאבחר אם בכלל ללמוד את המקצוע.
אשמח גם אם תביאו לי ממש יתרונות וחסרונות לגבי כל מסלול.
כמו כן אני בכללי מאוד מתעניין במנהור, אני חושב שזה עולם מגניב עם עתיד, אז אם מישהו יוכל לתת לי מידע, כל דבר, זה יעזור מאוד :)
תודה רבה :)

רועי
התמונה של אנונימי
הבדלים

ההבדלים העיקריים בין מתכנן (נקרא מסלול "מבנים") למבצע (נקרא מסלול "ניהול הבנייה") על קצה המזלג הם ככה:
- מבצע עובד בשטח ומוודא שהכל פועל לפי התכנון, מקבל תוכניות ומתאם בין הקבלן למשרד. המתכנן מתכנן מבנים בדרך כלל עבודה במשרד, כולל חישובים ושרטוטים ממוחשבים.
- מתכנן צריך סטאז' של שלוש שנים ואז לבצע מבחן של המדינה בכדי להיות מהנדס שרשאי לחתום על כל סוג של מבנה. למהנדס ביצוע אין את הזכות הזו.
- המסלולים עצמם בשנה הראשונה דיי זהים וככל שמתקדמים בתואר מתפצלים לסוגים שונים, מהנדס הביצוע הוא יותר ה"תכלס" של מה שצריך בשטח, בעוד המתכנן הוא ה"מוח" מאחורי התכנון של המבנים.
- מתכנן רשאי לצאת לשטח ולהיות מבצע, אבל לא להפך.
- משכורות: בדרך כלל המשכורות התחלתיות (!!) של מהנדסי ביצוע גבוהות יותר משל מהנדסי תכנון, בשל שהותם בשטח והעבודה התובענית.

לגבי עולם התחבורה - זה לא נכנס תחת בניין (בניין זה גשרים, מבנים, אולמות, מגדלי מים וכד'). ישנו מסלול ייחודי לתחבורה הנלמד בטכניון ולמיטב ידיעתי זהו המקום היחיד בארץ שמכשיר למסלול זה.

שיהיה בהצלחה!!

eli0095
התמונה של eli0095
תודה רבה על העזרה! :)

תודה רבה על העזרה! :)

אתה יודע אולי אם יש איזה תואר משולב של הנדסה אזרחית עם אדריכלות?
והאם אפשר לעשות תואר שני באדריכלות אחרי שעשיתי תואר ראשון בהנדסה אזרחית?