מתי האירוע
04/06/2015 - 20:00 עד 23:30
היכן האירוע
כתובת:
בית האדריכל רחוב המגדלור 15 ביפו.
אזור:
תל אביב והמרכז

קו האפס - חתימת גובה פני הים ביבשה

מדינת ישראל, השוכנת באזור תפר של לוחות טקטוניים, משתייכת, עם עוד כ-40 אתרים אחרים ברחבי הגלובוס, לרשימת המקומות הנמוכים ביותר בעולם, המצויים מתחת לגובה פני הים הממוצעים. מקומות אלו חתומים מטבעם בקו האפס - קו טופוגרפי המייצג את מפלס פני הים. 
אדריכל יונתן שילוני חקר במשך שמונה שנים את חתימת גובה פני הים בישראל ובאזור במגוון אופנים. עבודת המחקר המוצגת בתערוכה בוחנת את תהליך היווצרותם של מקומות אלו ואת המאפיינים הפיזיים והמקומיים של חתימת קו גובה 0 בארץ על היבטיהם הגאו-מורפולוגיים, הגיאוגרפיים והטופוגרפיים. מתוך בחינה זו יוצאת התערוכה אל סדרה של הצעות לפרויקטים אומנותיים, נופיים, אדריכליים ואורבניים במגוון רחב של קני מידה – החל מסימון קו הגובה בנוף וכלה בהצעה לעיר חדשה, ירדנית –ישראלית, השוכנת במפגש הגבולות בגובה 0. 
ההתעמקות והפיתוח של מאפיין טופוגרפי למערך עשיר של פרויקטים מציג גישה ייחודית למחשבה על האדריכלות ועל השתלבותה במרחב. רוחב היריעה המחקרי והתעוזה הארכיטקטונית מייחדים את הפרויקט ומציעים כיוונים חדש למחשבה הן על המשמעות של הטופוגרפיה לאדריכלות והן על הגבולות והמטרות של הפרויקט התיאורטי בארכיטקטורה.

קישור לאתר

סיווג
סוג האירוע: