שאלות כלליות לפני הלימודים

5 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
שלום קוראים קוראים לי צח אני

שלום קוראים קוראים לי צח אני בן 22 , עניין אותי תמיד הנושא ורציתי לשאול שאלות קונקרטיות לגבי הלימודים והסיכויי שלי להצליח בהם..


איך שהבנתי נדרש ידע נרחב בפיסיקה מתמטיקה וכימיה ואיך לומר אני לא ממש נמשך אל התחום(יש לי 80 ב4 יח"ל המתמטיקה וזהו) אני צריך לשפר את הבגרות? מה היא הרמה שמלמדים במוסדות? האם הרמה שלי יכולה לפגוע בהצלחה בלימודים?


 


עוד שאלה היא מהם תנאי הקבלה בכל מוסד אוניברסיטאי ממוצע בגרות ופסיומטרי, אני מדבר על הנדסת בניין כמובן.


כל תגובה והסבר על המקצוע תעזור לי מאוד...תודה 

tal83
התמונה של tal83
היי צח !אני אמנם סטודנט בשנה

היי צח !


אני אמנם סטודנט בשנה השנייה ללימודים..אבל אנסה לעזור לך במידת האפשר 


ואכן כמו שאמרת התואר מורכב כמעט מכל תחום אפשרי , בגלל העיסוק הרב תחומי שלך בתור מהנדס רצוי שתדע ותחשף להמון תחומים, אבל לא בהכרח שתעסוק בכולם אם בכלל.


 לדוגמא אתה נוגע בכימיה,כל מיני סוגי מתמטיקות למינהן ( משוואות דיפרנציאליות, אנליזה נומרית, חדוו"א כמובן וכו'),תכנות מחשבים ( מטלב ,שפת C ), כלכלה , פיזיקות , מלא קורסים  חישוביים שכמובן קשורים להדנסת בניין ,חוזק,יציבות,מכניקה וכו' . אתה מתעסק בקרקע, גיאולגיה , הידרולוגיה .. ובקיצור ולעניין נראה לי שהבנת את הרעיון . .


התואר הוא ברובו הגדול כולל חישובים . אם זה לא מדבר אליך כנראה שזה לא התחום בשבילך.


לגבי ידע קודם נדרש זה ממש שטויות , כמובן שזה יכול לעזור במקצת,אבל כל מה שצריך מלמדים אותך- או לפחות מנסים .


עניין שיפור הבגרות הוא יחסית למוסד בו אתה רוצה ללמוד , אם אתה מתכוון ללמוד באוניברסיטה ככול הנראה שתצטרך להוציא בפסיכומטרי ציון יחסית מאד גבוה בגלל שיש לך 4 יחידות לימוד וללא פיזיקה אני מניח .. אם תוכל לגשת לפסיכומטרי עם 5 מתמטיקה ו5 פיזיקה בציון 75 בערך יספיק לך ציון כללי משהו כמו 560 ובחלק הכמותי לקבל ציון בסדר גדול של 130 בערך , נכון לתנאי קבלה לבן גוריון בשנה שעברה .. לגבי הטכניון זה פחות או יותר אותו סדר גדול , רק שהלימודים שמה הרבה יותר קשים לפי מה שאני יודע .. ויש לך עוד שלוש אופציות שהן המכללה האקדמית בנגב, או מכללה באריאל או מכללת ירושלים בשיתוף הטכניון ..


אם תרצה ארחיב עליהן את דעתי ..


אם המקצוע לא ממש מושך אותך , את כל רמ"ח איבריך אז תשקול היטב את המשך דרכך, אך אם כל מה שמעניין אותך זה הנדסת בניין אז שום דבר איננו אגדה , תאמין בעצמך ואין לי ספק שתצליח , הרצון משחק פה תקיד ראשי .


מנקודת מבטי, אני ממש אוהב את התחום  בגל שהוא ממש רחב ונרחב , יש בו עניין, אתגר ועוצמה, אני לא רואה את עצמי לומד משהו אחר !


שיהיה המון המון בהצלחה,


אם יש לך שאלות נספות .. כמובן שאשמח תמיד

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
אמור לי משהו חבר יקר...האם יש

אמור לי משהו חבר יקר...
האם יש הכרח ל-5 יחידות מתמטיקה אפילו אם הציון ב-4 הוא 98 בתעודת בגרות....
שמעתי שהדרישות לתואר זה לא בשמיים אבל לימודים שדורשים הרבה השקעה,האם יש אישור מצידך לנתונים הללו?
ומהו הציון פסיכומטרי המינימלי שדורשים בבן גוריון ואהם יש ממוצע בגרויות נדרש לתואר גם?
בתודה מראש יונתן

tal83
התמונה של tal83
היי יונתן ! ערב טוב ..... אין

היי יונתן ! ערב טוב .....


אין הכרח בכלל ל-5 יחידות מתמטיקה אך דע לך ששיפור הבגרות במתמטיקה יכול לעזור לך רבות בהשגת ציון הסכם הנדרש לקבלה להנדסת בניין , כלומר הציון שתדרש להוציא בחלק הכמותי בפסיכומטרי יהיה נמוך בהרבה ממועמד שניגש לפסיכומטרי רק עם 4 יחידות לימוד .מה גם שפיזיקה 5 מוערך בצורה מקסמלית גם הוא בחישוב הסכם הכללי לקבלה להנדסה כלשהי.


דבר נוסף מעבר לתנאי קבלה שאינם מחייבים זאת, לדעתי סטונדנט שמגיע לאחר 5 יחידות מתמטיקה מגיע עם הרבה יותר כלים מתמטיים חשובים וכיווני מחשבה מזה של סטונדט שלמד ארבע יחידות, אך אין בכך וודאות מוחלטת כיוון שלומדים איתי סטונדטים שסיימו 4 יחידות לימודים והם מסתדרים מצויין , אולי בהתחלה היה להם טיפה יותר קשה אבל בסופו של יום כולם מיישרים קו.


לסיכום , ההמלצה שלי אם ורק אם יש לך , זמן,כסף ורצון להשקיע -לך על זה ! 


לגבי הדרישות לתואר הן פחות או יותר כפי שציינתי מועמד שמגיע עם 80 מתמטיקה 5י"ל ו80 פיזיקה יכול בכיף להוציא 560 ציון כללי , ופרק הכמותי באזור ה- 128 והוא בפנים. התאמה מדוייק אתה יכול לעשות דרך האתר של בן גוריון שמחשב לך ציון נדרש בפסיכומטרי לפי נתוני הפתיחה, ציוני בגרויות מכינה וכו' שלך. אם אתה רוצה אשלח לך את הלינק.


לגבי השקעה, אין כמעט תואר שלא דורש השקעה, על אחת כמה וכמה תואר בהנדסה .  אני אישית מאאאאאאאאד אוהב את המקצוע והלימודים עצמם ככה שעניין ההשקעה הופך להיות הרבה יותר נחמד כשזה משהו שאתה אוהב ומעניין אותך.. כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל


שיהיה המון בהצלחה ,


אם יש שאלות נוספות .. אני לרשותך !


שבת שלום