פרטי האירוע
30/05/2016 - 19:00 עד 22:30
כתובת:
האנגר 21, נמל תל אביב

שיחות על עיר #6. העיר, מלחמת העצמאות והנכבה

סדרת המפגשים 'שיחות על עיר' מהווה במה לדיון אודות מאפיינים ועקרונות של עיר ועירוניות, תכנון ערים, תפקידיה ומשמעותה של העיר בתרבות העולמית ובמרחב הישראלי. בכל ערב, יארח אדריכל ומתכנן הערים נחום כהן אורח לשיחה פומבית אודות מאפיינים שונים של עיר ועירוניות, בהיבטים תכנוניים, אשר במהלכה יוזמן קהל האורחים לתרום מדעותיו והתייחסותו.

העיר, מלחמת העצמאות והנכבה - נחום כהן מארח את אילין ח'ורי

תוצאותיהן של מלחמת העצמאות והנכבה ניכרות במרחב הבנוי בישראל עד היום. לאחריהן נותרו בשטח מדינת ישראל מבנים בנויים ושטחים רבים אשר הועברו לרשותה של המדינה החדשה, ומשמשים אותה עד היום כאבני בניין ליצירתה של סביבה עירונית ואנושית שונה. בניה זו לובשת פנים רבות, לעיתים תוך ניסיון למחיקתו של העבר והחלפתו בחדש, שינוי משמעותו והקשרו של העבר וסיפוחו לנרטיב אחר, ושימושים אחרים. שימושים אלה מתערבבים לעיתים רבות בשיקולים של תכנון ופיתוח עירוני, ומוסיפים רבדים מורכבים של היסטוריה, לאומיות ולאומנות לעיסוק המורכב-משלעצמו של התכנון העירוני בישראל.

בערב זה ידונו נחום כהן ואילין ח'ורי על נוכחותן של מלחמת העצמאות והנכבה בסביבה העירונית בישראל, על הדרכים השונות שבהן אנו יכולים להתבונן על הסביבה הבנויה בישראל והרבדים השונים הנמצאים בעיר הישראלית.

 

משתתפים

אדריכל מתכנן ערים נחום כהן בוגר הטכניון, לשעבר מרצה בכיר בטכניון, 'הסדנא' והמכללה למנהל, ומרצה אורח באוניברסיטאות בישראל ובעולם. עורך תוכניות מתאר רבות וביניהן חידוש יפו, טייבה, צורן, ותוכניות נוספות בישראל ובחו"ל. עסק שנים רבות בתכנון מבנים ושימור (מוזיאון רובין, קדמת יפו, בית החולים הסקוטי, ועוד). בין ספריו נמנים Urban Conservation(הוצאת MIT Press, 1999), באוהאוס תל אביב (Batsford, 2005), ועוד. בספרו "אגדה אורבנית – תכנון תל אביב בימי המנדט הבריטי" (דורון, 2009), דן ב- "תוכנית גדס" לצפון הישן, תולדות הביצוע של התוכנית, יתרונותיה ומצבה כיום, וכן מבט עתידי על תל אביב בנושאים העולים מתכנית זו במטרה לנסות לעצב גישה לתוכנית שימור אורבנית לתכנית גדס.

אילין ח'ורי היא בוגרת האקדמיה לעיצוב "ויצ"ו חיפה", מעורבת מעשית בקידום תכנון במגזר הערבי. היא ערכה תערוכה בנושא הכפר הערבי עם האמן יעקב חפץ, אשר עסקה בכפר סוחמאתא (אור וזריחה בערבית) בגליל. בתערוכה זו הוצגו בין היתר תוכנית מקורית של הכפר משנת 1932 הצעה לשחזורו מאאת אחמד איוב, לצד צילומי הרס, מירקם חיים שאבד ופרוט בינינים שאינם.

 

הכניסה בתשלום (דמי כניסה 30 ש"ח; בהרשמה מוקדמת 15 ש"ח).

לרישום באתר הגלריה:  http://zezezegallery.com/events.php?id=276

לדף האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1608275019500866/

סיווג
סוג האירוע:
לפרטים והרשמה