תביעת תשלום ללא התראה מוקדמת

5 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
bellam
התמונה של bellam
שלום רב.לפני שנה וחצי מכרנו

שלום רב.


לפני שנה וחצי מכרנו את הדירה שלנו.


חתמתי על דו"ח ליקויים בדירה למרות שלא ראיתי את הליקוי המדובר: הדיירים טוענים שדלת הדירה לא נסגרה בצורה תקינה. הסכמנו בינינו בע"פ שתוך שבועיים הם יעדכנו אותי בעניין זה.


8 חודשים לאחר קבלת המפתח קיבלתי דרך העו"ד שלה תביעה לתשלום על דלת חדשה בסך 2000 ש"ח. הדירה נמכרה בחודש מרץ, והם קיבלו בדצמבר ובסוף אוגוסט קיבלתי את החשבונית.


האם הם יכולים לדרוש מאיתנו לשלם על דבר כזה לאחר תקופת הבדק?


והאם זה אפשרי לתבוע בדיעבד, ללא להודיע לנו לפני על כוונתם?


מה אפשר לעשות במקרה כזה?


אודה לכל התייחסות.


 

zvis7
התמונה של zvis7
שלום לךראשית- לא מובן לי מה

שלום לך

ראשית- לא מובן לי מה פירוש "חתמתי על דו"ח ליקויים בדירה למרות שלא ראיתי את הליקוי המדובר". מתי חתמת? בפני מי חתמת? באילו נסיבות חתמת?

האם כשהדיירים (ואני מבין שאלו רוכשי דירתך, אלא אם כן אני טועה) אמרו לך כי ישנה בעיה עם הדלת- האם בדקת את הענין בעצמך?

לא הבנתי מה הקשר בין זה ובין "תקופת הבדק"?

האם קיבלת מעורך הדין "תביעה" שהוגשה לבית המשפט או דרישה בכתב לשלם. יש הבדל גדול בין השניים.

במידה וקיבלת תביעה שהוגשה לבית המשפט, עליך להגיש כתב הגנה במועד, אחרת ינתן פסק דין נגדך בהיעדר הגנה

בעיקרון ניתן להגיש תביעה לביהמ"ש לפני משלוח התראה. זה אמנם לא מקובל וזו גם אינה הדרך הנאותה והנכונה, וביהמ"ש, ישקול עובדה זו במסגרת שיקולי ההוצאות בפסק הדין

בברכה

עו"ד צבי שטיין

bellam
התמונה של bellam
עו"ד שטיין, קודם כל תודה רבה

עו"ד שטיין, קודם כל תודה רבה על ההתייחסות.


כאמור, את החוזה של המכירה חתמנו במרץ. ב-1 בדצמבר 2009 הייתה מסירת המפתחות, ואז הדיירים החדשים אמרו שיש בעיה עם הדלת ולא הסכימו לת את הצ'ק עבור הדירה לפני שנחתום על דף שבו הקונה כתבה שאנו מודעים לליקוי (בדף עצמו לא נכתב במפורש מהי הבעייה. היא טוענת שהדלת לא נסגרת כמו שצריך אלא חורקת לקראת סגירתה. לדעתי רק צריך היה להעלות שם את הסף ובטח לא טיפול של 2000 ש"ח ) וסיכמנו בע"פ שתוך שבועיים נקבל מהם תשובה לגבי הנושא.


כעבור8 חודשים קיבלתי מעו"ד שלהם חשבונית (ללא פירוט התיקון) ודרישה לשלם על הנזק. אני מדגישה שמדובר בחשבונית ודרישה לשלם , ולא תביעה בבית המשפט.


מאז שכתבתי את המייל, היא שוקלת להפנות את זה לבית המשפט. אני אדגיש שוב שלא דיברו איתי ולא אמרו לי כלום לא לפני התיקון, לא במהלכו וגם לא עכשיו לפני התביעה.


לגבי "תקופת הבדק" אני הנחתי שהיא אינה יכולה להתלונן על ליקוי כזה שנה לאחר שנכנסה לדירה. מכיוון שלא דיברו איתי הנחתי שהשנה הראשונה עברה בשלום ואין בעיות.


 


 


 

zvis7
התמונה של zvis7
חבל שלא בדקת היטב את מהות

חבל שלא בדקת היטב את מהות הליקוי בדלת בטרם חתמת שאתה מודע לליקוי.לך תבדוק היום באם לא חגגו והחליפו דלת חדשה על חשבונך. רצוי להגיע להסדר כי מדובר בכסף קטן והזמן שיידרש לכך בבתי המשפט לא מצדיק את הענין

בברכה

עו"ד צבי שטיין