תכנון כלונסאות במים

4 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
RANNER
התמונה של RANNER
שלום לכולם,במסגרת פרויקט גמר,

שלום לכולם,

במסגרת פרויקט גמר, אני מתכנן רציף פתוח לעגינת אוניות משא

ונשיאת עגורנים מתאמים ( בדומה לקיים בנמל אילת, חיפה ,

אשדוד).

אני רוצה ללמוד על תכנון מבנה בסביבה ימית.

הגנה על פלדת הבטון מפני קורזיה, מניעת סדקים בבטון וכו'.

רציתי לדעת האם יש תקן ספציפי למבנה ימי מסוג זה.

דבר נוסף שרציתי לדעת איפה לחפש זה כיצד מחשבים את עוצמת

הכוח לחישוב כח אופקי על הכלונס הנמצא באזור שבין קרקעית

הים לבין פני המים ועד לרציף ( שם קיים קטע של הכלונס מבטון

שחשוף לאוויר ולים בזמנים שונים כמו גאות ושפל סערות וכו)

(מופיע גם שאלה בנושא בפורם ניהול וביצוע הבנייה):

אני רוצה ללמוד על האפשריות של יישום כלונסאות בים. מדובר

על ים תיכון, קרקע חול צפוף.

האם יש אפשרות לקדוח כלונסאות בים? כיצד? שמעתי שיש דרך של

החדרת כלונסאות בדפיקה?

האם ניתן ליישם גם בזווית ( לקבלת כח אופקי)?

1) אם למישהו יש חומר שיכול לעזור לי בנושא אשמח לקבל .

(מתוכניות לדוגמא ועד תמונות של ביצוע פרויקט מסוג זה)

2)אם אתם מכירים וממליצים על ספרות רלוונטית לנושא הרציפים

וו\או הכלונסאות אשמח גם כן לקבל!

תודה רבה על העזרה!

ארלה
התמונה של ארלה
קיימת שיטה לקידוח בקרקעות לא

קיימת שיטה לקידוח בקרקעות לא יציבות (שכחתי את שמה) שבה קודחים בעזרת מקדח חלזוני עם צינור חלול במרכז. החול עולה אל פני הקרקע לאורך הפסיעות של החלזון ותומך בעצם את דפנות הקידוח. אחרי ההגעה לעומק הרצוי, מתחילים למשוך החוצה את המקדח, תוך כדי יציקת בטון דרך מרכז המקדח.
אח"כ מכניסים כלוב זיון בריטוט לתוך העמוד.
לשיטה מספר חסרונות:
אי אפשר להכניס את הכלוב לעומק של יותר מ8 מטר.
כל העבודה מתבצעת "על עיוור" ולכן קשה לדעת דרך איזה קרקע המקדח עבר- אפשר לנתח את התוצאות של מחשב הקידוח שנותן נתונים כמו מהירות סיבוב ומומנט פיתול ולנסות להבין אם הקרקע דחוסה או לא.
למעשה מדובר בשיטה שמצריכה הרבה ידע. יש מאמר על זה שנקרא "זהירות כלונסאות".
חיפשתי אותו ולא מצאתי, מצטער.

חוץ מזה יש שיטה של הזרקת בנוטייט לקדיחה לתמיכת הדפנות או החדרה של גליל תמיכה לתוך הקידוח.

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
מדובר על קידוח ב C.F.A אבל

מדובר על קידוח ב C.F.A אבל הוא לא יתאים לתרחיש שתארתם שכן ראש הכלונס ישאר מעל פני הקרקע (מתחת לפני המים)


פרויקט מתגלגל - חלק 3ב` : Continuous Flight Auger (מהנדס לירן לוין)


פרויקט מגורים מתגלגל - חלק 3א` : Continuous Flight Auger (מהנדס לירן לוין)


שיטת אחת לביסוס בים הוא החדרת שיגומים. בתמונה - החדרת שיגומי פלדה למילוי חול ים בנמל החדש בחיפה.



http://www.israports.org.il/PortsDevelop/project/carmel/Page s/CarmelProject.aspx


http://www.youtube.com/watch?v=U5FUe5j1VEQ


תהנו