תכנון עבודה על איסכורית

4 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
ניר קקון
התמונה של ניר קקון
תכנון עבודה על איסכורית

שלום לכולם,

יש לי שאלה, האם בתור מהנדס רשום (לא רשוי) אני יכול לחתום על עבודה על "גג שביר", העבודה היא על גג של מפעל הבנוי מקונסטרוקציית פלדה, מרישים וגג איסכורית בגובה ממפלס הרצפה (שאני מעריך שהוא 0.00+) לבערך בין 8-10 מטר.

העבודה היא על הגג כלומר על האיסכורית, המרישים הם פרופיל Z נשענים על קורות פרופיל IPB כשהקורות נשענים על עמודים גדולים, כל המבנה הוא בעל מפתחים גדולים מאוד עם פרופילים גדולים מאוד.

הממונה בטיחות במפעל רוצה סקיצה עם חתימה של מהנדס בניין על משטח הדריכה שצריך לשים על הגג או על העבודה על הגג אם בכלל צריך משטח דריכה.

המרחק בין המרישים כ-מטר והאיסכורית לפי מה שראיתי היא בעלת 4 גלים.

אודה לתשובה לשאלתי ולעוד מידע במידה ויש.

האם כדאי לקחת אחריות כזו מצד מהנדס ללא ניסיון בנושא זה.

אני עצמאי ולא שכיר ואנני מתעסק בחיי היום יום בתכנון.

תודה מראש!

ניר קקון
התמונה של ניר קקון
עזרה

עזרה מישהו??

אורח
התמונה של אנונימי
חתימה

אני מהנדס רשוי ולא הייתי חותם על דבר כזה.
מה לי ולעבודה על גג שביר?
יש מנהל עבודה, יש מהנדס ביצוע, יש מנהל פרוייקט - כולם נוכחים בשטח ויש להם יותר מושג ממני מה הולך להתבצע ואיך הולך להתבצע.
אם רוצים אישור להנחת משטח דריכה - יתכבדו ויתנו לי מדידה של האגדים, הפרופילים והעומסים הצפויים על המדרך ואני אחשב האם האגדים הקיימים מסוגלים לשאת את העומס.
אני מציע לך לא לחתום על שום דבר מעבר לזה.

אורח
התמונה של אנונימי
תשובות

אני מהנדס רשוי ולא הייתי חותם על דבר כזה.
מה לי ולאישור עבודה על גג שביר?
יש מנהל עבודה, יש מהנדס ביצוע, יש מפקח ויש מנהל פרוייקט - כולם נוכחים בשטח ויודעים יותר טוב ממני מה הולכים לעשות ואיך יעשו את זה.
אם מבקשים ממני אישור כלשהו - שיוציאו לי מדידה של הפרופילים הקיימים והעומסים המבוקשים ואני אבדוק האם האגדים הקיימים מסוגלים לשאת בעומס.
אני מציע לך לא לחתום על שום דבר מעבר לכך.