איזיבים הנדסה טכנולוגית
| BAS
| Beamware
| C.V.S
| Combe Group
| DCX
| Exyte Israel Projects Ltd
| high-group
| Miss BIM
| New Era
| New-flow
| 148BIM
| א. פפיש ושות' מהנדסים יועצים
| א.ספיבק חברה להנדסה
| א.ר אדיר הקמות
| א.שדה פרויקטים
| אג'יס ישראל
| אדן איכות 2000
| אורבך הלוי אדריכלים
| אי שטרן ניהול פרויקטים
| אלום עשת אומן
| אלפא פרויקטים ירוקים
| אלקטרה דנקו
| אמי מתום מהנדסים ויועצים
| אפריקה ישראל מגורים
| אשטרום הנדסה ובניה
| בוני בניין פיתוח והשקעות
| בי פי אם
| בילדוטס
| בלנק לרר בר מהנדסים
| בראל א.ב. הנדסה ובניה
| גדיש הנדסה וניהול
| גורניצקי ושות עורכי דין
| גינדי סטודיו אדריכלים
| גינדיס צור מהנדסים
| גרנד הנדסת גשרים ומבנים
| דובדבן ביצוע
| דניה סיבוס
| דרכי נועם הנדסה וניהול
| ה.ר.ו.א.ק בים-טק
| הפניקס ליווי בניה
| הקיבוצניקים צפון
| הרצוג פוקס נאמן
| הררי טויסטר
| ועדה לתכנון ובנייה מעלה הגליל
| וקסמן גרופ
| חוליות אגש"ח
| חוצה ישראל
| חיה דויטש
| ינון תכנון יעוץ ומחקר
| יסודות א' ליווי פיננסי
| ליאת זמיר הנדסת תנועה
| לימור גל מלך
| לימור גרייזמן משרד מורשי נגישות
| ליר אדריכלים
| מאפרו מהנדסים
| מסד עוז ניהול והנדסה
| מסד עוז סי.פי.אם ניהול בניה
| מפעלי ים המלח
| מצוק מהנדסים
| מקורות
| מרגולין טק
| משרד הבינוי והשיכון
| משרד עו''ד אגמון עם טולצ'ינסקי
| נת"ע
| סונול
| סיסטם מעבדות מתקדמות
| עדי מג'ר
| עידן ניהול משרדים
| עיריית נתניה
| פורן שרים
| פרופ' ביין ושות'
| פרי הנדסת תבניות
| צליח-רוטשילד
| קבוצת אודור
| קבוצת ברן
| קבוצת כנען יזמות וניהול פיננסי
| קבוצת שפונדר פדלון
| קבוצת תדהר
| קטה התחדשות עירונית
| קיבוץ יטבתה
| קליברייט מכון בקרה לאיכות הבניה
| רוכסר ניהול פרויקטים
| רותי שפרנט עבהאל, תחבורה ותנועה
| רמי שבירו
| ש. אנגל מהנדסים
| ש. גלבוע מהנדסים
| ש. קרני מהנדסים
| שדות גיטלמן יזמות והתחדשות עירונית
| שיכון ובינוי - נדל״ן
| שיכון ובינוי - סולל בונה
| שפיר
| תגל הנדסה אזרחית
| תדהר בנייה
| תומגרו
מה דעתכם על העמוד בתמונות שצולמו היום?
ראשית - תמונות של כותרת העמוד משלושה צדדים:
שנית - תקריבים של הסדק הנמשך מעל שני שליש מהיקף העמוד:
תודה
חגי שושני
מעניין... קודם כל, המבנה בשווי משקל - כך שאין מקום לדאגה
1.מדובר על סדיקת של הבטון, מאחר ואין ציפוי חיצוני. הבטון נצבע לאחר היציקה ללא מעטפת טיח\שליכטה וכו' (רואים את חללי האוויר שנכלאו במהלך היציקה בין בטון לתבנית).
2. אני לא מזהה סדיקה כתוצאה מלחיצה, מאחר ומדובר על סדקים אופקיים שאינם אופיניים למאמצים בכוון האנכי.
3. עוד רמז לכך שלא מדובר על מאמצי לחיצה הסדקים "פתוחים". במידה והיו מאמצי לחיצה מדובר היה על סדקים סגורים ואף התפוררות הבטון.
ההשערות שלי:
1.הסדקים קרובים לתקרה => מאמצי מתיחה (כנראה מומנט שנוצר סביב ציר הריתום לתקרה).
2. עובי כיסוי שאינו נאות = הגדלת שטח החתך של מוטות הזיון (עקב התפתחות קורוזיה) וכוחות לחיצה לכוון החיצוני של העמוד שמביאים לסדיקתו.
3. השערה חלשה יותר - העמוד "נגזר" בין התקרה לרצפה (כוון כוחות מנוגד) אולם לא מסתדר לי עם אופי הסדקים.
4. "זחילה" של הקומות התחתונות (חניון) - שוב לא מסתדר לי עם כוון הסדקים.
ההשערה שלי : מספר 2
מה דעתכם ?
אהלן אורן וברוכים הבאים לפורום
תודה על הפרגון
נשמח ללמוד ממך, ויש מה ללמוד...
מאחר והסדק הוא רק בכמחצית היקף העמוד וכן, מיקומו ביחס לכוון הקורה שמעל מעידים על כך כי הוא נוצר ממאמצי מתיחה במחצית החתך כלומר סדק שנובע ממומנט גדול מהמתוכנן.
מאחר וסך כל המומנטים בצמת צריך להתאזן ומאחר ובדיוק מעל העמוד בתוך הקורה עובר צינור ניקוז בקוטר נכבד , זה מעיד על כך שכנראה הקורה לא היתה יכולה לקבל את מלוא המומנט , והוא הועבר לעמוד
הכתמים הלבנים על הקורה מעידים כי יש נזילה מצינור הניקוז שעובר דרכה
אני לא הייתי מעמיד את הרכב שלי סמוך לעמוד זה
(מחשש שיתלכלך מהנזילה)
שלום לאורן, לירן, ושאר הגולשים
העמוד הזה הוא העמוד הסדוק היחידי בסביבתו.
אין סדקים כאלו על שאר העמודים בסביבתו, שחלקם נראים בתמונה הראשונה ובתמונה השלישית
סימני רטיבות בתקרה יש לרוב, הן בסביבת כותרות העמודים והן על רוב הקורות.
גם סימנים אלו ניתן לראות בתמונה הראשונה ובתמונה השלישית
למרות הרטיבות, הסדק בצילומים אינו אופייני לסדיקה קורוזיבית מכמה סיבות:
1. הסדק אלכסוני, סדיקה קורוזיבית בגלל התנפחות חישוק צפויה ליהיות אופקית.
2. לרוב, סדיקה קורוזיבית במקומות כאלו דוחפת ומפילה גושי בטון, לעומת סדק "נקי" במקרה הזה
3. סדיקה קורוזיבית, במיוחד עם רטיבות נלווה, לרוב מלווה בכתמים חומים. הסדק הזה נקי.
מצורפות שתי תמונות של סדיקה קורוזיבית אופיינית (ממקום אחר)
בברכה
חגי שושני