קודם כל אני מציע שלא תפספס את היום הפתוח הקרוב בטכניון (24.2)
כתבת לגבי ההתמחויות במים ותחבורה: אני אמנם לא מגיע מהתחומים האלו אבל קיימת איזושהי מוסכמה לא רשמית שהשכר בתחום התחבורה הוא דווקא מהגבוהים ובנוסף עם פוטנציאל עלייה גבוה. בתחום המים קיימת מצוקה אולי חמורה מכל תחומי ההנדסה האזרחית בישראל ונראה שעם התקדמות המדינה בנושא גם מהנדסי המים מתוגמלים ויתוגמלו יותר.
בשנה הראשונה אין בעיה להמשיך ולהתלבט - כולם לומדים אותו דבר. בנוסף יש קורס שכל סטודנט בפקולטה לומד בשנה הראשונה "מבוא להנדסה אזרחית". מדובר בסדרת מפגשים, כל שבוע עם בעל תפקיד אחר מתחום אחר בהנדסה אזרחית שמגיע לספר על העיסוק שלו ולעניין בו את הסטודנטים. זו הזדמנות נוספת בשבילך להחשף לתחום, לשאול שאלות בנאדם מנוסה ולקבל החלטה יותר מושכלת.
לכל אחד ממסלולי ההתמחות יתרון משלו. אמרת נכון שמסלול מבנים הוא היחיד שמעניק "קבלה ביד", אבל כדאי לזכור שמהנדס שיוצא לעבוד נעזר לאו דווקא בניירות שלו אלא יותר במטען הידע שלו - בין אם נצבר בקורסים השונים באקדמיה או לאורך נסיון.
אהלן, אני מתלבט איזה מקצוע לבחור והנדסה אזרחית בטכניון
נשמע לי ממש נחמד אבל יש לי כמה שאלות:
1. מתי בוחרים את המסלול התמחות של התואר?
2. מה היתרון\חיסרון של כל מסלול? הבנתי שכל ההתמחויות
שקשורות לתשתיות ברמה ארצית (תחבורה ומים לדוג') המשכורת
נמוכה כי זה ממשלתי אבל מה לגבי השאר?
3. לפי מה שרשום בפורום המשכורות למהנדס שמתעסק בביצוע יותר
גבוהות בהתחלה מאשר בתכנון. זה מתאזן בטווח הארוך? אני יותר
מעדיף את העבודה המשרדית אבל אם זה פער רציני במשכורת לאורך
שנים אז אני אהיה מוכן כמובן לרדת גם לשטח.
4. אם אני רוצה לעבור מסלול התמחות כמה מסובך זה? יש בכלל
טעם לעבור מסלול או שכל התארים חופפים?
תודה רבה!
התייחסות כללית: עם התמחות בתכנון תוכל לעבוד גם בביצוע,
פיקוח וכו'. ללא התמחות בקונסטרוקציה תהיה לך בעיה לעבוד
בתכנון.
שאלת תם - מה האינטרס לעשות התמחות בניהול\הנדסה אזרחית כללית
ולא במבנים? הרי אין הבדל בציון סף והשורה התחתונה היא
שהמסלולים זהים פרט ליתרון שיש לתכנון....
קודם כל אני מציע שלא תפספס את היום הפתוח הקרוב בטכניון (24.2)
כתבת לגבי ההתמחויות במים ותחבורה: אני אמנם לא מגיע מהתחומים האלו אבל קיימת איזושהי מוסכמה לא רשמית שהשכר בתחום התחבורה הוא דווקא מהגבוהים ובנוסף עם פוטנציאל עלייה גבוה.
בתחום המים קיימת מצוקה אולי חמורה מכל תחומי ההנדסה האזרחית בישראל ונראה שעם התקדמות המדינה בנושא גם מהנדסי המים מתוגמלים ויתוגמלו יותר.
בשנה הראשונה אין בעיה להמשיך ולהתלבט - כולם לומדים אותו דבר. בנוסף יש קורס שכל סטודנט בפקולטה לומד בשנה הראשונה "מבוא להנדסה אזרחית". מדובר בסדרת מפגשים, כל שבוע עם בעל תפקיד אחר מתחום אחר בהנדסה אזרחית שמגיע לספר על העיסוק שלו ולעניין בו את הסטודנטים. זו הזדמנות נוספת בשבילך להחשף לתחום, לשאול שאלות בנאדם מנוסה ולקבל החלטה יותר מושכלת.
לכל אחד ממסלולי ההתמחות יתרון משלו. אמרת נכון שמסלול מבנים הוא היחיד שמעניק "קבלה ביד", אבל כדאי לזכור שמהנדס שיוצא לעבוד נעזר לאו דווקא בניירות שלו אלא יותר במטען הידע שלו - בין אם נצבר בקורסים השונים באקדמיה או לאורך נסיון.
כמה סיבות שעולות לי לראש לגבי בחירת מסלול:
naish 2011-2-1 17:23:58
1. יש האומרים שמסלול מבנים קשה יותר - מי שיודע שהוא לא
מתכוון לעסוק בתכנון לא ייקח את המסלול הזה.
2. סיום מסלול בתכנון מאפשר לך להירשם אצל רשם המהנדסים
ואחרי תקופת התמחות של 3 שנים לקבל רישיון מהנדס.
תודה רבה לכל העונים! אני בהחלט הולך ליום הפתוח בטכניון
להתעניין וכנראה להירשם.
אהלן nicknone וברוכים הבאים לפורום.
אני מזמין אותך לקרוא מהראיונות השונים שבפורטל, אני מקווה שתקבל אספקטים נוספים.
ראיונות