אג'יס ישראל | אורבך הלוי | איזיבים הנדסה טכנולוגית | אלום עשת אומן | אלפא פרויקטים ירוקים | אמי מתום מהנדסים ויועצים | אפריקה ישראל מגורים | בוני בניין פיתוח והשקעות | בי פי אם | בלנק לרר בר מהנדסים | בראל א.ב. הנדסה ובניה | גינדי סטודיו אדריכלים | גינדיס צור מהנדסים | הרצוג | הררי טויסטר | חוליות אגש"ח | ינון תכנון יעוץ ומחקר | יסודות א' ליווי פיננסי | ליאת זמיר הנדסת תנועה | לימור גל מלך | ליר אדריכלים | מאפרו מהנדסים | מפעלי ים המלח | מצוק מהנדסים | מרגולין טק | משרד הבינוי והשיכון | נתיבי איילון | פרופ' ביין ושות' | קבוצת אודור | קבוצת שפונדר פדלון | קבוצת תדהר | קטה התחדשות עירונית | קליברייט מכון בקרה לאיכות הבניה | ש. אנגל מהנדסים | ש. קרני מהנדסים | שיכון ובינוי - נדל״ן | שיכון ובינוי - סולל בונה | BAS | Beamware | Combe Group | DCX | high-group | New Era | New-flow
מה בתמונה ? מדוע נבחר החתך הזה דווקא ?
זהו קיר תמך , החתך שנבחר כנראה לצורך ביצוע חפירה למרתף \ חניון
מעבר לכפף שהוא מקבל, קיר כובד כזה מתוכנן גם כנגד היפוך והחלקה.

החלקה היא תזוזה אופקית של כל הקיר כגוף קשיח. ביצוע בסיס הקיר בשיפוע תורם לקריטריון הזה בשני דרכים:
1- ניתן להגיע לשיווי משקל כוחות אופקיים גם בלי קבלת מלוא הכח האופקי ע"י חיכוך הבסיס. (לחץ הקרקע בבסיס מקבל רכיב אופקי)
2- מוגדל למעשה שטח המגע (ובהתאם-החיכוך) בין הבטון לקרקע
אני מקווה שלזה התכוונת
אמרו לשרטט לעשות חתך שעובר דרך היסוד
עמית, תודה על הפירוט !
כאשר גובה פני הפיתוח משני צידי הT ההפוך הוא באותו גובה. הסיבה לבחירה בחתך זה היא בשביל לפזר את המשקל על הקרקע בצורה האופטימלית.