בית ישראלי, שיטת בניה

הסיבות לתכנון ופתוח שיטת "בית ישראלי"

 שיטת "בית ישראלי" פותחה על רקע האינתיפאדה הראשונה שהתקיימה בשנות שלטונו של רבין ז"ל ובענף הבניה היא התבטאה בשילוב מסוכן וחבלני של פגיעות שונות בבניה הקונוונציונאלית, כמו מילוי בטון בצינורות ביוב, מים וחשמל, חיתוך צנרות מים וחשמל, בצוע חיבורי "דמה" של ברזלים בבטונים, הכנסת חומרים שימנעו הדבקה של טיט וטיח לבטונים ולבלוקים, כולל עשיית הצרכים בתערובות, הכנסת ביצים לחורים מתחת לטיח שהסריחו בוא הדיירים לקבל את דירותיהם, ללא שניתן היה למצוא את מקור הריח ועוד ועוד.
 
הסיבות לפיתוח שיטת "בית ישראלי"
 

1. הרצון לפשט את הבניה ולהקטין את מספר המעורבים בה.
2. מגמת תיעוש הבניה שהחלה לתפוס אך רק הביאה את העוסקים בתעשיה לקחת עובדים מהשטח ולהעסיקם בתנאי "עבדות" בתוך המפעלים, תוך ייקור המוצר הסופי במקום ייעול הבניה והוזלתה.
3. הצורך למכן את ענף הבניה כדי למשוך אליו בעלי מקצוע ברמה גבוהה.
4. הרצון לתת פתרונות לבעיות שיצרו סוגי הבניה למגורים שהיו מקובלות אז – קונוונציונאלית, עץ, טרומית, וסוגי בניה קלה שונים – בעיות שהיו בעיקר סדקים, רטיבויות שונות, אי-התאמות ובלאי גבוה.
5. המחשבה שמבנה שיבנו רק ישראלים עם חומרים ישראלים יהיה מתוחכם יותר, הכי מתאים לתנאי מזג האוויר בארץ, חסכוני בעלויות במהלך הבניה ובעליות אחזקה ושימוש (חשמל) במשך חיי המבנה.
6. הרצון לשמור על ערך המבנה גם ללא השקעה מסיבית בבצוע תיקונים כל כמה שנים – למנוע "עבדות כלכלית" של בעלי הנכס.
7. מחסור בחומרים ובעלי מקצוע מסוגים שונים שכיום לא מכירים אותם בארץ, כמו קבלני מוזאיקה (לספי חלונות ושיפועי מקלחות) ועוד.
8. הצורך לענות על דרישות הולכות וגוברות של הישראלי שכבר היה בעולם, לקבלת מוצר ברמה גבוהה, אך במחיר מתקבל על הדעת.
9. הרצון להקטין את מספר התביעות המשפטיות בענף שכבר הגיעו בתחילת שנות האלפיים ל-35% מסך כל התביעות בשנה בבתי המשפט = 435,000 תביעות!

התפיסה שניתן לבנות יותר טוב, יותר מהר ויותר זול בניגוד למשולש המפורסם בעולם העסקים, הקובע שאם אתה רוצה טוב אתה צריך לשלם יותר, אם אתה רוצה זול, עליך לוותר על הטיב ואם אתה רוצה מהר זה יהיה זול ולא טוב.
 
השיטה מאחדת את כל הגורמים המתאימים תחת אותה קורת גג
 
1. התכנון מתואם כך שיהיה הכי כלכלי לבנות את המבנה.
2. בגמר התכנון ניתן לתמחר בדיוק רב את עלות הבניה ולעמוד במסגרת התקציב.
3. נעשה שימוש בחומרים ברמה גבוהה המתאימים לייעודם.
4. הרמה גבוהה בהרבה מכל דרישות התקנים (פי 3 ויותר, כולל רעידות אדמה).
5. חומרי הבניה כולם ישראליים ו/או קיימים "על המדף" בכל עת.
6. מעט עובדים ישראליים (עד 10 קבלני משנה לעומת 23 בבניה הרגילה) המשלימים אחד את עבודתו של השני ללא צורך להרוס כדי לבנות, מה שמוזיל עלויות עבודה, חוסך חומר ומזרז את הבצוע – 3-6 חודשים והבית גמור.
7. אין בעיות רטיבות משום סוג, יש בידוד תרמי ואקוסטי מאוד גבוה, רמת גימור גבוהה שנשמרת שנים כמו חדשה.
8. כל מבנה מקבל פיקוח ובדיקות של לפחות 2 מהנדסים / מפקחים.
9. יש כתובת בגמר הבניה לאורך שנים, הרבה לאחר שמסתיימת שנת האחריות.

תאור השיטה
שיטת בית ישראלי מבוססת על העיקרון של קופסה בתוך קופסה.                       
הקופסה החיצונית כוללת את שלד המבנה עם הציפוי החיצוני והגג.
הקופסה הפנימית כוללת את שאר מרכיבי הבית ובתוכה אנו גרים.
 
תפיסת שיטת בית ישראלי אומרת
1. הקופסה החיצונית צריכה לתת פתרונות לבעיות מזג האוויר (חום, קור, לחות, עומס חום, רוח..)
2.  הקופסה החיצונית צריכה להיות כלכלית ומשתלמת, עם אפשרות לתוספות קישוטיות עתידיות.
3. מבנה הקופסה יוכל לענות על כל דרישה אדריכלית (עיגולים וקשתות, זוויות חדות וכהות, בליטות ושקעים, מפתחים גדולים, הצללות, משחקי אור וצל) בתוספת עלות ידועה מראש.
4. הקופסה החיצונית ניתנת לבניה בשלמות ללא צורך בפגיעות, שבירות והדבקות במהלך הבניה ובכך ניתן לסיים אותה מבחוץ ללא קשר לבניה הפנימית וגם להקדים ולגמור את פיתוח החצר.
5.  לצורך בניית הקופסה החיצונית, נדרשת כמות מצומצמת אך מתוחכמת של עובדים (כדי לאפשר עבודה ישראלית ללא צורך בפועלים "פשוטים" מיבוא כלשהו).
6.  בתוך הקופסה הפנימית אנו גרים. על-כן עליה לענות על צרכי הנוחיות, פונקציונאליות, הרגשת בטחון, הטעם האדריכלי שנבחר, אפשרות לבצע שינויים במהלך השנים, ללא פגיעה בקופסה החיצונית ובהוצאה מינימאלית, בהתאם לצרכים המשתנים של המשפחה הגדלה ו/או הקטנה.
7. לצורך בנית הקופסה הפנימית על כל מרכיביה, נדרשת כמות מצומצמת של בעלי מקצוע, אשר יכולים לעבוד בהרמוניה ותוך שיתוף פעולה ביניהם, ללא הרס עבודתו של האחר, בצורה חכמה ובקלות בצוע יחסית, בזמן בצוע מקוצר, תוך שימוש בחומרים "חכמים", שיצדיקו מחיר בסיסי נמוך מהרגיל.
8. לא יהיה צורך לשנות את התכנון האדריכלי, עקב דרישות של הקונסטרוקטור, מתכנן החשמל, מתכנן האינסטלציה ומיזוג האוויר, בצורה שתגרום לפגיעה בדרישות סעיף 7.
9. מחיר המבנה וחלקיו ייקבע עם גמר התכנון, יהיה ידוע למזמין לפני תחילת הבניה וישתנה רק אם ידרשו תוספות הנובעות מהוספות ולא משינויים בבניה עקב אי-התאמות בתכנון, או בבצוע.
10. משך הבניה יהיה קצר משמעותית (4- 6 חודשים) ויוכל להתבצע בכל מזג אויר.
11. עקב בהירות הנתונים (כמויות חומרי הבניה, המחירים, תזמון וזמני הבצוע של כל בעל מקצוע) ניתן יהיה לחסוך בעלויות המנהליות ובכך להוזיל משמעותית את מחיר המבנה.            
                     
מרכיבי הקופסה החיצונית
1. בטונים - יסוד רפסודה (בדרך כללמשמש כרצפת קומתהקרקע) או יסודות מסוג אחר ורצפה; ממ"ד.
2. פלדה - שלד המבנה בנוי מקונסטרוקציה של פלדה, הכולל את רצפות הביניים, המדרגות בין המפלסים ושלד הגג.
3. משקופי חלונות כולל ספים וארגז תריס גלילה (לכל סוגי הפתחים).
4. אגדים ומרישים לגג.
5. פלטות "בטרום" (איטונג משוריין ב- 2רשתות פלדה) בעובי 12 ס"מ.
6. פלטות צמנט-בורד של רצפות הביניים.
7. פנלים של הגג (או הרעפים).
8. ציפוי חיצוני מכל סוג שהוא.

מרכיבי הקופסה הפנימית
פלטות גבס המשמשות לבניית המחיצות הפנימיות, חיפוי קירות החוץ והתקרות (כולל צמר מבודד). עבודות האינסטלציה, החשמל והתקשורת, הרצוף והחיפוי, הנגרות והשטיחים, הצבע, דלתות הפנים, המסגרות והאלומיניום והמערכות השונות (חמום, קירור וכד`).

יתרונות השיטה בבנייה למגורים
1. את המבנה בונים רק ישראלים. אין צורך בפועלים לא מקצועיים או עובדים זרים. התחכום של העבודות ימשוך עובדים ישראלים לעבודה במבנים מסוג זה.
2. בגלל הצורך במספר מועט של עובדים לבניית המבנה ניתן להעסיק בעלי מקצוע ברמה גבוהה תמורת שכר גבוה מהמקובל כיום ועדיין עלויות הבצוע יהיו זולות יותר מכל שיטת בניה אחרת.
3. מהירות בניה: 4-6 חודשים בלבד ליחידת דיור. לקבלני המשנה אין צורך להרוס עבודה של אחרים בגלל נוחות הבצוע ובגלל שרואים את העבודה של האחרים (אין צנרת או ברזל בניה מוסתרים).
4. הגנה מושלמת מרטיבות של גשם וקונדנסציה. עוברים את 7 שנות האחריות כנגד רטיבות בשקט.
5. עמידות גבוהה לרעידות אדמה. עמידות גבוהה כנגד סדקים בשל שינויי רטיבות הקרקע.
6. בידוד תרמי של פי 4-6 מהתקן הישראלי הנדרש יחד עם בידוד אקוסטי ברמה גבוהה ביותר.
7. הגימור הפשוט ביותר יתקבל ברמה גבוהה בגלל השימוש בגבס ומסיבה זאת גם ניתן לתכנן צורות חריגות של גימורי תקרה, קירות ומעקות בהוצאה נוספת קטנה יחסית. אין טיח וסיד בתוך המבנה.
8. יכולת לחשב בדיוק של אחוזים בודדים את העלויות הסופיות.
9. יכולת לבצע שינויים במהלך הבניה במהירות, כמעט ללא תוספת זמן ובעלויות נמוכות ביותר יחסית לבניה הקונבנציונאלית (תוספת נקודות חשמל ואינסטלציה, שינוי גובה או מיקום קיר וכיו"ב).
10. אין מגבלה בתכנון ובצוע מפתחים גדולים (אין צורך בעמודים פנימיים במרכזי חללים גדולים).
11. הסתרה של עמודים בתוך הקירות בעובי כולל של 10 ס"מ (מידות עמודי הפלדה 7x7 ס"מ בלבד), מאפשרת גמישות מרבית בתכנון ובבצוע. ניתן להוריד צנרת ביוב וניקוז מהגג ללא יצירת "עמוד".
12. קל וזול לתחזק ולשמר, לבצע תיקונים ושינויים.
13. העומס מחולק שווה בהיקף המבנה, על כן הביסוס זול יותר גם בקרקעות בעייתיות במיוחד.
14. השיטה הבסיסית קיימת בארץ 58 שנים וייצור האלמנט העיקרי של קיר החוץ, ה"בטרום", נעשה ע"י חברת "איטונג", המוכרת בארץ בזכות הבלוקים שלה ובאירופה בזכות הפלטות המוצעות לשימוש בשיטת "בית ישראלי" ("בטרום" מהווה 50% מהיצור באירופה לבניה למגורים).

עבודות שלד וקונסטרוקציה :   

והתוצאה הסופית :              

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר