בשל הקורונה בשטחים: התאחדות בוני הארץ ברשימת בקשות מהממשלה

הבוקר תתקיים ישיבת חירום אצל שר הביטחון לצורך קבלת החלטה על סגר מלא ביהודה ושומרון, שימנע כניסת עובדים לענף הבנייה. הדבר עלול לפגוע מאוד בפעילות הענף והתאחדות הקבלנים בוני הארץ, גיבשה רשימת בקשות שמטרתן לצמצם את הפגיעה בענף ולמנוע את קריסתו.

 

צילום אילוסטרציה

 

לנוכח העובדה שכ-65 אלף עובדים מגיעים משטחי הרשות, ההתאחדות דורשת מהממשלה להגדיל את מכסות הלינה בישראל לעובדים הפלשתינים לתקופה מוגבלת, בכפוף לאישור מערכת הביטחון, זאת לצד מבצע הבאת אלפי עובדים מטורקיה ומרומניה. כמו כן, מבקשים בהתאחדות לקבוע כי איחור במסירת דירה או איחור בהשלמת פרויקטי בנייה ציבורית ותשתיות, איננו בשליטת היזם ולא מהווה הפרת חוזה. המטרה במהלכים אלה - למנוע קריסה המונית של חברות בנייה 

 

נשיא ההתאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "סגר מלא על השטחים יגרום לכך שהשלמת בניית 73 אלף דירות תתאחר, קבלנים רבים יקרסו, תיעצר עבודת 125 אלף ישראלים, שכר של 95 מיליון שקל ירד בכל יום לטמיון, הבנקים יפסידו מיליארדים והמשק יאבד סכום עתק של 4.56 מיליארד שקל בתוך חודש. הממשלה חייבת להתערב ולמנוע פגיעה אנושה בענף הבנייה והתשתיות". 

 

לדבריו, פרויקטים ישותקו לזמן רב מאוד. "על פי תחשיב שביצענו, תהיה לכך השפעה רוחבית דרמטית על המשק כולו", מציין סרוגו. "סגר יביא לכך שבעלי תפקידים כמו מנהל עבודה, שגם כה בחסר, יעדרו בשל הסגר כך שזה ישתק פרויקטים לזמן ארוך מאוד. צריך להבין שעובדים פלשתינים בונים את בסיס הבניין ומייצרים עבודה לכ-125 אלף ישראלים שמבצעים את עבודות ההמשך והגמר בענף, שעבודתם תיעצר". 
 

עדכון על פי הודעת ההתאחדות: "מערכת הביטחון החליטה בשלב זה, כי לא יוטל סגר מלא על יהודה ושומרון אחרי חג הפורים. אנו שמחים כי הממשלה קיבלה את המלצת ההתאחדות שלא להטיל סגר גורף, והיא ממשיכה את השיח המקצועי עמנו ובוחנת פתרונות חלופיים לסגר שאותם הצענו. על פי החלטת מערכת הביטחון, ביום ד' תתקיים הערכת מצב נוספת, נמשיך לעדכן".

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר