גשר פסטה! המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון ב"ש
סמסטר א' תשפ"ד
מרצה: ד"ר מרינה פירר.
לתחרות, שהיא חלק מיישומה של שיטת הוראה בסביבת Project oriented - הוגדרו הכללים הבאים:
- הגשר ייבנה מחבילת ספגטי (9 No Bucatini Barilla) אחת בלבד (במשקל 500 גרם) ודבק
- מומלץ להשתמש בדבק אפוקסי או דבק ג'ל עם ייבוש מהיר. אין להשתמש בדבק על בסיס מים או בדבק חם המחלישים את הספגטי
- הגשר יגשר בין שני משטחים המרוחקים 1.0 מ' זה מזה (מרווח נטו נקי)
- המבנה יישען חופשי על המשטחים בשני הקצוות כך שתיווצר תגובה אנכית בלבד
- גובה מרבי של המסבך: 50 ס"מ
- הגשר חייב לכלול משטח אופקי פנוי שיחבר בין שני משטחי ההשענה (מדמה דק של גשר). רוחב מינימלי למשטח זה: 5 ס"מ.
- משטח העמסה: הגשר יועמס ע"י כוח מרוכז במרכז הגשר
- יש להתייחס לבעיות של יציבות המבנה וריכוז מאמצים באזור הפעלת העומס והראקציות
- הדבקת מוטות אפשרית רק בקצוות המוטות – אין להדביק לאורך המוטות, כדי שהדבק לא ישפיע על חוזק המוטות (ניתן לחבר בין שני מוטות לקבלת שטח חתך כפול ע"י הדבקת המוטות בקצוות. כמו כן, ניתן להדביק בין מוטות לקבלת מוט ארוך יותר)
המטרה של התרגיל היא ליישם את העקרונות שנלמדו לאורך הקורס.
איזה גשר הכי יציב?
הסטודנטים קיבלו את ההוראות וניגשו לעבודה. לאורך השבוע שעבר הם בנו את הגשרים תוך עמידה בהוראות ובדגשים שניתנו להם. נבנו מגוון גשרים מסוגים שונים, כשהמטרה הסופית היא לבדוק את עמידותם.
על הגשר שזכה
"הגשר שלנו עמד בעומס של 33 ק"ג , סיפר מוטי ביטון. "יצרנו גשר קשת מיתרים בשילוב מסבך. העקרון היה פשוט: שאפנו שהמיתרים של הגשר יהיו במתיחה ובכך לחלק את העומס לנקודות שונות בקשת לפיזור כוחות טוב יותר".
הגשר שלנו הוא הגשר שהחזיק הכי הרבה ולא הגיע לכשל, השיא הקודם במכללה עמד על כ 23 ק"ג.
חברי\ות הקבוצה הזוכה
-
מוטי ביטון
-
אתגר יאנקובסקי
-
יחיאל ברמי
-
זיו גוטמן
-
אלרם פרטוק
-
רז שוורץ
הצטרפו לקהילת הסטודנטים של CivilEng >>
אין תגובות